Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geld uitgeleend

Pagina's : [1] 2

Dunyaa
30-06-2004, 16:38

Beste Yasmina, Ik heb ooit aan een vriendin (dat dacht ik dan) een behoorlijke som geld uitgeleend. Maar nu bijna een jaar later wil ze het me niet meer terug geven. Ze probeert er via allerlei kinderachtige wegen onderuit te komen. Wat moet ik doen? Ik weet best dat deze schuld, de rest van haar leven aan haar zal gaan knagen. maar aan de andere kant heb ik het keihard nodig. Ik weet het niet.

mojojojo
30-06-2004, 16:45
bAH WAT HAAT IK DAT ZEG! Ik heb ook nog geld tegoed van 'vrienden' en het is al meer dan anderhalf jaar geleden dat ik het uitgeleend heb. Altijd weer dezelfde smoesjes; ik zit krap bij kas, ik sta rood blablabla. Veel kun je eigenlijk niet doen. Het beste is gewoon blijven zeuren wanneer je het geld terugkrijgt. vertel dat je het hard nodig hebt! Als je haar elke dag confronteerd met die schuld zal ze op een gegeven moment wel betalen. Of ze zal je natuurlijk proberen te mijden :D

Bent_Fes
30-06-2004, 20:23
Als er wel iets is waar ik een hekel aan heb dan is het uitgeleend geld niet terug krijgen, ik heb dat ook meegemaakt en heb tot nu toe het geld ook nooit terug gezien...en dan heb ik het niet over een kleine bedragen!! Ik ben iemand die graag uit de brand help, vooral mensen die je denkt te vertrouwen...je doet die mensen een plezier, en wat krijg je ervoor terug?? Juist ja...stank voor dank! :kwaad: Wallah ik snap zulke mensen niet, waar ze het lef vandaan halen om geld te vragen en vervolgens nooit meer terug geven, of nooit meer wat van zeggen...dagen, maanden, jaren gaan voorbij zonder dat je maar een cent terug van ziet! Echt gewetenloos...onbegrijpelijk geen schaamte gevoel, wello! Ja meid, enige advies is die ik je kan geven is een goed gesprek met die persoon voeren, en duidelijk laten weten dat je je geld terug wil...ja meer kan je niet doen? Als ik een oplossing wist, dan zou het met mijn uitgeleende geld ook goedkomen... :rolleyes: Als ze eens wisten wat ze bij Allah swt te wachten staat, moge Allah SWT hun naar de rechte pad brengen, en behoeden van de eeuwige hel. Wa salaam

soulfa
01-07-2004, 09:08
Dit probleem ken ik maar al te goed. Ik zit nu ook met een persoon die mijn geld maar niet terug wil geven. Ik krijg het ooit wel, maar waneer??? Joost mag het weten. Spreek een datum af met die persoon. Vraag haar waneer ze het geld heeft, laat de datum aan haar over. Als je het dan nog niet hebt, dan zou ik zeggen stap naar haar moeder. In ieder geval ligt haar ouders in over de schuld, dan zal ze toch wel gezeur krijgen thuis. Dan moet ze het wel terug geven EEN ADVIES AAN IEDEREEN, LEEN NOOIT GELD UIT!!!!!!!!!!!!

nour_el_imen_
01-07-2004, 09:17

ja zuster je hebt van die mensen... maar weet dat als je iets schuldig bent aan iemand als is het een ent het altijd aan je vast zit... als ze het niet terug wilt geven laat het aan Allah over... zij zal helaas hiervoor haar straf krijgen... en insha Allah zal Allah je niet in de steek laten en zolang je in Hem vertrouwd komt alles goed....

Mocro4eva
01-07-2004, 10:06
Het is toch belachelijk dat jezelf achter je geld aan moet blijven rennen! Het inderdaad een goed idee om zoals soulfa al zei haar ouders in te lichten, wellicht dat ze wat druk op haar kunnen uitoefenen. Succes!

Bent_Fes
02-07-2004, 23:41
Origineel gepost door Miss_Magrebia om wat voor bedrag gaat het eigenlijk, bij jullie di egeld hebben uitgeleend? Bij mij gaat het totaal om 2400 euro!! :kwaad:

zeytoena
03-07-2004, 16:54
Lieverd lieverd lieverd Ik zit nu letterlijk in een crisis, nooit heb ik mijn grote bedrag teruggevraagd. Maar omdat ik nu in crisis zit, vraag ik het terug, maar zoals je al zegt mensen hebben smoesjes en de week dat ze worden uitbetaald krijg ik ze niet te zien enzo, maar ja eerste en laatste keer

Echie
03-07-2004, 18:01
Origineel gepost door Bent_Fes Bij mij gaat het totaal om 2400 euro!! :kwaad: woow das best heftig....:(

tonk
03-07-2004, 21:03
Ik heb hetzelfde met een vriendin die ik inmiddels nooit meer zie. (Dat nooit meer zien staat trouwens helemaal los van het niet terugkrijgen van het geleende geld.) Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik het niet terug zal krijgen. Pech voor mij. Maar ook dom van mij. Een volgende keer dat ik iemand zo'n bedrag leen (het ging om 3000 gulden) zal ik met degene een soort van contractje opstellen waarin precies staat om hoeveel geld het gaat en hoe/wanneer dit terug betaald gaat worden.

maghrebgirl20
03-07-2004, 21:37
mensen die doodgaan met geldschulden worden gestraft hierom toch?

nour_el_imen_
03-07-2004, 23:02
Origineel gepost door maghrebgirl20 mensen die doodgaan met geldschulden worden gestraft hierom toch? ja zuster... en dat is pas erg.... die straf die je te wachten staat....

lilchakir
03-07-2004, 23:16
Origineel gepost door Dunyaa Beste Yasmina, Ik heb ooit aan een vriendin (dat dacht ik dan) een behoorlijke som geld uitgeleend. Maar nu bijna een jaar later wil ze het me niet meer terug geven. Ze probeert er via allerlei kinderachtige wegen onderuit te komen. Wat moet ik doen? Ik weet best dat deze schuld, de rest van haar leven aan haar zal gaan knagen. maar aan de andere kant heb ik het keihard nodig. Ik weet het niet. ik weet hoe erg dat is om geld uit te lenen en nooit meer terug zien zelf heb ik een paar jaar geleden ook een groot bedrag uitgeleend aan iemand en het nooit meer gezien ik heb daar zo veel spijt van dat ik dus er van heb geleerd het ergste is dat die gene dood is en ik het niet meer terug kan krijgen aan de ene kant wil ik het die gene vergeven maar aan de andere kant kan ik het niet om dat ik ben achter gekomen dat die gene de bedoeling is geweest om het nooit terug te geven ik ben ook achter gekomen dat ik helaas niet de enige ben maar tientallen mensen met mij die zijn belazerd en dan spreek ik niet over een paar honderd euros maar een heleboel eurootjes mijn man daar in tegen die zegt dat ik het die gene moet vergeven maar ik heb daar een dubbelgevoel over voor al om dat die gene de intentie is geweest om mij te besodemieteren en ik niks vermoedend het heb uitgeleend :confused:

rock
03-07-2004, 23:27
Ruzieoorzaak num. 1 is geld, bij mij is het altijd goed gegaan. Ik vindt eigenlijk dat je als vrienden geen geld moet uitlene, brengt vaak ellende met zich mee.

Bent_Fes
04-07-2004, 00:07

Origineel gepost door tonk Ik heb hetzelfde met een vriendin die ik inmiddels nooit meer zie. (Dat nooit meer zien staat trouwens helemaal los van het niet terugkrijgen van het geleende geld.) Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik het niet terug zal krijgen. Pech voor mij. Maar ook dom van mij. Een volgende keer dat ik iemand zo'n bedrag leen (het ging om 3000 gulden) zal ik met degene een soort van contractje opstellen waarin precies staat om hoeveel geld het gaat en hoe/wanneer dit terug betaald gaat worden. Hmm dat je uberhaut overweegt om nog een keer geld uit te lenen?? Leer van je fouten zou ik zeggen, of liever gezegd fouten van anderen....want jij hebt niets verkeerds gedaan!

Pagina's : [1] 2