Bekijk originele versie : Aftrek studiekosten bij aangifte
Warda009
21-02-2010, 21:17
Ik heb een vraag, wellicht kan iemand mij helpen:
Kan ik mijn collegegeld als aftrekbare kosten noteren bij mijn belastingaangifte? Ik heb namelijk wel een laptop van €500 en voor €560 studieboeken aangeschaft. Is dit aftrekbaar?
Alvast bedankt voor de moeite/hulp!
_Isslamia_
21-02-2010, 21:22
ik heb het er wel bij gezet, alleen ik weet niet of dat wel mogelijk is.
Dan maar terugbetalen.
Opzoek-meid
21-02-2010, 21:22
op de site van de belastingdienst kun je er alles over vinden, maar als je studiefinanciering ontvangt is de kans klein dat je wat krijgt. En je moet natuurlijk wel gewerkt hebben anders kun je geen aangifte doen. Verder moet je laptop gespreid over 3 jaar aftrekken.
sweetroosje
21-02-2010, 21:24
laptop voor je studie, kosten voor je studiekosten en collegegeld zijn aftrekbaar!! zeker weten..
sweetroosje
21-02-2010, 21:26
je moet wel al je studiekosten van één jaar optellen min een tegemoetkoming (dus de studiefinanciering die je van een jaar ontvangt). Als je dit van mekaar aftrekt moet je minimaal 500 euro overhouden. Als dit het geval is dan krijg je studiekosten terug!
Warda009
21-02-2010, 21:44
je moet wel al je studiekosten van één jaar optellen min een tegemoetkoming (dus de studiefinanciering die je van een jaar ontvangt). Als je dit van mekaar aftrekt moet je minimaal 500 euro overhouden. Als dit het geval is dan krijg je studiekosten terug!
Ik ben nu een beetje aan het rekenen!, maar ik hoef alleen de basisbeurs als studiefinanciering te noteren, weet jij dat?
Best lastig uitrekenen!
microsoft
21-02-2010, 21:47
laptop in drie jaar schrijven en in totaal 90 procent
dus van het aankoopbedrag tien procent afhalen en restbedrag uitsmeren over drie jaar. Wat betreft de studiekosten mag je dat alleen opgeven als je geen studiefinanciering ontvangt. Dus in de praktijk veelal voor mensen die in deeltijdsturen, of voltijders die geen studie krijgen.
Warda009
21-02-2010, 21:50
laptop in drie jaar schrijven en in totaal 90 procent
dus van het aankoopbedrag tien procent afhalen en restbedrag uitsmeren over drie jaar. Wat betreft de studiekosten mag je dat alleen opgeven als je geen studiefinanciering ontvangt. Dus in de praktijk veelal voor mensen die in deeltijdsturen, of voltijders die geen studie krijgen.
Op de site van de belastingdienst staat dat je het wel mag aftrekken als je studiefinanciering ontvangt. Je rekent dat de studiefinanciering die je hebt ontvangen af van de kosten. (als ik het goed zeg)
Opzoek-meid
21-02-2010, 21:51
Ik ben nu een beetje aan het rekenen!, maar ik hoef alleen de basisbeurs als studiefinanciering te noteren, weet jij dat?
Best lastig uitrekenen!
zover ik weet moet je hele beurs berekenen dus ook je aanvullende en uitwonende als je die hebt
microsoft
21-02-2010, 21:52
ja aangezien je studiefinanciering in de meeste gevallen hoger is dan de kosten heb je er niks aan om je lesgeld mee te tellen.
Warda009
21-02-2010, 21:55
ja aangezien je studiefinanciering in de meeste gevallen hoger is dan de kosten heb je er niks aan om je lesgeld mee te tellen.
Volgens mij heb je idd gelijk, en ik lees nu ook dat als je een prestatiebeurs ontvangt je het niet mag aftrekken. Ik zal morgen wel even met de belastingdienst bellen, dan weet ik het iig zeker
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.