Bekijk originele versie : Europees Hof keurt Turks verbod hoofddoek goed
STRAATSBURG - Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag bepaald dat de Turkse staat het recht heeft op universiteiten hoofddoekjes te verbieden.
Een Turkse studente, Leyla Sahin, had Turkije voor het Europees Hof gedaagd, omdat zij meende dat het verbod haar recht op vrijheid van godsdienst belemmerde. De universiteit van Istanbul weigerde de vrouw in 1998 in te schrijven wegens haar hoofddoek.
Het hof gaf de regering in Ankara echter gelijk. Het verbod op religieuze uitingen is toegestaan om het seculiere karakter van staatsinstellingen en het principe van gelijkheid te bewaken, oordeelde het hof.
AlHoceima_Leila
29-06-2004, 14:48
Was te verwachten he daar.
Je moet wat he om toe te treden tot de Europese Unie!
Origineel gepost door Raihana
Je moet wat he om toe te treden tot de Europese Unie! Wallah iella
JamalOnTheNet
29-06-2004, 16:27
Hmm...Ze houden Turkije al 42 jaar aan het lijntje door haar de valse belofte te geven dat ze toe mag treden tot de Unie, terwijl landen die ver daarna toestemming vroegen allang opgenomen zijn , maar Turkije moet wel ' alvast' de regels die de Unie opstelt ( al weet ik niet of de hoofddoekenkwestie wel is opgesteld , of ingegeven is door de Europese hetze tegen de hoofddoek ( laffe oorlogsvoering om een lapje stof trouwens)) naleven. Die Turken zijn ook wel kontenlikkers, en dat terwijl daar een islamitische partij de macht in handen heeft ( afgezien van de beperking die het wordt opgelegd door het Turkse leger).
nathalie2
29-06-2004, 16:34
Origineel gepost door JamalOnTheNet
Hmm...Ze houden Turkije al 42 jaar aan het lijntje door haar de valse belofte te geven dat ze toe mag treden tot de Unie, terwijl landen die ver daarna toestemming vroegen allang opgenomen zijn , maar Turkije moet wel ' alvast' de regels die de Unie opstelt ( al weet ik niet of de hoofddoekenkwestie wel is opgesteld , of ingegeven is door de Europese hetze tegen de hoofddoek ( laffe oorlogsvoering om een lapje stof trouwens)) naleven. Die Turken zijn ook wel kontenlikkers, en dat terwijl daar een islamitische partij de macht in handen heeft ( afgezien van de beperking die het wordt opgelegd door het Turkse leger).
Lees goed!
STRAATSBURG - Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag bepaald dat de Turkse staat het recht heeft op universiteiten hoofddoekjes te verbieden.
Europa voert dus geen hetze, Turkije voert een hetze (als je het zo wilt noemen). Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft alleen verklaard dat de argumenten van de universiteiten de mensenrechten niet schende.
Alsof ze in Straatsburg niets beters te doen hebben.
JamalOnTheNet
29-06-2004, 19:09
Origineel gepost door nathalie2
Lees goed!
Europa voert dus geen hetze, Turkije voert een hetze (als je het zo wilt noemen). Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft alleen verklaard dat de argumenten van de universiteiten de mensenrechten niet schende.
Europa heeft nog niks met Turkije te maken , dus de Europese regels zijn niet van toepassing op de huidige Turkse wetgeving.
Er staat bovendien nergens dat het Europese Hof heeft verklaard dat een hoofddoekjesverbod er mag komen met als doel een richtlijn voor de Turken , maar er staat wel duidelijk BEPAALD. Maar sowiezo is je betoog met de eerste regel van deze tekst onderuitgehaald.
Europa heeft nog niks met Turkije te maken , dus de Europese regels zijn niet van toepassing op de huidige Turkse wetgeving.
Er staat bovendien nergens dat het Europese Hof heeft verklaard dat een hoofddoekjesverbod er mag komen met als doel een richtlijn voor de Turken , maar er staat wel duidelijk BEPAALD. Maar sowiezo is je betoog met de eerste regel van deze tekst onderuitgehaald.
Nogmaals, lees goed!!! :D
JamalOnTheNet
29-06-2004, 23:40
Origineel gepost door Deliana
Nogmaals, lees goed!!! :D
Ik heb de tekst en jouw tekst gelezen, en daarop heb ik antwoord gegeven. Heb jij die van mij gelezen en heb je daar antwoord op gegeven? Laat ik het zo zeggen : wat is je niet duidelijk.
nathalie2
30-06-2004, 08:44
Het Europese Hof heeft BEPAALD dat een dergelijk verbod de mensenrechten niet schendt. Dat is iets totaal anders dan dat Europe een hetze zou voeren tegen de hoofddoek. Turkije wil het verbieden, het hof heeft bepaald dat dat de mensenrechten niet schendt. Het gaat mij dus om jouw zin:
"maar Turkije moet wel ' alvast' de regels die de Unie opstelt ( al weet ik niet of de hoofddoekenkwestie wel is opgesteld , of ingegeven is door de Europese hetze tegen de hoofddoek ( laffe oorlogsvoering om een lapje stof trouwens)) naleven"
Maar de EU legt de Turken dus absoluut geen regels op wat de hoofddoek betreft, dat doet Turkije zelf.
JamalOnTheNet
30-06-2004, 12:15
Europese handvest voor de rechten van de mens? Zit Turkije in Europa dan? Waarom geldt het Europese handvest niet voor Amerika, Japan of Burundi? Omdat ze niet in de E.U. zitten. Turkije zit niet in de E.U. , hoeft zich dus niet aan het handvest te houden waarvan Elberfeld zegt dat ' ie ondertekend is door Turkije ( sinds wanneer wordt een handvest van een continent trouwens ondertekend door een land dat in een ander continent ligt) . Het Europese Hof heeft dus niks voor Turkije te bepalen, maar het is alleen vanwege de hondenhouding van Turkije dat ze naar een oordeel van dat hof luisteren. Misschien dat ze dan als braaf worden gezien in de E.U. (verchristelijking) , misschien dat ze dan een aai over hun hondenkoppie krijgen, misschien wel een koekje. Smerige lafaards.
Origineel gepost door The_Kwizatz
Nu maar hopen dat Nederland snel aanhaakt! Scholen, openbare instellingen, ambtenaren dienen allemaal seculariteit uit te stralen.
Dus weg met die hoofddoek!
Alleen denk ik dat je dan weinig hooddoekjes over houd... :)
Origineel gepost door The_Kwizatz
Hoe minder hoe beter!
Oh nu toch weer beter... :confused: Nu snap ik er niks meer van..
Europese handvest voor de rechten van de mens? Zit Turkije in Europa dan? Waarom geldt het Europese handvest niet voor Amerika, Japan of Burundi? Omdat ze niet in de E.U. zitten. Turkije zit niet in de E.U. , hoeft zich dus niet aan het handvest te houden waarvan Elberfeld zegt dat ' ie ondertekend is door Turkije ( sinds wanneer wordt een handvest van een continent trouwens ondertekend door een land dat in een ander continent ligt) . Het Europese Hof heeft dus niks voor Turkije te bepalen, maar het is alleen vanwege de hondenhouding van Turkije dat ze naar een oordeel van dat hof luisteren. Misschien dat ze dan als braaf worden gezien in de E.U. (verchristelijking) , misschien dat ze dan een aai over hun hondenkoppie krijgen, misschien wel een koekje. Smerige lafaards.
Turkije zit voor 3% aan Europese kant. Wie maakt die grenzen van een continent? Hoe kan een land in 2 continenten liggen? :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.