Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat is er mis met mijn auto?

led_zeppelin
22-02-2010, 15:11

Hij doet het extra slecht als het regent, wat volgens mij duidt op rotte bougiekabels. De motor geeft gewoon geen vermogen en hij pruttelt maar wat. Af en toe krijg ik ook een explosie onder de motorkap. Mijn theorie was dat zich gas ophoopt dat niet ontstoken wordt door die gare bougiekabel. Klinkt dat logisch?

batata2009
22-02-2010, 15:24
Hij doet het extra slecht als het regent, wat volgens mij duidt op rotte bougiekabels. De motor geeft gewoon geen vermogen en hij pruttelt maar wat. Af en toe krijg ik ook een explosie onder de motorkap. Mijn theorie was dat zich gas ophoopt dat niet ontstoken wordt door die gare bougiekabel. Klinkt dat logisch? Kan het niet aan de 2 massa vliegwiel liggen, die vervangen moet worden?

__The__Kwisatz_
22-02-2010, 15:24
Hij doet het extra slecht als het regent, wat volgens mij duidt op rotte bougiekabels. De motor geeft gewoon geen vermogen en hij pruttelt maar wat. Af en toe krijg ik ook een explosie onder de motorkap. Mijn theorie was dat zich gas ophoopt dat niet ontstoken wordt door die gare bougiekabel. Klinkt dat logisch? Misschien zijn het alleen je bougies??

APPIE_MOCROO
22-02-2010, 15:25
Er is iets met de verbranding als hij pruttelt. Ligt dus aan je ontsteking of je benzine/lucht verhouding.

led_zeppelin
22-02-2010, 15:31

Ik rijd op gas.. ook nog zoiets. Ik gooi er morgen even benzine in om te kijken of dat beter gaat. Als dat ook ruk gaat zijn het bougies en anders ga ik wel naar de garage. Wat is een vliegwiel?

APPIE_MOCROO
22-02-2010, 15:40
Je vliegwiel is een grote magneet die met behulp van spoelen electriciteit opwekt( magnetische inductie ), een deel daarvan gaat naar componenten in je auto, een gedeelte gaat naar je bobine en daarvandaan naar je bougiekabels.