Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Altijd de meisjes..

Karima_Belgie
01-07-2004, 10:01

Salaam, Heel vaak worden zaken zoals vrijen voor het huwelijk, relaties enzomeer ZEER ernstig genomen wanneer het over een meisje gaat, dan wanneer het over een jongen gaat. Bijvoorbeeld: een vriendin van mij had een relatie, haar ouders hebben dit ontdekt en lieten haar geen keuze --->zij moest trouwen of haar lieve vader ging haar ophangen. :kwaad: Een paar weken later ontdekt hij dat zijn Teergeliefde Zoon ook een relatie heeft, maar wat doet hij? Hij is zogezegd 'teleurgesteld' maar verder dan dat laat hij het gewoon links liggen. :rolleyes: Wat vinden jullie van deze situatie? Dit heb ik meerdere malen gezien binnen gezinnen. Ik vind het alleszins onrechtvaardig. Ik ben geen feministe, maar gelijkwaardigheid binnen de cultuur is ver zoek (niet bij iedereen) m³a salaam

Karima_Belgie
01-07-2004, 10:22
Marokkaanse Islam is niet gelijk aan de Ware islam: de negatieve aspecten in ons cultuur die indruisen tegen de basisprincipes van de Islam moeten Verdwijnen :-)

Secret_girl
01-07-2004, 10:28
Weet je omdat de ouders het beste willen en daarmee overdrijfen ze. Een zoon al heeft hij sex gehad niemand die het ziet of hoort of merkt hij zal niet moeten bloeden. Een meisje wel haar vader was gewoon bang dat ze wat verkeerds zou doen en niemand met haar dan zou willen trouwen. Het is erg maar ze geven om haar!! Een beetje overdreven maar ja. het komt ook door de jeugd van tegenwoordig ouders horen de gekste dingen vandaar.

Karima_Belgie
01-07-2004, 10:33
De jeugd van tegenwoordig zijn hun godsdienst aan het vergeten, dat is het probleem.

Sjemmelia
01-07-2004, 11:27

Helaas is het waar, hoe je het ook keert of wend er wordt in onze cultuur met 2 maatstaven gemeten. En dat zal voorlopig niet snel veranderen. Maar inchallah als ik een jongen en een meisje krijg dan zal ik ze zo gelijk mogelijk behandelen, allebei niet uit, allebei op tijd thuis, allebei afwassen :wijs:

Tijn
01-07-2004, 11:33
Origineel gepost door Karima_Belgie De jeugd van tegenwoordig zijn hun godsdienst aan het vergeten, dat is het probleem. Godsdienst? De gemiddelde kaas helemaal geen godsdienst nodig om de jongens en de meiden een beetje gelijk te behadelen.... Volgens mij wordt de Godsdienst vooral ingezet/misbruikt om meiden&jongens anders te behandelen.....zo worden in de meest religieze landen van dit bolleke de meisjes waarschijnlijk het slechts behandeld.

DaNGeRouZLy
01-07-2004, 12:04
Origineel gepost door Tijn Godsdienst? De gemiddelde kaas helemaal geen godsdienst nodig om de jongens en de meiden een beetje gelijk te behadelen.... Volgens mij wordt de Godsdienst vooral ingezet/misbruikt om meiden&jongens anders te behandelen.....zo worden in de meest religieze landen van dit bolleke de meisjes waarschijnlijk het slechts behandeld. kijk dit bedoel ik nu zij de topicstarter praat over cultuur en jij komt weer aankakken met geloof:jammer:

AmirNad
01-07-2004, 12:12
Origineel gepost door Karima_Belgie Marokkaanse Islam is niet gelijk aan de Ware islam: de negatieve aspecten in ons cultuur die indruisen tegen de basisprincipes van de Islam moeten Verdwijnen :-) Er is maar ÉÉN ISLAM dus geen marokkaanse of japanse en of egyptisch.....enz.... en dat wat de ouders nu doen is dat ze meer volgens de cultuur handellen en ze vergeten onze geloof. Is niet bij gelijk behandeling van een jongen en een meisje maar ook bij veel andere dingen zelfs als een andere nationaliteit iemand voor hun dochter komt en of de jongen met een niet marokkaans wil trouwen wordt het niet geacepteerd zelfs als die gene heel goed bezig is met het geloof dan kiezen ze een drank verslaafde neef die geen werk heeft en geen respect voor zich zelf heeft voor hun dochter BOVEN de praktiserende MOSLIM Is dat REDELIJK???? :kwaad:

Misz_Romance
01-07-2004, 12:23
Origineel gepost door Miss_Magrebia het is nou eenmaal bekend, dat de ouders strengen omgaan met de meiden dan de jongens... de meisje gaan schande geven aan de familia, ze kan zwanger worden etc etc.......... gelukkig heb ik maar 1 broertje ahahahaha en de rest allemaal meiden... mijn vader zegt altijd tegen mijn neven: Behandel een meisje zoals je wilt dat je zusje behandelt wordt door een jongen! :goedzo: je vader egt :cool:

SecretSanaa
01-07-2004, 12:24
maar eerlijk meisjes dat doen ze alleen om ons te beschermen en niet om ons te pesten,...stel dat ze ons aan ons lot hadden overgelaten net als de nederlandse meisjes bijv. dan leefden we net als dieren, hadden we het met de eerste de beste gedaan, wie weet hadden we ziektes kunnen oplopen(vooral wij marokkanen zijn warmbloedige mensen) kijk alleen naar de anties hoeveel van hun hebben alleen moeders en kennen hun vaders niet, dat is toch geen levensstijl.... DE ISLAM ZORGT ER VOOR DAT WE STIJLVOL LEVEN HAMDOULLAH DAT IK MOSLIMA BEN en eerlijk wat heb je aan uitgaan en zo...lekker zaterdagavond thuis zitten met je nichtjes bij je oma is veeeeeel leuker en ben je lekker netjes, want voor je het weet komt er een einde aan dit leven. Conclusie: niet jaloers zijn op jongens die rondzwerven, maar heb medelijden met die zieligerds. SecretSanaa heeft gesproken :zwaai:

AmirNad
01-07-2004, 12:33
Origineel gepost door SecretSanaa maar eerlijk meisjes dat doen ze alleen om ons te beschermen en niet om ons te pesten,...stel dat ze ons aan ons lot hadden overgelaten net als de nederlandse meisjes bijv. dan leefden we net als dieren, hadden we het met de eerste de beste gedaan, wie weet hadden we ziektes kunnen oplopen(vooral wij marokkanen zijn warmbloedige mensen) kijk alleen naar de anties hoeveel van hun hebben alleen moeders en kennen hun vaders niet, dat is toch geen levensstijl.... DE ISLAM ZORGT ER VOOR DAT WE STIJLVOL LEVEN HAMDOULLAH DAT IK MOSLIMA BEN en eerlijk wat heb je aan uitgaan en zo...lekker zaterdagavond thuis zitten met je nichtjes bij je oma is veeeeeel leuker en ben je lekker netjes, want voor je het weet komt er een einde aan dit leven. Conclusie: niet jaloers zijn op jongens die rondzwerven, maar heb medelijden met die zieligerds. SecretSanaa heeft gesproken :zwaai: :) :goedzo:

Leila1982
01-07-2004, 14:32
Doordat ouders teveel op meisjes letten zie je ook dat meisjes het goed doen in deze maatschappij, kijk je naar de jongens, dan zouden wij ons echt moeten schamen. Waar jongens zich allemaal schuldig aan maken is gewoon om je voor dood te schamen. Je ziet ze nooit in de moskee, of hun ouders helpen of iets nuttigs doen, nee, ze weten niet eens wat hun geloof inhoud. Voor hun is islam meisjes naar de keuken sturen en zelf de hele nacht op het station hangen, samen met de drugsdealers. Natuurlijk hebben we het maar over een kleine minderheid, maar die groep verpest het wel voor de rest. En eigenlijk is het allemaal de schuld van de ouders, omdat ze hen geen goede opvoeding hebben gegeven. Ze hebben ze de Marokkaanse opvoeding gegeven ipv de islamitische en ja, dan gaat het fout natuurlijk. Bij meiden gaat het ook vaak mis, maar daar lijdt de maatschappij niet onder. Uiteindelijk is het in de meeste gevallen de schuld van de ouders, misschien omdat zij ook niet beter weten. Laten we hopen dat de komende generatie het beter zal doen insahallah.