Bekijk originele versie : Bevalling>>Thuis/ziekenhuis ???
Dawud_24
29-06-2004, 23:18
Waar zou u kiezen voor een normale bevalling thuis / in het ziekenhuis ?
We krijgen binnen kort inshallah een kindje alleen vinden we het moeilijk om een keuze te maken tussen ''thuis bevalling /in het ziekenhuis'' .
We zijn benieuwd naar serieuze reacties van onze moslima meiden die in NL een bevallen hebben mee gemaakt en kunnen ons een goeie advies geven.
Wat zou de verzekering regeling zijn indien de bevalling thuis plaats vindt?
groetjes
Dawud
Zo mereyem!
Handig zeg, bedankt voor je info weten we dat ook :D
hoi dawud_24
ik ben in januari bevallen.
En gewoon thuis, is gezelliger, jij de vroedvrouw, kraamzorg en je man.
de kraamzorg ruimt alles op , zet de wasmachine aan en blijft tot 2 uur na de bevalling bij je.
Ze zet ook alles klaar in verband met kleren.
ze zet ook koffie en maakthet gewoon gezellig.
beter dan van het ziekenhuis naar huis te komen.
Je bent helemaal stuk en dan moet je nog naar huis gaan,mij niet gezien.
Leve Belgie zou ik zeggen.
Ik ben daarvan en ben speciaal met mijn eerste daar bevallen.
7 dagen in het ziekenhuis, volledige rust(vooral nachtrust)en geen bezoek die rond je hangt behalve op bepaalde tijdstippen
.
ik hoop dat ik je geholpen heb
groetjes
Dawud_24
30-06-2004, 13:33
Beste mereyem en sai77
Hartelijke dank voor jullie nuttige info na het lezen van die leuke stukken heb ik gelijk met mijn echtgenotte er over gehad en hebben we gelijk de wijzeging door gegeven dat de bevalling zou thuis plaats vinden in plaats van ziekenhuis.
nogal bedank voor jullie leuke info.
groetjes
Dawud
ik wil insallaah ook thuis bevallen, ik heb nog 14 wkn te gaan.
een bekende omgeving lijkt mij fijner.geen last van in en uit lopende dokters enz. moet er niet aan denken
Dawud_24
14-07-2004, 10:55
zijn er nog meiden die zijn bevalling thuis hebben mee gemaakt in plaats van ziekenhuis en daarmee hebben goeie ervaringing?
Dawud_24
21-07-2004, 13:25
Origineel gepost door mereyem
sallam alaykoem dames
nogmaals allen proficiat,moge allah swt jullie zegenen met een gezond kindje.
Hebben jullie al beroep gedaan op een vroedvrouw?het is belangerijk dat je contact opneemt voor je gaat bevallen,zodat ze je kan opvolgen.tegenwoordig zijn zelfstandige vroedvrouwen zeer in,omdat meer en meer vrouwen in hun thuisomgeving willen bevallen.
groetjes ,dames..en vooral veel rusten na de bevalling.
een tip,je kan vrouwenmantelthee drinken na de bevalling
Vrouwenmantel (Alchemilla vulgaris) wordt van oudsher gebruikt als middel om bloedende wonden te stelpen en te genezen. Maar de plant wordt ook met succes gebruikt bij menstruatieklachten. Het zorgt met name voor regulatie van de menstruatie. De tanninen in vrouwenmantel hebben een samentrekkende werking, waardoor overmatige menstruatie wordt verminderd. Daarnaast wordt de baarmoeder gestimuleerd; dit bevordert de menstruatie en vermindert de pijn. Naast thee kunt u ook tinctuur gebruiken om de klachten te bestrijden.
deze thee zorgt ervoor dat de baarmoeder zich sneller na de bevalling herstelt,en dat al het overige bloed zich snel zal ledigen zonder al te pijnlijke krampen.
Vraag meer info aan de apotheker hierover,echt een aanradertje dames.
groetjes,cybernurse mereyem
beste mereyem,
bedank voor je info alleen wil ik vragen waar kan ik die vrowenmantelthee kopen?
missgadiza
23-07-2004, 14:13
Salaam allemaal,
Ikzelf heb geen keuze en zal insahallah in het ziekenhuis bevallen dmv een keizersnede. Dit komt door mijn medische toestand. Ik zal ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis verblijven. Ik vind het geen probleem en om je eerlijk te zeggen ook wel fijn. Ik wil dat mijn moeder lekker ook rustig kan bijkomen. Dit wordt haar eerste kleinkind en mijn moeder vindt het allemaal al eng genoeg (meskiena). Onze Marokkaanse gemeenschap kennende zullen ze ons ook wel lastigvallen hihihi en ik weet dat mijn moeder te aardig is om er wat van te zeggen. En in een ziekenhuis zijn ze verplicht om op bepaalde tijdstippen te komen en in een beperkte aantal. Thuis zou dat nooit het geval zijn, dan zouden ze met zijn allen bij je komen afstormen. En ik weet dat ik vooral de eerste dagen meer met mijn man van ons kind zou willen genieten en mijn ouders, broers en zusje ook. Dus dit is een ideal oplossing voor ons. Ik weet ook dat mijn moeder bij haar laatste 2 thuisbevallingen, toch nog met spoed naar het ziekenhuis moest gaan. En zij is een gezonde vrouw, met meerdere gezonde bevallingen. Ik vind het ook wel grappig dat mijn aanstaande kindje in hetzelfde ziekenhuis gaat bevallen als ik.
Maar het is natuurlijk een persoonlijke beslissing waar je zelf achter moet staan. Dus ik wens iedereen heel veel succes ermee.
Veel liefs,
MrsGadiza
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.