Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : verstand van de vrouw in islam reageer aub!!

Itsjustme
02-12-2002, 02:04

Ik ken iemand die hoofdoek wilt dragen en haar man die wil dat niet ik begrijp hem niet en zeg dat hij het moet accepteren hij zegt nee ik heb haar niet zo genomen dus ik wil niet dat ze m draagt !! draagt ze hem maar waar ik niet bij ben is toch belachelijk wij zijn moslims hoe zit dit nou?? ik hoor van mensen dat als haar man het niet wil dat ze het nie mag dragen en zij wil het en draagt m ook en als ze nou voor die hoofdoek kiest en het tot een scheiding komt is dat haram???? en hoe zit het met dagen inhalen van de ramadan als je man dat niet wil dat je die dagen inhaalt??? omdat hij wat andersss wil.... (sex) jij bent verplicht die dagen in te halen maar hoe wil je dat doen als je man het je niet toestaat ??ik hoor allerlei dingen ik wil ff zekerheid reageer als je hier verstand van hebt thnx so what to do???

Toufik19
02-12-2002, 02:08
haar man mag haar niet weigeren om de hoofddoek te dragen of de resterende dagen te vasten,want als hij dat doet steunt hij het harame.en een vrouw die zulke zaken aanvaardt,is onvrijwillig ook haram bezig.je moet Allah vrezen en niet een of andere l*l waarmee ze getrouwd is.

Itsjustme
02-12-2002, 02:12
toufik,kadir ben ik het helemaal mee eens maar wat ik vaak hoor is dat als de man iets niet wil dat het dan ook niet mag/kan is dat zoooo????

Toufik19
02-12-2002, 02:20
inderdaad,dat klopt,yustme,maar de profeet(vzmh)zei ook:"kies van 2 zonden de minst erge" in dit geval zou ze haar man niet moeten gehoorzamen,want ongehoorzaamheid aan God is groter dan ongehoorzaamheid aan je man.

Najib26
02-12-2002, 02:30

Title of Fatwa A Husband Does not Like His Wife to Wear Hijab Date of Fatwa 13/ March/ 2002 Date of Reply 13/ March/ 2002 Topic Of Fatwa Hijab Question of Fatwa As-Salamu Alaykum. My husband wants me to take off my cover (Hijab) after we get married. Please advise me. Name of Mufti Islam Online Fatwa Editing Desk Content of Reply Wa `Alaykum As-Salam Warahmatullahi Wabarakatuh. In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful. All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger. Dear sister in Islam, let's, first and foremost, commend your pursuit of knowledge and keenness in getting yourself well-acquainted with the teachings of Islam. It is, in fact, the duty of every Muslim, males and females, to observe the ordinances of Islam in the sound way. In doing so, a Muslim has to acquire knowledge either by means of study or asking knowledgeable Muslims. Dear sister in Islam, we would like to make it clear to you that no one is to be ever obeyed in a matter that involves disobedience to Allah, the Almighty. You should also know that Hijab (veil) is obligatory on every Muslim female who has attained the age of puberty. This is totally confirmed in the Glorious Qur’an and the Prophetic Sunnah of Prophet Muhammad, peace and blessing be upon him. Hijab is obligatory on all believing women, it is in fact inevitable for them to keep their chastity and decency. So, do not go back to ignorance after you have been saved by Allah the Almighty from it. Try your best to convince your husband that you mean nothing but obeying Allah and preserving your chastity. Dear sister in Islam, it is only through calm discussion and understanding you can gain your husband’s satisfaction and avoid disobeying him. But, if he insists that you should take your Hijab off, you must not obey him; instead, you must obey Allah, the Almighty. May Allah help and provide you with the necessary arguments you may need in discussing the matter with your husband. Allah Almighty knows best.

xxTigerxx
02-12-2002, 02:32
Aan wie anders kan je het vragen dan Najib..staat altijd klaar voor uitleg.. :goedzo:

Lady_moi
02-12-2002, 07:09
das engels

Anya
02-12-2002, 09:13
Najib26, heel sterk in je geloof, I admire that, wish I was more like you brother :goedzo:

missBenThaib
02-12-2002, 09:22
Gewoon die hoofddoek dragen. wil hij dat niet dan heeft hij pech Allah (swt) is veel belangrijker dan hem

Itsjustme
02-12-2002, 12:08
dag iedereen thnx voor jullie reactie en wat jij zegt ilove you zoiets heb ik dus ook begrepen tuurlijk wil ze hem gelukkig maken maar, ze wil die hoofdoek gewoon dragen ze draagt hem nu ook maar, hoe hij tegen haar doet hmmzzz dat vin d ik zo minder van hem zijn er nog meer mannen die willen dat hun vrouwen geen hoofdoek dragen??? en zo een motto hebben van "ik heb je zonder hoofdoek genomen en niet met "

Tifah
02-12-2002, 12:13
Origineel gepost door Itsjustme Ik ken iemand die hoofdoek wilt dragen en haar man die wil dat niet ik begrijp hem niet en zeg dat hij het moet accepteren hij zegt nee ik heb haar niet zo genomen dus ik wil niet dat ze m draagt !! draagt ze hem maar waar ik niet bij ben is toch belachelijk wij zijn moslims hoe zit dit nou?? ik hoor van mensen dat als haar man het niet wil dat ze het nie mag dragen en zij wil het en draagt m ook en als ze nou voor die hoofdoek kiest en het tot een scheiding komt is dat haram???? en hoe zit het met dagen inhalen van de ramadan als je man dat niet wil dat je die dagen inhaalt??? omdat hij wat andersss wil.... (sex) jij bent verplicht die dagen in te halen maar hoe wil je dat doen als je man het je niet toestaat ??ik hoor allerlei dingen ik wil ff zekerheid reageer als je hier verstand van hebt thnx so what to do??? Tja, hij zou haar beslissing maar moeten respecteren. Hij zegt zelf ik haar genomen zoals ze was, als ze een hoofddoek zal dragen, dan zal haar innerlijk heus niet veranderen. Wat de ramadan betreft... hij kan toch wel tot de avond wachten?

Itsjustme
02-12-2002, 12:17
het gaat hem om haar uiterlijk hij vind haar minder aantrekkelijk echt zo een domme instelling van hem en die dagen die ze wilde inhalen haaalde ze in t weekend in en dan was hij vrij en dan wil hij leuke dingen doen met haar en t kind en dan zegt ie als je vast dan ben je chagrijnig enzz allemaal excussjesssssss ik begrjp m gewoon niet!!!! kan er niet bij

Najib26
02-12-2002, 23:30
Origineel gepost door Itsjustme het gaat hem om haar uiterlijk hij vind haar minder aantrekkelijk echt zo een domme instelling van hem en die dagen die ze wilde inhalen haaalde ze in t weekend in en dan was hij vrij en dan wil hij leuke dingen doen met haar en t kind en dan zegt ie als je vast dan ben je chagrijnig enzz allemaal excussjesssssss ik begrjp m gewoon niet!!!! kan er niet bij Als ik vrouw zou zijn, zou ik echt niet met deze man trouwen. Kennelijk heeft hij het niet zo met de islam.

Itsjustme
03-12-2002, 12:22
he he voor dat ze trouwden vond meneertje alles goed dus jaaahh ;)