Bekijk originele versie : Racisme
Saartje20
01-07-2004, 16:40
Vraagje: wat zegt de Koran over Racisme en discriminatie? Ik heb al eens gehoord van een hadith of vers waarin deze praktijken sterk worden afgekeurd en zelfs bestraft. Ik weet zeker dat de Islam zulk een onmenselijkheid afkeurt. Weet iemand er meer over en zo ja, gelieve aub het bewijs erbij te geven.
Dank bij voorbaat :)
xxx Saartje
49:13http://quran.al-islam.com/GenGifImages/Search/290X800-1/49/13/0-14,15,16,.png
Saartje20
01-07-2004, 16:47
cool!
thanxxx :D
Saartje20
01-07-2004, 16:51
En dan de vertraling voor zij die geen Arabisch kunnen lezen:
"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie bij God is de vroomste. Waarlijk, God is Al-Wetend en welingelicht."
We moeten het voor iedereen toegankelijk maken nietwaar? :D
:zwaai:
ik heb niet voor niets het nummer van de aya gezet, zodat het jij makkelijk de vertaling kan opzoeken op nummer
Saartje20
01-07-2004, 16:53
Ach zoo, nou ja, dat had jij ook ineens gelijk kunnen doen dan niet? Kleine moeite :D
ciao
kon zo gauw niet vinden waar die vertaling op internet stond
dan maar het nummer eronder schrijven
Saartje20
01-07-2004, 16:56
Zijn er nog meer gedetailleerde versen?
ÞóÇáó ÑóÓõæá Çááøóå Õóáøóì Çááøóå Úóáóíúåö æóÓóáøóãó " Åöäøó Çááøóå áóÇ íóäúÙõÑ Åöáóì ÕõæóÑßõãú æóÃóãúæóÇáößõãú æóáóßöäú íóäúÙõÑõ Åöáóì ÞõáõæÈößõãú æóÃóÚúãóÇáößõã
"Allah kijkt niet naar jullie lichamen of rijkdommen, maar kijkt naar jullie harten en DADEN !" (eigen vertaling)
(dit wordt soms misbruikt door sommigen die erop los feesten, dat de imane in je hart zit. Maar er staat duidelijk bij dat ALLAH ook naar onze daden kijkt en niet alleen naar het hart ;))
Saartje20
01-07-2004, 17:10
ja dat is wel een goede vers natuurlijk. Maar expliciet over Racisme zelf is er dus niets? Staat er ergens wat Allah zegt over zij die anderen verachten /haten / oordelen op basis van huidskleur, ethniciteit, cultuur, religie en dergelijke?
thanx
Saartje
1) dat is geen vers, maar een 7adith
2) vers op mijn eerste reactie is duidelijk genoeg. Of wil jij persé het woordje "racisme" erin hebben ? dat zal moeilijk gaan aaangezien de koran in het arabisch is :rolleyes:
3) je bent dus op zoek naar "wapens" om mensen aan te vallen die volgens jou niet-moslims aanvallen. Jammer, ik dacht je zelf geinteresseerd was, en niet alleen maar naar "wapens" op zoek was.
ik heb niet aangevallen. Ik heb je zelfs 2 voorbeelden gegeven (een vers uit de koran en een 7adith) ;)
maar je vraagstelling is wel veranderd:
1) Vraagje: wat zegt de Koran over Racisme en discriminatie? >>> je kreeg 2 voorbeelden daarover. Maar dat was voor jou niet expliciet, omdat het niets zegt over de mensen die het wel doen. Het gaat wel degelijk expliciet over racisme ;)
2) Staat er ergens wat Allah zegt over zij die anderen verachten /haten / oordelen op basis van huidskleur, ethniciteit, cultuur, religie en dergelijke? <<<< dit is een hele andere vraagstelling dan vraag 1)
ik zie dat je je reactie hebt verwijderd, dus mijn reactie hierboven klinkt niet meer logisch.
Goeie topic meid!! :goedzo:
Ik weet niet zo 1,2,3 uit mijn hoofd een hadith erover, maar ik heb dit al eerder ergens gereageerd:
De Islam is noch een uitvlucht noch een sekte of dogma van een of ander mystiek persoon of wereldmacht. Het is geen geloofsovertuiging bedacht door Mohammed (vrede zij met hem) noch een imperium van de moslims.
Het vecht niet voor een bepaalde klasse tegen een andere klasse, een ras tegen een andere ras, een economische markt tegen een andere economische markt, noch vecht het voor zwart tegen blank.
De Islam is het morele koninkrijk van Allah voor broederschap,
voor de mensheid om vrede en rust in deze wereld en in het hiernamaals te bewerkstelligen. Het is de religie van aanbidding van een schepper, gepraktizeerd in goede daden.
Er is geen superioriteit van een mens, kleur of klasse ten opzichte van een andere, behalve door rechtschapenheid.
Allah is een, de oorsprong en bestemming van de mens is een,
de menselijke familie is een en onze missie is het aanbidden van Allah alleen en het hebben van medelijden.
jasmina
:zwaai:
Saartje20
01-07-2004, 18:46
Origineel gepost door doc25
1) dat is geen vers, maar een 7adith
2) vers op mijn eerste reactie is duidelijk genoeg. Of wil jij persé het woordje "racisme" erin hebben ? dat zal moeilijk gaan aaangezien de koran in het arabisch is :rolleyes:
3) je bent dus op zoek naar "wapens" om mensen aan te vallen die volgens jou niet-moslims aanvallen. Jammer, ik dacht je zelf geinteresseerd was, en niet alleen maar naar "wapens" op zoek was.
Blijkbaar denk je dat je voorspellende krachten bezit, aangezien je DENKT te weten waarom ik dit vraag.(wie zei dat ik het woordje racisme in die hadith wil?maak een ander belachelijk wil je?) Ook bespeur ik enige achterdocht of zoiets aangezien je DENKT dat ik bedoelingen heb door een paar vragen te stellen. Gebrabbel over "wapens" en "moslims aanvallen die dan weer anderen aanvallen" ==> jeetje,chill! we zitten niet in een detective/politie/ actie film hoor, anders ga je maar naar de bioscoop, kan je je daar uitleven en "daders" en "vijanden" zoeken. Ik bedoel, waarom verzin je eigenlijk deze leugens?
Ik vraag dit gewoon uit diepe interesse en niet met de bedoeling iemand neer te knallen of zo :maf:
Maar bon, je gaf mij twee goede hadith's en ik vroeg daarna of je er nog andere kende die beschrijven wat Allah zegt over zij die anderen verachten /haten / oordelen op basis van huidskleur, ethniciteit, cultuur, religie en dergelijke? En so what dat dit een andere vraagstelling is, ik vraag het je toch? Ik dacht dat we in een gesprek waren en daar mag je toch meer vragen stellen die in je opkomen niet? :confused:
Spijtig dat je hier zo op reageert, maar geeft niet, ik heb al PM's gekregen van mensen die er echt iets van kennen en AL mijn vragen zonder te oordelen fatsoenlijk en goed kunnen beantwoorden.
Ciao en toch bedankt voor de 1ste 2 hadith's.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.