Bekijk originele versie : Wat doen als je kind moslim wilt worden
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
onderduiker
30-06-2004, 06:02
kijkerstip!
NED1, 22.45 uur Als je kinderen krijgt, probeer je die op te voeden vanuit jouw eigen ideeën van goed en kwaad en misschien ook vanuit jouw eigen geloofsovertuiging. Maar hoe hard jij je best ook doet, vaak maken kinderen als ze groot worden andere keuzes dan jij. Met de komst van de islam naar Nederland, zijn er steeds meer jonge mensen die dat geloof kiezen als leidraad in hun leven. Omdat ze verliefd worden op een islamiet, of omdat ze richting zoeken in hun leven en die in de koran vinden. Wat zou jij doen? gaat vandaag over geloven en onbegrip en de spanning die in families ontstaat wanneer een kind kiest voor een ander geloof.
Karin de Groot praat in de studio met een moeder die haar dochter katholiek heeft opgevoed. Toch heeft de dochter besloten om moslim te worden. Moeder en dochter vertellen openhartig over de spanningen en het onbegrip. Verder te gast een man die na een moeilijke fase in zijn leven zich bekeerde tot de islam. Zijn ouders hebben er grote moeite mee. Ze vinden het vooral lastig wanneer hun zoon fanatiek is en hen probeert te bekeren.
Verschenen in SP!TS op woensdag 30 juni 2004.
Kinderen maken op een gegeven moment hun eigen keuzes. Als je daar als ouder niet tegen kunt, had je niet aan kinderen moeten beginnen.
extremiste_4eva
30-06-2004, 12:14
huh is dit geen herhaling er was toch eerder al zo'n uitzending of heb ik t mis?
Origineel gepost door Mangin
Als mijn kind moslim zou willen worden zou ik me toch eens bedenken of ik niet gefaalt heb in de opvoeding.... heropvoeden dan maar ,Abra :D
Ik denk dat ik z'n moeder maar eens aan zou kijken, die is stukken spiritueler dan ik. :D ahhhh,dus het is weer de schuld van moeder de vrouw :p ;)
Er moet er toch een de schuld krijgen.... :D Maar we hebben nog geen kinderen en het staat voorlopig ook niet in de planning. maak wat van je leven,voor dat je een leven maakt
zeg ik altijd. ;) (is niet negatief bedoeld)
babyvanbelisma
30-06-2004, 14:02
Nou het is toch makkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn moeder heb ik het nog niet verteld maar zij gaat echt niet begrijpend reageren hoor! :(
batata112
30-06-2004, 14:33
Origineel gepost door babyvanbelisma
Nou het is toch makkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn moeder heb ik het nog niet verteld maar zij gaat echt niet begrijpend reageren hoor! :(
breng het rustig. kleine subtiele dingen zoals een koran op je bureau laten liggen als je smorgens weggaat, goed gedrag te vertonen. het is begrijpelijk dat ze het niet ineens accepterne maar inshaAllah als je het rustig en stap voor stap brengt wel
babyvanbelisma
30-06-2004, 14:52
Origineel gepost door batata112
breng het rustig. kleine subtiele dingen zoals een koran op je bureau laten liggen als je smorgens weggaat, goed gedrag te vertonen. het is begrijpelijk dat ze het niet ineens accepterne maar inshaAllah als je het rustig en stap voor stap brengt wel
Ja, zo probeer ik het te doen. Maar het is toch een confrontatie, en mijn ouders zijn Christelijk en mijn moeder vindt het heel erg dat ik niet geloof dat Jezus de zoon van God is en dat hij voor de zonden van de mensen is gestorven. Dat is de kern van haar geloof en zij is overtuigd en vindt het verdrietig dat ik dat niet geloof.
Maar Allah zal me helpen insh'Allah..
babyvanbelisma
30-06-2004, 15:18
Of voorzichtig laten vallen dat je lid bent geworden van de Bahgwan en per direct voor altijd naar India vertrekt.
Zijn ze daarna van de ergste schrik bekomen vertel je ze dat eigenlijk moslim ben en op z'n ergst een keer een paar daagjes naar Mekka moet.
Succes !
:haha:
Jij bent goed in advies zeg!
batata112
30-06-2004, 15:33
Of voorzichtig laten vallen dat je lid bent geworden van de Bahgwan en per direct voor altijd naar India vertrekt.
Zijn ze daarna van de ergste schrik bekomen vertel je ze dat eigenlijk moslim ben en op z'n ergst een keer een paar daagjes naar Mekka moet.
Succes !
je zegt een keer iets goeds. probeer dat is vaker te doen
batata112
30-06-2004, 15:48
Jij eerst. :D
hah een kuddevolger
batata112
30-06-2004, 15:54
En dat van iemand die met 1,5 miljard anderen achter een fictieve herder aan wandelt.... :rolleyes:
of iemand die achter (totale wereldbevolking-1.5 miljard) aanloopt
DOUNYAtje
30-06-2004, 16:42
Ik als moslim, zou het erg vinden als mijn kind geen moslim meer wilt zijn! Ik zal hem tenminste opvoeden als moslim zolang hij onder mijn dak woont. Ik zal me best doen..
maar 1 ding is ook zeker, mijn kind Zal moslim worden, anders is het mijn kind niet meer....
Allah swt zal het jou als ouder kwalijk nemen als je de islam niet overgebracht hebt naar je kinderen, je moet ze leren bidden etc etc.
Maar als mijn kind thuis zich gedraagt als een oprechte moslim, dan zou ik denken dat ik mijn taak heb voldaan.
Als hij niet meer bij mij thuis woont, is getrouwd etc. Dan zou ik zeggen, doe wat je niet laten kan... I Did My Best!
DOUNYAtje
30-06-2004, 16:51
zieke opvattingen?..
Nou sorry hoor... maar wat ik hiermee wil zeggen, is dat Ik ben moslim, mijn taak als ouder is dan om mijn kind ook zo op te voeden!
Als je verder zou lezen zou je zien dat ik vertel dat mijn kind mag doen wat hij wil als hij niet meer onder mijn dak woont, dus als ik hem niet meer hoef op te voeden omdat hij oud genoeg is!
Hij mag doen wat hij wil dan.. voor mij part gaat ie in een bordeel werken..!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.