Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AUB help deze MAMA to be. Wat zijn mijn Rechten in deze situatie??

Mevr.A
22-02-2010, 01:24

Wie kan deze MAMA to be helpen? Wat zijn mijn Rechten in zo een situatie? -------------------------------------------------------------------------------- Salam wa3leikoum, Ik hoop dat jullie de tijd nemen om mijn verhaal te lezen en mij AUB willen helpen Ik zal hier proberen mijn situatie uit te leggen. Het is een nogal ingewikkeld verhaal. Ik ben nu sinds 2007 getrouwd en aangezien het zolang duurt voordat je een huurwoning via een corperatie krijgt. Hadden wij besloten om particulier te huren hier betaalde wij incl. G/W/L bijna 1300 euro voor het was wel gewoon een gezinswoning. Dit is een lange tijd goed gegaan wij bleven reageren op woningen van de woningbouw en ondertussen woonden we al wel samen dat was het voordeel van dit hele gebeuren. Maar zoals ik al zei dit is een lange tijd goed gegaan. Ik ben wegens persoonlijke omstandigheden in augustus 2009 mijn baan kwijt geraakt. Dus we konden het ons niet meer veroorloven om particulier te huren. Het waren gewoon te hoge kosten. Er kwam een andere tijdelijke oplossing op ons pad. Dit was een vriend van mijn echtgenoot die een huurwoning heeft maar er eigelijk niet woonden hij woonde zowat al samen met zijn vriendin. Dus zijn huurwoning was onbewoond. Hij stelde voor dat wij wel in zijn woning mochten verblijven. Dit was een woning van de woningbouw dus met een betaalbare huurprijs. De woningbouw wist natuurlijk niet dat wij in het huis verbleven en dat die jongen hier eigelijk al niet meer woonden. (hij staat hier nog gewoon ingeschreven) Wij dachten dus dat dit een tijdelijk oplossing was. Nou niet dus! In september kwam ik er ook nog een achter dat ik zwanger ben! Nou nog geen groot probleem dachten wij. Tot dat die vriend van mijn echtgenoot in december aan komt zetten. Ik ga samen met mijn vriendin een huis kopen en moet mijn huurwoning dan opzeggen "Dat wil dus zeggen dat jullie tegen eind maart iets anders gevonden moeten hebben" zei die. Wij natuurlijk meteen urgentie proberen aan te vragen. Deze werd meteen afgewezen. Eigen verantwoordelijk heid zeiden ze dan. De zwangerschap was niet gepland maar zo een geschenk van ALLAH is natuurlijk meer dan welkom. Gezinsuitbreiding is geen reden voor urgentie werd ons gemeld. Dus mijn volgende vraag aan hun was kunnen we het huurcontract van die jongen niet overnemen. Zodat we gewoon hier kunnen blijven. Dan hoeven jullie ook geen huis voor ons te zoeken. NEE zeiden ze dat is niet volgens de regels. Hier werd verder niet op in gegaan. Ik liet het hier natuurlijk niet bij zitten. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en heb een verwijzing naar een psycholoog gevraagd. Ik denk dan gooi ik het op psychosociale urgentie. Ik wil natuurlijk niet laten merken dat ik het alleen voor een woning doe dus ik heb haar nog niet gevraagd iets op papier voor me te zeggen. Maar nu begint de klok toch echt te tikken Ik ben in mei uitgerekend dat is over 3 maanden. Alles is al gekocht voor de baby Maar ik kan het nergens neer zetten. Kan iemand me AUB helpen met Tips, advies? Of is er iemand die in de zelfde soort situatie zit of heeft gezeten. AUB help deze MAMA to be. Ik heb alles al geprobeerd maatschappelijk werkster kan niks voor me doen zegt ze psycholoog heb ik morgen afspraak dan vraag ik m ook gelijk om iets op papier te zetten. Maar jullie tips zijn meer dan welkom. Alvast bedankt!

Mister_comedia
22-02-2010, 03:25
Ik heb je een pm gestuurd maar helaas heb je daar niet op gereageerd.