Bekijk originele versie : Wifi ''illegaal'' aftappen
flowerpower80
17-02-2010, 12:51
Kan de eigenaar zien welke sites je bezoekt?
Just Curious....:D
Nee dat kan ie niet. Althans een standaard pc-gebruiker kan dat niet.
flowerpower80
17-02-2010, 17:01
Maar kunnen ze dan niet extra kosten hierdoor krijgen?
Maar kunnen ze dan niet extra kosten hierdoor krijgen?
Ik neem aan van niet, tenzij ze nog gebruik maken van een in-bel verbinding :hihi:. Maar daar ga ik niet van uit.
flowerpower80
17-02-2010, 22:28
Ik neem aan van niet, tenzij ze nog gebruik maken van een in-bel verbinding :hihi:. Maar daar ga ik niet van uit.
Haha ik denk het niet
Dank je wel, nu kan ik zonder zorge surfen op het web :D
AbouRfissa
23-02-2010, 01:43
Vroeger zat ik op allerlei netwerken van buren (beveiligd en onbeveiligd) , maar NEVER NOOIT dat ik het nog ga doen .
dan heb ik het over maanden gebruiken
Synchronize
23-02-2010, 01:51
Nee er is geen extra kosten aan verbonden en de persoon kan weten of jij erop zit althans, een 'advanced gebruiker' kan dat zien.
Je weet wel dat het illegale activiteit is hé? als hij dus weet dat jij et bent.
ZijnHartje
23-02-2010, 02:02
Lang leven het onbeveiligde internet buurmannetje hier ergens onder/boven mij :hihi:
marokkaantje20
26-02-2010, 12:08
laats heb ik dat ook gedaan, toen kreeg ik een bericht te zien van provider van de buren (van er zijn onbevoegden die op uw internet zitten u moet een beveilingscode installeren anders blokkeren wij u internet ofzo iets)
AbouRfissa
26-02-2010, 12:22
Want..?
1 van die buren had ooit met hun toestemming een router bij ze geplaatst omdat ik 4 weken moest wachten op een nieuwe kabel , mouhim na die weken heb ik mijn eigen internet en heb die router weg gedaan. ongeveer anderhalf jaar later heb ik alles afgesloten en was ik elke dag op verschillende netwerken te vinden , ik gebruikte meestal beveiligde netwerken omdat die sneller, tot op een dag kreeg ik een brief van lboulis :hihi: . mouhim eenmaal bij ze , wat bleek dat er 4 maanden daarvoor fraude is gepleegd op IP adres van de buren , mensen kochten dingen met gestolen visa cards , en de buren gaven iedere naam die gebruik heeft gemaakt van hun internet aan de politie . ik had geluk omdat ik gedurende die hele periode mijn eigen lijn had , dat heb ik aangetoond , en een week erop vroeg ik of ze al wat wijzer zijn geworden (had gewoon gebeld) en ze zei dat mijn contract niet meer nodig was ze zijn iemand op het spoor :hihi:
stel je nou eens voor dat ik op hun internet ging (dagelijks) , dan zouden ze mac adressen vinden van mijn pc en ja ze gaan onderzoeken wie dat is
MissVerstand.
26-02-2010, 15:15
1 van die buren had ooit met hun toestemming een router bij ze geplaatst omdat ik 4 weken moest wachten op een nieuwe kabel , mouhim na die weken heb ik mijn eigen internet en heb die router weg gedaan. ongeveer anderhalf jaar later heb ik alles afgesloten en was ik elke dag op verschillende netwerken te vinden , ik gebruikte meestal beveiligde netwerken omdat die sneller, tot op een dag kreeg ik een brief van lboulis :hihi: . mouhim eenmaal bij ze , wat bleek dat er 4 maanden daarvoor fraude is gepleegd op IP adres van de buren , mensen kochten dingen met gestolen visa cards , en de buren gaven iedere naam die gebruik heeft gemaakt van hun internet aan de politie . ik had geluk omdat ik gedurende die hele periode mijn eigen lijn had , dat heb ik aangetoond , en een week erop vroeg ik of ze al wat wijzer zijn geworden (had gewoon gebeld) en ze zei dat mijn contract niet meer nodig was ze zijn iemand op het spoor :hihi:
stel je nou eens voor dat ik op hun internet ging (dagelijks) , dan zouden ze mac adressen vinden van mijn pc en ja ze gaan onderzoeken wie dat is
Hele drama :gniffel:
AbouRfissa
26-02-2010, 15:19
Hele drama :gniffel:
ja zeker , had echt geluk dat ik die van een flat verderop nam , hoe ik dat weet is omdat het wachtwoord een turkse naam was , en er wonen turken aan de overkant :hihi:
Black_Devil
28-02-2010, 14:09
ja zeker , had echt geluk dat ik die van een flat verderop nam , hoe ik dat weet is omdat het wachtwoord een turkse naam was , en er wonen turken aan de overkant :hihi:
Weet jij, of iemand anders ofcourse, hoe ik mijn wifi kan beveiligen. De hele straat steelt mijn internet:moe:. Ben de enige met onbeveiligd internet. Heb echt van alles geprobeert, heb al eerder een topic geopend hier, maar werd er niet echt wijzer van. Zelfs provider gebeld, maar die kunnen niks voor me betekenen.
Iemand pleaseeeeeeeee!!
AbouRfissa
28-02-2010, 14:34
Weet jij, of iemand anders ofcourse, hoe ik mijn wifi kan beveiligen. De hele straat steelt mijn internet:moe:. Ben de enige met onbeveiligd internet. Heb echt van alles geprobeert, heb al eerder een topic geopend hier, maar werd er niet echt wijzer van. Zelfs provider gebeld, maar die kunnen niks voor me betekenen.
Iemand pleaseeeeeeeee!!
ok dus als ik het goed begrijp heb jij nu draadloos verbinding thuis .
doe het volgende :
Start => uitvoeren: type dan cmd invervolgens ENTER => zwart scherm typ daarin : netstat -n .
kijk onderaan zie je dit : 192.168.x.x die 2 laatste 2 X'en zijn getallen , elke router heeft een ander adres , het kan zijn dat je daar 0.1 hebt of 1.1 , of 1.254 etc etc
als je die hebt gevionden dan open je een internet pagina en typje je dit : http://192.168.x.x (die xen vervangen met wat jijd aar hebt)
zo kom je op je router pagina , ga dan naar security (iets met beveiliging) en zet een WPA2 slot op
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.