Bekijk originele versie : God een mens????
s_soumaya18
30-06-2004, 02:14
Huh? :confused:
Er bestaat EEN GOD, van eeuwigheid bestaande uit drie personen, Vader, Zoon en Heilige Geest. (Deut.6:4, Joh.4:24, 10:30, Ef.4:6).
Die vat ik effe niet!!
Xjes Nadia
Ps: uitleg aub:)
In het Christendom gelooft men in de 3 eenheid, de vader, de zoon en de heilige geest. En nee, god wordt niet gezien als mens.
Wat mij persoonlijk wel tegenstaat is dat men niet gelooft dat god een mens is, maar dan dus wel gelooft dat een God een zoon van vlees en bloed (Jezus --> bij Islam genaamd Isa, de profeet) kan hebben. Dit is o.a. 1 van de dingen waarom ik mij van het Christendom heb bekeerd naar de Islam. Maar iedereen moet geloven wat hij zelf wel, ik ben niet diegene die daarover kan en/of mag oordelen.
Jasmina :zwaai:
Azzzizzz
30-06-2004, 08:50
de redenering is verkeerd, en is daarom niet te vatten
Volgens mij is God door de mens gecreeerd, vandaar dat je bijvoorbeeld nog wel eens wat tegenstrijdigheden tegenkomt ;)
ps iedereen mag natuurlijk geloven wat ie graag wil geloven :zwaai:
Azzzizzz
30-06-2004, 10:13
Origineel gepost door Tijn
Volgens mij is God door de mens gecreeerd, vandaar dat je bijvoorbeeld nog wel eens wat tegenstrijdigheden tegenkomt ;)
ps iedereen mag natuurlijk geloven wat ie graag wil geloven :zwaai:
God is door de mens gecreeerd!!!!!
mag je me uitleggen wie jij denkt dat de mens heeft gecreeerd.
je mag me ook een voorbeeld noemen van de tegenstrijdigheden die jij tegen bent gekomen.
alvast mijn dank
Origineel gepost door Azzzizzz
God is door de mens gecreeerd!!!!!
mag je me uitleggen wie jij denkt dat de mens heeft gecreeerd.
je mag me ook een voorbeeld noemen van de tegenstrijdigheden die jij tegen bent gekomen.
alvast mijn dank
De mens is als een van de dieren op dit bolleke.....zo is 98% van ons dna gelijk aan dat van de chimpansee....alleen wij zijn net iets verder door geevolueerd...(Zo bestaat de mens en dus ook de goden nog maar een paar tellen in vergelijking met de leeftijd van de aarde)
-In de Koran staat dat Islam geen dwang kent....Leg mij dan maar eens uit waarom afvalligen (in een islamitische staat) gedood dienen te worden?
chouroek
30-06-2004, 10:20
Lees maar soerat al ikhlaas!
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
chouroek
30-06-2004, 10:24
De mens is als een van de dieren op dit bolleke.....zo is 98% van ons dna gelijk aan dat van de chimpansee....alleen wij zijn net iets verder door geevolueerd...(Zo bestaat de mens en dus ook de goden nog maar een paar tellen in vergelijking met de leeftijd van de aarde)
-In de Koran staat dat Islam geen dwang kent....Leg mij dan maar eens uit waarom afvalligen (in een islamitische staat) gedood dienen te worden?
Afvallige dienen niet zomaar in de Islam gedood te worden. Als de afvallige de islam en moslims kwaad doen dan dien ej voor je geloof op te komen!
Origineel gepost door chouroek
Lees maar soerat al ikhlaas!
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
Dit hoor ik anders gelovigen ook zeggen.....Hoe komt `t eigenlijk dat Allah niet duidelijk maakt dat hij de enige echte is? (zo gelooft een overgrote meerderheid op dit bolleke namelijk niet eens in zijn bestaan). En waarom hebben sommige mensen op dit bolleke nog nooit van Allah of de Koran gehoord en hebben dus ook niet de keus/kans om Moslim te worden?
Afvallige dienen niet zomaar in de Islam gedood te worden. Als de afvallige de islam en moslims kwaad doen dan dien ej voor je geloof op te komen!
Lees de Koran nog maar eens goed door zou ik zeggen....De afvalligen moet eerst weer op `t rechte pad worden gebracht, maar weigerd de afvalligen dit, dan is de Koran heel resoluut...doden die hap ;)
chouroek
30-06-2004, 10:44
Lees de Koran nog maar eens goed door zou ik zeggen....De afvalligen moet eerst weer op `t rechte pad worden gebracht, maar weigerd de afvalligen dit, dan is de Koran heel resoluut...doden die hap ;)
Ik moet je zeggen dat ik koraan op z'n minst 15 x keer heb uitgelen en wt er instaat vind ik heel rechtvaardig en natuurlijk bij het lezen en begrijpen van die versen hebej ook uitleg bij nodig, want het kan zijn dat je het op een verkeerde wijze interepeteerd!
Als jij beweert dat het in koraan staat wil je dan met bron komen, maar ook met UITLEG!
Al hoewel ik toch weet dat het niet klopt en dat ik daar geen discussie over hoefte voeren :zwaai:
Azzzizzz
30-06-2004, 10:48
maar Thijn, dat is toch geen sprake van tegenstrijdigheden.
je noemt uit de koran hoet het moet, en je geeft uit de praktijk weer hoe het er aan toe gaat, en nu die twee niet overeenstmmen spreek je van tegenstrijdigheden..
je moet of de koran twee tegenstellingen vinden, of je moet je mond houden.
en wat betreft je uitleg over de creatie van God door de mens, en dat ons dna overeenkomt met die van de chimpansee, leuk en aardig maar het anwoord is nog niet gegeven.
je geeft alleen dat je van een dier afstamt, maar wie heeft die dier gecreeerd.
ik stam overigens van een mens. (adam & Eva), maar dat terzijde en het verschil moet er zijn.
Ik moet je zeggen dat ik koraan op z'n minst 15 x keer heb uitgelen en wt er instaat vind ik heel rechtvaardig en natuurlijk bij het lezen en begrijpen van die versen hebej ook uitleg bij nodig, want het kan zijn dat je het op een verkeerde wijze interepeteerd!
Als jij beweert dat het in koraan staat wil je dan met bron komen, maar ook met UITLEG!
Al hoewel ik toch weet dat het niet klopt en dat ik daar geen discussie over hoefte voeren :zwaai:
Kzal zo dadelijk eens kijken welke versen en uitleg van geleerden ik kan vinden.....
ps Zou `t misschien kunnen dat jij (die geen twijfel kent, maar wel over verschillende interpretaties begint) zich vergist? ;)
Azzzizzz
30-06-2004, 11:09
uiteraard kan ik me vergissen, ik ben tesnlotte een mens.
en een mens maakt veel fouten
daarom leek het me ook geen goed zet, om te beweren dat een mens god kan creeren.
als de mens in staat was om perfectie toe te passen, dan had dit op zich zelf ook gedaan.
chouroek
30-06-2004, 19:53
Kzal zo dadelijk eens kijken welke versen en uitleg van geleerden ik kan vinden.....
ps Zou `t misschien kunnen dat jij (die geen twijfel kent, maar wel over verschillende interpretaties begint) zich vergist? ;)
Kijk maar naar wat Aziz heft geschreven ik kan het niet beter verwoorden!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.