Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : God en Allah.... zijn ze het zelfde?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Spikemans
01-07-2004, 11:57

Hoi, Even een vraagje tussendoor. Is degene die de Christen God noemen dezelfde als Allah? Ik bedoel is het dezelfde God. Ik vroeg me dit zo af. Volgens de Christen is er maar een God en alle andere Goden zijn Afgoden en als je die eert bega je een zonde. In die zin zou het zo zijn dat als de Christelijke God en enige ware zou zijn, alle Moslims bezig zijn een AfGod te eren en daarmee zondig zouden zijn. LET OP!!! Het is geen verwijt of aanval op Moslims of Allah. Het is gewoon een vraag.

babyvanbelisma
01-07-2004, 12:04
Allah is de arabische naam voor God. Het is dus gewoon een vertaling...

batata112
01-07-2004, 12:11
de christelijke "god" is niet ALlah Shoebhana wa Taala. hierover wordt zelfs iets in de koran gezegd. ben alleen de ayaat kwijt. het hele drie-eenheid wordt weggedaan. en Allah is geen vertaling van God het is neit hetzelfde, aangezien je godin goden godinnen kunt zeggen maar dit is niet mogelijk met Allah

magnia
01-07-2004, 12:25
In die zin zou het zo zijn dat als de Christelijke God en enige ware zou zijn, alle Moslims bezig zijn een AfGod te eren en daarmee zondig zouden zijn. het zijn niet de moslims die zondigen integendeel de christenen zondigen dus wat jij hierboven zegt klopt niet

tonk
01-07-2004, 13:04

Ze zijn allebei een verzinsel en in die zin hetzelfde. Maar ik geloof wel dat ze andere verzinsels zijn, dus in die zin weer niet hetzelfde.

zinne_dinne_nr1
01-07-2004, 14:06
Dat je de geloven al vergelijkt met voetbal zegt al genoeg. Moslim betekent dat iemand zich onderwerpt aan Allah soebhanahoe wa tahala. Hij heeft voor elke gemeenschap een boodschapper gestuurd met de boodschap alleen hem te aanbidden en een aantal geboden. Dus als de joden in de tijd van Moesa hanhi assalam zich aan zijn geboden hielden dan waren die joden moslims dus ze onderwierpen zich aan Allah en dat deden ze inderdaad anders dan de moslims van nu. Hetzelfde geldt voor de christenen in de tijd van Isa hanhi assalam. Maar de joden in de tijd van Isa waren geen moslims. Volg je het nog. Oh en waarom volgden de joden Isa dan niet? Je probeert zogenaamd moslims belachelijk te maken met een theorie over vernieuwing e.d. Dus dan hadden alleen de joden gelijk want zij waren de eerste aan wie de thora werd gezonden. Dus christenen zitten volgens jou theorie ook helemaal fout.

zinne_dinne_nr1
01-07-2004, 14:35
Nou ik heb niet zoveel verstand van voetbal. Maar misschien een ander voorbeeld. Een schoolhoofd (Allah) (stagfiroellah dat ik dit voorbeeld neem) zegt tegen een leraar van groep 1 (Moesa vzmh) dit is de stof die de kinderen moeten leren dit jaar en ze zullen slagen. Dat doet hij en de kinderen slagen, tweede jaar hetzelfde dat gaat goed tot hij sterft. En de groep 1 leerlingen komen zonder leraar te zitten en moeten het alleen met de boeken doen. Nou dat gaat helemaal mis. Dus komt er een nieuwe leraar (Isa vzmh). Deze leraar onderwijst dezelfde stof alleen zonder boeken en vertelt de kinderen als je wil slagen moet je naar mij luisteren anders gaat het mis net zoals bij de leerlingen zonder lerares. Dat gaat op een enkeling na goed. Deze enkelingen verkiest de methode van de eerste leraar boven die van deze leraar en luistert niet naar hem luisteren maar gebruiken alleen de boeken van de eerste leraar. Totdat deze leraar ook sterft. Dit was zo'n wijze leraar dat enkele studenten denken weet je wat we gaan een nieuwe boek schrijven met al zijn kennis erin. Alleen elke leerling heeft ander opvattingen en andere belangen, dus de boeken verschillen van elkaar. Veel andere leerlingen willen ook slagen en willen graag van hen leren maar de boeken zitten niet goed in elkaar. Dus stelt de schoolhoofd een nieuwe leraar (Mohamed vzmh) aan voor groep 1 (je begrijpt wel dat dat steeds andere kinderen zijn aangezien ze ook een jaartje ouder worden). De schoolhoofd besluit zelf een boek samen te stellen en geeft elke week een stukje daarvan aan de leraar om de leerlingen te onderwijzen en de leerlingen moeten dit alles uit het hoofd leren en op schrijven en elke week wordt er door de schoolhoofd zelf gecontroleerd of dat wat er onderwezen is precies is zoals hij het heeft gedaan. En stuurt bij. De KORAN zal nooit veranderen. Begrijp je het nu?

babyvanbelisma
01-07-2004, 14:51
Echt een goede vergelijking zinne dinne!!!! :goedzo:

babyvanbelisma
01-07-2004, 15:22
Origineel gepost door Ononono Ja alleen klopt er niets van. De Koran is ook pas een hele tijd ná de dood van Mohammed geschreven. Helaas pindakaas. maar voor die tijd wel letterlijk uit het hoofd geleerd door de sahaba.... en Allah heeft het makkelijk voor ons gemaakt: Alle zinnen van een soera (vers) rijmen op elkaar of eindigen op hetzelfde woord. Makkelijk te onthouden dus.

zinne_dinne_nr1
01-07-2004, 15:24
Origineel gepost door Ononono Ja alleen klopt er niets van. De Koran is ook pas een hele tijd ná de dood van Mohammed geschreven. Helaas pindakaas. Moslims gaan ervan uit dat de Koran het woord van Allah is zoals hij ze via Jibriel aan de Profeet Mohamed heeft geopenbaard. Dus als jij dat niet gelooft, helaas pindakaas voor jouw, geef mij maar gewone kaas.

babyvanbelisma
01-07-2004, 15:45
Origineel gepost door groink Godsdienst is naar de mening van groink door mensen verzonnen en wordt naar de mening van groink in stand gehouden omdat veel mensen daar nog steeds behoefte aan schijnen te hebben. Godsdienst is naar de mening van groinkeen stap op de weg die naar opperste beschaving leidt. Verlichte geesten hebbennaar de mening van groink geen godsdienst nodig. Er bestaannaar de mening van groink geen goden zoals bedoeld in bijbel of koran, daar komen alle gelovigen vanzelf achternaar de mening van groink. De koran en de bijbel zijnnaar de mening van groink niets meer of minder dan verzamelingen van inspirerende verhalen en betweterige leefregeltjes. K heb je tekst iets aangepast. Vindt je niet erg toch? :zwaai:

babyvanbelisma
01-07-2004, 15:50
Origineel gepost door Elberfeld Wat smaak betreft houd ik ook meer van gewone kaas. Maar als ik nog een paar standaard-zaken mag vragen: ik heb altijd gehoord dat moslims geloven dat er geen god is dan allah en Mohammed zijn profeet is. Mijn vraag is dan: wat is de status van Satan/Sjaitan en Gabriel/Jibril? zie je wel! zelfs de namen van de bijfiguren zijn van elkaar afgeleid! Zie je wel dat het allemaal een pot nat is! Geen pot nat, maar een pot geloof. Het christendom en de islam zijn zeker verbonden, het christendom is de voorloper geweest van de islam, en daarvoor was er het jodendom. Maar moslims geloven dat het allemaal de islam is geweest. Sjaitan is geen God en geen profeet, maar een gevallen engel. Hij wilde niet buigen voor de eerste mens, Adam, en is verbannen. sindsdien is hij de vijand van Allah. Jibril is de aartsengel. Hij is een soort tussenschakel tussen Allah en de mensen, omdat geen mens het aan zou kunnen oog in oog met Allah te staan...

babyvanbelisma
01-07-2004, 15:56
Origineel gepost door totheloo Ja, ik begrijp dat jij VRESELIJK STOM bent, en VRESELIJK BRUTAAL, en STRONT ARROGANT; Ten eerste beledig je joden en christenen dat zij hun BOEKEN hebben veranderd, wat gewoon godslasterlijk is, en getuigd van een onbeschofte en respektsloze houdingh ten opzichte van anders gelovigen! Ten tweede is er nog een manier, om te kontroleren of "de aanwijzingen en lessen" van "het schoolhoofd" juist zijn en goed worden opgevolgd; men kijke namelijk naar de resultaten! Wanneer wij kijken in de islamitiese gebieden zien wij daar een GROTE PUINHOOP. armoed en ellende, hongersnoden, diktators, kortom, een stelletje luie leerlingen, die hun huiswerk niet uitvoeren, en gewoon proppen naar elkaar gooien onder de les, en kattekwaad uithalen. De ROTZOOI die de islamitiese leerlingen er van hebben gemaakt, is dusdanig, dat ze met miljoenen tegelijk naar de christelijke gebieden vluchten, omdat het beter LEVEN daar is! Zelfs in de Joodse gebieden is het beter leven! Zo, begrijp je het nu een beetje! Het is maar gewoon wat je gelooft to the loo. And may I add that you, sir, are particularly rude..... Live and let live...

babyvanbelisma
01-07-2004, 16:01
Origineel gepost door groink Om het aan te passen heb je het in ieder geval moeten lezen... ... en ontkenning is de eerste stap naar verlichting en beschaving. Je hebt nog veel stappen te zetten. Dit wordt lachen.... Kun je bewijzen dat er goden bestaan? Dat 1 miljard moslims in een leugen geloven zegt meer over de moslims dan over de leugen. Schat luister. Ik heb een mening. Ik geloof (dat is mijn mening, die ik niet hoef te verantwoorden tegen jou) dat Allah bestaat en dat Hij ons de islam heeft gebracht. Jij hebt een mening. Jij gelooft (dat is jouw mening, die hoef je niet te verantwoorden tegen mij) dat geloof in welke vorm dan ook maar grote onzin is. Het verschil tussen jou en mij is dat jij bij elke gelegenheid mensen probeert te kwetsen door hun mening aan te vallen. Dat is dus echt niet nodig: je krijgt ze niet overtuigd. Je kunt vragen stellen, discussiƫren (met de meeste leden hier lukt dat aardig) maar wat je vergeet is respect. Als een extremistische moslim jou dood wenst puur en alleen omdat je geen moslim bent, dan is dat respectloos. Maar om een moslim als dom e.d. te betitelen, is ook respectloos. respect is the key word......

zinne_dinne_nr1
01-07-2004, 16:04

Origineel gepost door totheloo Ja, ik begrijp dat jij VRESELIJK STOM bent, en VRESELIJK BRUTAAL, en STRONT ARROGANT; Ten eerste beledig je joden en christenen dat zij hun BOEKEN hebben veranderd, wat gewoon godslasterlijk is, en getuigd van een onbeschofte en respektsloze houdingh ten opzichte van anders gelovigen! Ten tweede is er nog een manier, om te kontroleren of "de aanwijzingen en lessen" van "het schoolhoofd" juist zijn en goed worden opgevolgd; men kijke namelijk naar de resultaten! Wanneer wij kijken in de islamitiese gebieden zien wij daar een GROTE PUINHOOP. armoed en ellende, hongersnoden, diktators, kortom, een stelletje luie leerlingen, die hun huiswerk niet uitvoeren, en gewoon proppen naar elkaar gooien onder de les, en kattekwaad uithalen. De ROTZOOI die de islamitiese leerlingen er van hebben gemaakt, is dusdanig, dat ze met miljoenen tegelijk naar de christelijke gebieden vluchten, omdat het beter LEVEN daar is! Zelfs in de Joodse gebieden is het beter leven! Zo, begrijp je het nu een beetje! Het is in geen geval mijn bedoeling geweest om welk geloof ook te beledigen. Ze komen allen van Allah, Ik gaf alleen een simpele uitleg van hoe een Moslim denkt, dat jij dat niet kan accepteren. Moet jij weten. Dan ben ik maar arrogant. Over het resultaat gesproken: als jij het resultaat van het christendom bent... Wat er op aarde gebeurd is het resultaat van wat de duivel de mensen laat doen en niet van wat Allah ons bevolen heeft te doen. Anders zouden we ook kunnen zeggen, kijk naar het resultaat van christelijk Afrika waar mensen honger lijden, kijk naar het Vaticaan, kijk naar Israel en so on en on.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8