Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zegt Allah over criminelen?

Pagina's : [1] 2

LZN
30-06-2004, 21:55

Er gebeurd zo veel de laatste tijd... Van onthoofdingen tot gedwongen prostitutie, niks lijkt meer te gek. Wat ik me afvraag. Iemand die een zware misdaad begaan heeft krijgt deze nog een kans van Allah? Zoja waarom? Dan kan toch iedereen aan het moorden gaan of aan het verkrachten of stelen...Want "Insjallah vindt hij/zij het rechte pad" wordt dan maar snel gezegd! Is het niet zo dat dit soort mensen gewoon agressie en criminaliteit in hun bloed hebben en dat het gewoon slechte mensen zijn die nooit daadwerkelijk nog ooit goed kunnen worden?.

DOUNYAtje
30-06-2004, 22:39
Als diegene daarna goed leeft, misschien wel, allah swt vergeeft!! Maar wat zij hebben gedaan is wel vreselijk!!!!! Maarja, dit kunnen wij niet weten Allahoe3alem (Allah weet het)!

CitriC
01-07-2004, 00:05
Origineel gepost door nadieh Er gebeurd zo veel de laatste tijd... Van onthoofdingen tot gedwongen prostitutie, niks lijkt meer te gek. Wat ik me afvraag. Iemand die een zware misdaad begaan heeft krijgt deze nog een kans van Allah? Zoja waarom? Dan kan toch iedereen aan het moorden gaan of aan het verkrachten of stelen...Want "Insjallah vindt hij/zij het rechte pad" wordt dan maar snel gezegd! Is het niet zo dat dit soort mensen gewoon agressie en criminaliteit in hun bloed hebben en dat het gewoon slechte mensen zijn die nooit daadwerkelijk nog ooit goed kunnen worden? Iedereen moet en heeft de kans om vergiffenis te vragen, totdat de dood diegene komt halen. Of hij/zij ook vergiffenis krijgt is niet aan ons. Iedereen heeft recht op een kans om zijn/haar leven op het rechte pad te leiden. En om te concluderen of iemand nooit meer ''goed'' kan worden is niet aan ons, daarom ben ik ook tegen de doodstraf. Was dit eigenlijk een serieuze vraag van je?

CitriC
01-07-2004, 00:24
Jammer dat er weer wordt geprovoceert, is kenmerkend voor een aantal bezoekers.

CitriC
01-07-2004, 00:31

Origineel gepost door Ononono Je kunt ook gewoon antwoord geven. Jouw antwoorden?? ik heb jou allang in mijn lijstje gezet genaamd: "niveau -23''. Dus vergeet het maar, je bent het niet waard. Misschien als je ooit nog eens goed je best doet.

appie666
01-07-2004, 12:38
Origineel gepost door Ononono Als je een kind opblaast in een bus ga je naar de hemel. Is dat geen bewijs genoeg? Het zijn kinderen van bezetters.....

babyvanbelisma
01-07-2004, 12:50
Origineel gepost door Ononono Als je een kind opblaast in een bus ga je naar de hemel. Is dat geen bewijs genoeg? en jij gelooft dat? Ik ben moslim, maar ik ben er van overtuigd dat mensen die dit soort dingen doen, het tegenovergestelde van een plaatsje in de hemel krijgen....

babyvanbelisma
01-07-2004, 12:51
Origineel gepost door groink Ik weet niet wat allah zegt over criminelen, wel wat ze zegt tegen criminelen. Het begint altijd ongeveer zo: O gij die gelooft .... :hammer: waarom nou weer uitlokken met domme en oppervlakkige uitspraken...:jammer:

Laysa
01-07-2004, 13:08
Origineel gepost door Ononono Als je een kind opblaast in een bus ga je naar de hemel. Is dat geen bewijs genoeg? Mensen er bestaat zoiets als: sarcasme remember ... sar·cas·me (het ~) 1 bittere, bijtende spot

babyvanbelisma
01-07-2004, 13:16
Origineel gepost door appie666 Het zijn kinderen van bezetters..... Dat is absoluut geen excuus! Kinderen zijn kinderen en die hebben de onschuld. Ook als het kinderen van bezetters zijn. en trouwens, de bezetters zijn de regering en het leger, niet de inwoners....

zinne_dinne_nr1
01-07-2004, 13:49
Origineel gepost door Ononono Je kunt ook gewoon antwoord geven. Wil je het echt graag weten, blaas een bus op met kinderen er in en zeg Allahoe akbar. Wel naast een van die kinderen gaan zitten he, dan zie je het gauw genoeg wat er gebeurt. :zwaai:

Erwin
01-07-2004, 13:54
Origineel gepost door nadieh Er gebeurd zo veel de laatste tijd... Van onthoofdingen tot gedwongen prostitutie, niks lijkt meer te gek. Wat ik me afvraag. Iemand die een zware misdaad begaan heeft krijgt deze nog een kans van Allah? Zoja waarom? Dan kan toch iedereen aan het moorden gaan of aan het verkrachten of stelen...Want "Insjallah vindt hij/zij het rechte pad" wordt dan maar snel gezegd! Is het niet zo dat dit soort mensen gewoon agressie en criminaliteit in hun bloed hebben en dat het gewoon slechte mensen zijn die nooit daadwerkelijk nog ooit goed kunnen worden? Moeilijk. En crimineel ben je in de ogen van de mensen die op dit moment de normen vaststellen. Voortdurend verandert de wet, voortdurend verandert dus de definitie van wie de regels overtreedt en wie niet. Dit is zo in seculiere landen. Vanuit het geloof heb je niet zozeer criminelen, maar zondaars. Overtreders van de voorschriften van de profeet en zijn schepper. Dat je niet gelooft is soms geen reden voor mensen om je niet aan deze regels te houden (sharia). Wat ik moeilijk vind is het feit dat iemand die hier zichzelf opblaast en onschuldige slachtoffers maakt door ONS niet gestraft kan worden. Voor mij is het niet te accepteren dat sommigen ongestraft hun leven leiden zonder daar achteraf op aangesproken te worden. Aan de andere kant: het kwaad is al geschied! Het heeft voor de mensen die NU leven totaal geen zin dat een crimineel naar de hel gaat. Behalve dat het ze niet gegund is natuurlijk. Waarom zou een barmhartige god die zonden niet vergeven en hem alsnog naar de hemel sturen? Zeker het verschil tussen een sociale atheist en een kwaadaardige die gelooft is interessant. Men zegt niet voor niks: "De duivel gelooft ook in god." De gelovige zou moeten boeten voor het niet naleven van de hem opgelegde regels, terwijl degene die het bestaan van god hardnekkig heeft ontkend (en nooit met justitie in aanraking is geweest bijvoorbeeld) rechtstreeks tussen de gloeiend hete stenen gedumpt zou worden! Waarom staat god/allah/jaweh al die misdaden toe? Het leven zou een examen zijn, maar op mijn stage wordt ingegrepen als ik fouten maak! Grijp in voor iemand schade aanricht! Hij die het kwaad niet straft staat toe dat het geschied! Waarom? Ik heb eens even gedacht dat wanneer ik om het leven zou komen door een moord dat dit ZIJN manier was om erger te voorkomen. Zouden het dan allemaal potentiele moordenaars zijn die Stalin/Mao/Hitler/Hussein/Pinochet om liet brengen? Nee dus, want dan zou het middel erger zijn dan de kwaal. Dit is dus ook niet het goede antwoord. Mij is verteld dat er maar 1 zonde is die niet vergeven wordt: het naast Allah plaatsen van andere zaken. Asjhadu allaa ilaaha illallaahu wahdahuu laa sjarieka lah. Ik getuig dat er 1 god dan Allah. Hij is de Ene en heeft geen deelgenoten. Ik vroeg al eens (tussen neus en lippen door) ergens of er een gradatie was van zonden. Volgens mij is deze er, behalve de 5 zuilen en de getuigenis over 1 god, niet. Dit zou inhouden dat Allah het me net zo zwaar aan zou rekenen wanneer ik een meisje tot gemeenschap dwong als wanneer ik in vriendschap met een ongelovige om ging. Ik weet het niet. Wat begrijp ik niet? Help!

zinne_dinne_nr1
01-07-2004, 14:15
Ten eerste we zijn geschapen om Allah soebhanahoe wa tahala te aanbidden. Hij is de machtigste. Hij doet wat Hij wil. Hij is de meest wijze en meest vergevensgezinde. Als een slecht persoon zich berouwvol tot Allah wend zal Hij hem zeker vergeven inshahalah, maar dat betekent niet dat hij/zij keer op keer zich kan misdragen en om vergeving kan vragen. Je vraagt om vergeving en belooft het nooit meer te doen en je moet ook alles in werking stellen om dat ook werkelijk niet meer te doen. Als je blijft door gaan en het blijft herhalen wordt je niet meer vergeven. Want dan ben je jezelf voor de gek aan het houden en Allah weet het het beste.

Pagina's : [1] 2