Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moeder die zeurt om trouwen..

Pagina's : [1] 2

kaoutar_1988
19-02-2010, 17:59

Hallo dames, Mijn moeder is sinds twee weken mij een beetje aan het pushen wat trouwen betreft.. Ik vind dit echt vreselijk irritant omdat ik nu met een gebroken hart zit en het laatste waar ik aan denk is trouwen! Het is nog nooit voor gekomen dat mijn moeder mij tot trouwen/verloven toe dringt maar ze heeft me altijd meegegeven dat ik niet zo snel moet trouwen en eerst mijn studie afmaken etc. Ik durfde niet eens over trouwen te beginnen... Toen ik een jaar of 17 was hield ik echt veel van een jongen en wilde graag met hem trouwen maar mijn moeder wilde het absoluut niet!! Dit was ook de reden waarom we uit elkaar zijn gegaan.. En nu in één keer vind ze dat het wel tijd wordt.. Maar ik wordt over een paar maanden 22 jaar... Dat is toch niet zo oud???? Na jou 24e wil niemand je meer, dat heeft ze me letterlijk toen straks gezegd.. Want dan ben je volgens haar, te oud! Verder had ik haar verteld dat er een serieuze persoon op mij was afgestapt en interesse had maar dat ik had afgewezen omdat ik gewoonweg niet wil!!! Ze werd hier beetje boos om en vond dat ik het een kans moest geven! Wat moet ik hier nou mee? Ik denk nu helemaal niet aan trouwen en mijn moeder heeft het laatste tijd constant over... Het is echt irritant! Heb haar duidelijk verteld dat ik niet wil maar ze blijft erover doorgaan... Wie heeft dit ook?

radia1988
19-02-2010, 18:39
Oh wat erg voor je meid ! Het is Allemaal Almaktab de ene trouwd op ze 19de de andere 27 wat maakt het uit. Waarom oud? hoe komt ze daar nou weer bij. Ik wordt dit jaar ook 22 jr insh'Allaah en ik denk helemaal niet aan trouwen ik laat het allemaal op mijn af komen ik ga niet zomaar snel snel trouwen zodat mensen gaan zeggen oh die is getrouwd. Ik denk aan mijn zelf en doe lkkr rustig aan. Als insh'Allaah goeie persoon bij mijn ouders komen dan marhba zo niet gewoon lkkr mijn dingen doen heb echt geeen haassst al trouw ik op mijn 28 !! Ik leef Alhamdulilah gelukkkig

Lieve-ik
19-02-2010, 22:57
Hallo dames, Mijn moeder is sinds twee weken mij een beetje aan het pushen wat trouwen betreft.. Ik vind dit echt vreselijk irritant omdat ik nu met een gebroken hart zit en het laatste waar ik aan denk is trouwen! Het is nog nooit voor gekomen dat mijn moeder mij tot trouwen/verloven toe dringt maar ze heeft me altijd meegegeven dat ik niet zo snel moet trouwen en eerst mijn studie afmaken etc. Ik durfde niet eens over trouwen te beginnen... Toen ik een jaar of 17 was hield ik echt veel van een jongen en wilde graag met hem trouwen maar mijn moeder wilde het absoluut niet!! Dit was ook de reden waarom we uit elkaar zijn gegaan.. En nu in één keer vind ze dat het wel tijd wordt.. Maar ik wordt over een paar maanden 22 jaar... Dat is toch niet zo oud???? Na jou 24e wil niemand je meer, dat heeft ze me letterlijk toen straks gezegd.. Want dan ben je volgens haar, te oud! Verder had ik haar verteld dat er een serieuze persoon op mij was afgestapt en interesse had maar dat ik had afgewezen omdat ik gewoonweg niet wil!!! Ze werd hier beetje boos om en vond dat ik het een kans moest geven! Wat moet ik hier nou mee? Ik denk nu helemaal niet aan trouwen en mijn moeder heeft het laatste tijd constant over... Het is echt irritant! Heb haar duidelijk verteld dat ik niet wil maar ze blijft erover doorgaan... Wie heeft dit ook? Meid als je nog niet wil trouwen, moet je dat niet doen. Het is natuurlijk de bedoeling dat JIJ gelukkig bent en niet dat jij gaat trouwen zodat JOUW MA tevreden zal zijn :rolleyes:. Ik ben 25 en nog niet getrouwd/verloofd/ben nog single SO WHAT!!!!! Alhoewel ik bijna getrouwd was geweest...... Maar dat doet er nu niet meer toe. Ik word HMDL niet gepushed!!!!! Je bent nog jong, jouw tijd komt nog wanneer jij er klaar voor bent. Zoals jij al hebt gezegd, het verschilt per persoon wanneer hij/zij trouwt. En ik ga geen overhaaste beslissingen nemen zodat de wereld om mij heen ziet dat ik getrouwd ben :moe:. Want de wereld om mij heen zal er niet zijn achter gesloten deuren. Ghair Insha Allah

Jeblie
20-02-2010, 11:44
Je moeder is qua denkwijze gewoon achtergesteld.

orientelqueen
20-02-2010, 14:47

moeders zien niet in dat ze fout bezig zijn. alsof trouwen alles is. vaak doen ze het ook voor zich zelf. mijn dochter is getrouwd ik doe het dus goed als moeder. zonder te weten dat ze hun dochters kwetsen. gewoon niet naar luisteren het staat toch al vast, wanneer en met wie je trouwt

alleswatjewilt
20-02-2010, 17:46
Ik ben 23 en krijg dagelijks te horen dat ik te oud ben om te trouwen en dat niemand mij wilt omdat ik oud ben :maf: meid, daar leer je wel mee leven, geloof me. jij moet trouwen wanneer JIJ dat wilt en niet JOUW MOEDER! Vroeger (niet eens vroeger, gebeurt nog steeds) was het zo dat jongens trouwde omdat hun moeder het zei. moeder ging dan opzoek naar de "perfecte" vrouw voor haar zoon.... jongen wilde zijn moeder niet teleurstellen..wat krijg je dan ongelukkige huwelijken. dus meid, ga niks overhaasten.

alleswatjewilt
20-02-2010, 17:47
moeders zien niet in dat ze fout bezig zijn. alsof trouwen alles is. vaak doen ze het ook voor zich zelf.mijn dochter is getrouwd ik doe het dus goed als moeder. zonder te weten dat ze hun dochters kwetsen. gewoon niet naar luisteren het staat toch al vast, wanneer en met wie je trouwt wallah dit is echt zo. Soms lijkt het alsof het hun niet uitmaakt met wie je trouwt..als je maar getrouwd bent, zodat zij van je af zijn en tegen andere kunnen zeggen dat hun dochter "gelukkig" getrouwd is.:jammer:

kaoutar_1988
20-02-2010, 19:16
Meid als je nog niet wil trouwen, moet je dat niet doen. Het is natuurlijk de bedoeling dat JIJ gelukkig bent en niet dat jij gaat trouwen zodat JOUW MA tevreden zal zijn :rolleyes:. Ik ben 25 en nog niet getrouwd/verloofd/ben nog single SO WHAT!!!!! Alhoewel ik bijna getrouwd was geweest...... Maar dat doet er nu niet meer toe. Ik word HMDL niet gepushed!!!!! Je bent nog jong, jouw tijd komt nog wanneer jij er klaar voor bent. Zoals jij al hebt gezegd, het verschilt per persoon wanneer hij/zij trouwt. En ik ga geen overhaaste beslissingen nemen zodat de wereld om mij heen ziet dat ik getrouwd ben :moe:. Want de wereld om mij heen zal er niet zijn achter gesloten deuren. Ghair Insha Allah Ik snap ook niet wat er met haar in een keer aan de hand is dat ze graag wil dat ik ga trouwen... Maar wel veel meiden in de familie en mijn vriendenkring gaan binnenkort trouwen of zijn getrouwd.. Ik denk dat het een beetje daar te maken heeft..Ook jongere nichtjes van mij.. Want normaal zei ze dat nooit!! Ze wilde absoluut niet dat ik zou trouwen op een jonge leeftijd.. Maar ze vind het nu een goede leeftijd... Ik wil echt niet!! Vind het ook helemaal niet leuk als ze er steeds over begint! Wolah irriteer me er echt aan... Laatst zei k nog tegen haar: Als je me graag uit huis wil hebben dan ga ik wel.. Maar nu ik met een gebroken hart zit is trouwen het laatste waar ik aan denk... Bedankt voor jouw reactie meid!!

Jeblie
20-02-2010, 20:44
Uit onderzoek blijkt ook dat ontwikkelde vrouwen vanaf 25 jaar moeilijk aan de man geraken.

alleswatjewilt
20-02-2010, 20:53
Uit onderzoek blijkt ook dat ontwikkelde vrouwen vanaf 25 jaar moeilijk aan de man geraken. uit mijn onderzoek in gebleken dat mannen niet tegen ontwikkelde vrouwen kunnen boven de 25. vooral marokkaanse mannen, want daar worden ze onzeker door. ze willen liever een dom wicht van 18 die nog niks weet.

Jeblie
20-02-2010, 20:57
uit mijn onderzoek in gebleken dat mannen niet tegen ontwikkelde vrouwen kunnen boven de 25. vooral marokkaanse mannen, want daar worden ze onzeker door. ze willen liever een dom wicht van 18 die nog niks weet. Nee, want volgens dat wetenschappelijk onderzoek (blijkbaar ben je actueel niet onderlegd, maar ok) hebben ontwikkelde oudere vrouwen moeite om aan de man te geraken. lees de krant maar. Oorzaak kan idd zijn dat mannen geen oudere vrouw willen hebben idd. Dus ik zou me zorgen maken als ik jou was. :maf:

leilabeauty
20-02-2010, 21:11
uit mijn onderzoek in gebleken dat mannen niet tegen ontwikkelde vrouwen kunnen boven de 25. vooral marokkaanse mannen, want daar worden ze onzeker door. ze willen liever een dom wicht van 18 die nog niks weet. Idd, die niet eens weet hoe ze met een man om moet gaan ik vind 25 jaar een mooie leeftijd precies of trouwen nog wat inhoud tegenwoordig, zolang mogelijk uitstellen en van je leven genieten..

alleswatjewilt
20-02-2010, 21:30
Nee, want volgens dat wetenschappelijk onderzoek (blijkbaar ben je actueel niet onderlegd, maar ok) hebben ontwikkelde oudere vrouwen moeite om aan de man te geraken. lees de krant maar. Oorzaak kan idd zijn dat mannen geen oudere vrouw willen hebben idd. Dus ik zou me zorgen maken als ik jou was. :maf: mijn onderzoek was sarcastisch bedoeld. je moet niet met onderzoek bla komen als je geen bewijs hebt. ik hoef me geen zorgen te maken hoor.. of ik nou wel of niet trouw..kan me geen reet zorgen.. zolang ik maar een diploma heb straks en mijn eigen geld..als ik dan getrouwd ben, mooi! zo niet, dan niet!

alleswatjewilt
20-02-2010, 21:32
Idd, die niet eens weet hoe ze met een man om moet gaan ik vind 25 jaar een mooie leeftijd precies of trouwen nog wat inhoud tegenwoordig, zolang mogelijk uitstellen en van je leven genieten.. dit hoor ik echt veel van getrouwde vrouwen.

Lieve-ik
20-02-2010, 22:37

Ik snap ook niet wat er met haar in een keer aan de hand is dat ze graag wil dat ik ga trouwen... Maar wel veel meiden in de familie en mijn vriendenkring gaan binnenkort trouwen of zijn getrouwd.. Ik denk dat het een beetje daar te maken heeft..Ook jongere nichtjes van mij.. Want normaal zei ze dat nooit!! Ze wilde absoluut niet dat ik zou trouwen op een jonge leeftijd.. Maar ze vind het nu een goede leeftijd... Ik wil echt niet!! Vind het ook helemaal niet leuk als ze er steeds over begint! Wolah irriteer me er echt aan... Laatst zei k nog tegen haar: Als je me graag uit huis wil hebben dan ga ik wel.. Maar nu ik met een gebroken hart zit is trouwen het laatste waar ik aan denk... Bedankt voor jouw reactie meid!! Graag gedaan hoor voor mijn reactie :D Geloof mij om mij heen is ook bijna iedereen (buren) getrouwd of gaat trouwen........ Zelfs van degene waarvan ik het niet verwachtte. Dat beïnvloed je ma ook natuurlijk. Waarschijnlijk denkt ze dan..... mijn dochter moet ook trouwen. Maar tja trouwen doe je niet zomaar hupakeej 1, 2, 3....:rolleyes: Ik begrijp dat je geïrriteerd raakt. Soms heeft mijn ma het ook over trouwen dan word ik ook helemaal :wow: :kwaad: Ik wil het niet eens aanhoren.....!!!!!!!!! En vooral nu jij met een gebroken hart zit...... is dat helemaal lastig. Je bent er nog niet klaar voor om je hart 'over te handigen' aan een andere, als je dat wel bent zul je het zelf wel merken. En op jezelf wonen is geen optie (bij mij dan:moe: zooo irritant is dat!!!!).... Sommige dingen begrijp ik niet en zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen. Sommige dingen wil ik niet eens begrijpen ..... Heb je het hierover met je ma gehad? In een gesprek....... desnoods schrijf je een brief met wat je voelt en denkt..... Dat kan ook een 'middel' zijn, als jij het gevoel hebt dat je ma niet naar je luisterd als je met haar aan het praten bent?:rolleyes:

Pagina's : [1] 2