Bekijk originele versie : wat moet ik doen??
salaam..
ik heb een probleem...
ik hou heel veel van een meisje..
we hebben nu 2 jaar een relatie, we zijn heel serieus met elkaar en ik weet zeker dat ik met haar gelukkig kan worden.
daarom wil ik met haar trouwen.
er is alleen een probleem: ze is nederlands en ze is geen moslim en ook niet van plan zich te bekeren. Voor mij is dit op zich geen probleem, ik geloof in elmektab en ze toont wel veel interesse in het geloof, vind het ook een mooi geloof en respecteert dat ik geloof. Zij drinkt niet en rookt niet en ze spreekt ook een beetje marokkaans en ze wilt dat ik haar nog meer leer.
maar..
mijn ouders zullen het niet leuk vinden als ik met een nederlander en vooral met een niet-moslim trouw. ze zullen mijn keuze waarschijnlijk wel accepteren na veel discussies maar ik weet dat ik mijn ouders wel kwets met deze keuze en dat het zeker niet is wat ze hoopten en dus ook teleurgesteld zullen zijn.
dus ik weet niet wat ik nou moet doen..kijk.. aan de ene kant hou ik heel veel van dit meisje en ik denk ook niet dat ik met iemand anders gelukkig wordt en ik weet dat ik volgens de islam niks verkeerd doe want in de koran staat dat een moslim man wel met een niet-moslim vrouw mag trouwen als zij wel christen of jood is, en zij is christen.
Maar aan de andere kant zijn mijn ouders het belangrijkste wat ik heb en ik wil ze absoluut niet kwetsen of teleurstellen..
Ik zou graag jullie mening willen horen en willen weten wat jullie in deze situatie zouden doen!!
beslama :zwaai:.
CharLie_Da
30-06-2004, 02:47
1 waarom heb je een nieuwe naam genomen .
2 ze is nederlands je Dus ongelovig je kan beter afstand nemen van een ongelovige .
3 zoek een lieve moslima met wie echt gelukig kan worden .
CharLie_Da
30-06-2004, 02:48
Origineel gepost door CharLie_Da
2 ze is nederlands je Dus ongelovig je kan beter afstand nemen van een ongelovige .
4 je ouders zullen blij zijn een dua voor je doen .... vergeet niet dat je ouders heel belangrijk zijn.
4. Een relatie voor het huwelijk is haram. Ook al is het een 'moslimvrouw'.
CharLie_Da
30-06-2004, 03:08
Origineel gepost door Najib26
4. Een relatie voor het huwelijk is haram. Ook al is het een 'moslimvrouw'.
Dat was 5 was ik helemaal vergeten maar ja hij heeft het al gedaan dus :o
CharLie_Da
30-06-2004, 03:17
Origineel gepost door mmaroc21
najib26,ik weet heus wel dat een relatie voor t huwelijk is haram, maar wat is dat nou weer voor een schijnheilige reactie van een man. als een vrouw dat zegt oke... maar ik ken echt geen een marokkaanse jongen die geen sex en relaties heeft gehad voor het huwelijk
Ze zijn er wel vriend generaliseer niet . :) Maar dan hebben we het over de echte mannen.
Origineel gepost door mmaroc21
najib26,ik weet heus wel dat een relatie voor t huwelijk is haram, maar wat is dat nou weer voor een schijnheilige reactie van een man. als een vrouw dat zegt oke... maar ik ken echt geen een marokkaanse jongen die geen sex en relaties heeft gehad voor het huwelijk
Dat jij ze niet kent, zegt meer over jou, dan over de praktiserende moslimmannen die zich aan de islam houden. Niet iedereen is zwak, niet iedereen wil als de kuffar leven, niet iedereen laat zich door sjataan leiden.
samah_kebdania
30-06-2004, 07:26
Nou vraag ofze echt geen moslima wilt worden!
tazaghiniagirl
30-06-2004, 08:25
ze3ma een man mag net een niet-moslima trouwen masha waar is Dien hoe gaan jullie naar subhana-allah wata3ala met lege handen..?
zulke kafier gaan je ouders niet blij mee worden geloof mij nou maar..:zwaai:....en als je zussen broers hebt die al helemaal niet...
nederlanders ongelovigen kunnen nooit goed met de moslimfamilie opschieten ....misschien aan het begin maar na een paar weken gaan ze gierig doen en vinden ze het zwaar dat ze niet eens een aardappel willen schillen en dat zo letterlijk tegen je zeggenn..:zwaai:..
ik spreek uit ervaring...:o
kies een goeie moslima daar kan je altijd mee gelukkig worden en heb je niet veel te vrezen voor het hiernamaals
wees erop voorbereid...... ;)
punt 2 klopt niet, want ze is geen ongelovige, maar Christen.
Misschien moet je eerst eens open en vrijblijvend gaan praten met je ouders en kijken wat hun reactie is, misschien valt het mee, je weet het nooit.
Verder zal ik ook met je vriendin goed praten als ik jou was en uitleggen wat je dwars zit. Vragen of ze eens wat meer van de Islam zou willen leren, misschien vind ze het wel zo mooi dat ze uiteindelijk bekeerd.
Ok, bovenstaande is misschien wat idealistisch. Maar zoals je al zei: je ouders vinden het misschien wat minder leuk, maar ze zullen je niet verstoten ofzo. Volg je hart en als je al weet dat je hart bij dit meisje ligt, dan moet je er voor gaan.
Succes,
Jasmina :zwaai:
tazaghiniagirl
30-06-2004, 08:27
Origineel gepost door Simo_en_jasmina
punt 2 klopt niet, want ze is geen ongelovige, maar Christen.
Misschien moet je eerst eens open en vrijblijvend gaan praten met je ouders en kijken wat hun reactie is, misschien valt het mee, je weet het nooit.
Verder zal ik ook met je vriendin goed praten als ik jou was en uitleggen wat je dwars zit. Vragen of ze eens wat meer van de Islam zou willen leren, misschien vind ze het wel zo mooi dat ze uiteindelijk bekeerd.
Ok, bovenstaande is misschien wat idealistisch. Maar zoals je al zei: je ouders vinden het misschien wat minder leuk, maar ze zullen je niet verstoten ofzo. Volg je hart en als je al weet dat je hart bij dit meisje ligt, dan moet je er voor gaan.
Succes,
Jasmina :zwaai:
allles wat geen moslim is , is ongelovig..... :zwaai: ..
Origineel gepost door tazaghiniagirl
ze3ma een man mag net een niet-moslima trouwen masha waar is Dien hoe gaan jullie naar subhana-allah wata3ala met lege handen..?
zulke kafier gaan je ouders niet blij mee worden geloof mij nou maar..:zwaai:....en als je zussen broers hebt die al helemaal niet...
nederlanders ongelovigen kunnen nooit goed met de moslimfamilie opschieten ....misschien aan het begin maar na een paar weken gaan ze gierig doen en vinden ze het zwaar dat ze niet eens een aardappel willen schillen en dat zo letterlijk tegen je zeggenn..:zwaai:..
ik spreek uit ervaring...:o
kies een goeie moslima daar kan je altijd mee gelukkig worden en heb je niet veel te vrezen voor het hiernamaals
wees erop voorbereid...... ;)
Dat jij een slechte ervaring heb wil nog niet zeggen dat iedereen zo is.
Verder staat er heel duidelijk dat zijn vriendin christelijk is, dus GEEN ongelovige. Een moslimman mag met een christenvrouw trouwen.
En natuurlijk zal het niet even makkelijk zijn, maar zal je samen veel moeten overleggen, communicatie is the keyword!
jasmina :zwaai:
Origineel gepost door tazaghiniagirl
allles wat geen moslim is , is ongelovig..... :zwaai: ..
War heb je die onzin vandaan???? zowel het Christendom als het Jodendom wordt erkend door de Quran.
tazaghiniagirl
30-06-2004, 08:30
Dat jij een slechte ervaring heb wil nog niet zeggen dat iedereen zo is.
Verder staat er heel duidelijk dat zijn vriendin christelijk is, dus GEEN ongelovige. Een moslimman mag met een christenvrouw trouwen.
En natuurlijk zal het niet even makkelijk zijn, maar zal je samen veel moeten overleggen, communicatie is the keyword!
jasmina :zwaai:
alle vriendinnen die ik heb , hebben nederlanders in hun familie en geloof me hun moeder is er niet blij mee.. :o ...
ze zijn zo gierig als ik weet niet wat.... :o ...
ze gaan expres een huis ver weg nemen , en hun zoon mag niet elke dag op bezoek.... :o ....
ze kunnen geen marokkaans hoe moeten ze met hun schoonmoeder communiceren,,met hun handen ofzo... :rolleyes: ....
ik kan er zoveel opnoemen en het gebeurt bij iedereen..... :zwaai:
tazaghiniagirl
30-06-2004, 08:30
War heb je die onzin vandaan???? zowel het Christendom als het Jodendom wordt erkend door de Quran.
het enige geloof is de Islam...alles wat erbuiten valt noem ik ongelovig.. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.