Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Helft van computers geïnfecteerd door spyware

LZN
29-06-2004, 09:01

Om van de spyware af te komen op je pc is het verstandig een programma als adaware of spybot te installeren. Adaware: http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/ Spybot: http://www.download.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button Zorg dat je alle instellingen naloopt om bijvoorbeeld aan te geven dat er ook binnen archieven gezocht wordt. Doe dan een update om de referentie bestanden te actualiseren. Scan vervolgens al je harde schijven en verwijder al de troep die gevonden wordt na een back up te maken, hetgeen waarschijnlijk standaard al gebeurt. Soms kan het gebeuren dat een programma het niet meer doet zoals de niet gehackte versie van Kazaa. Die zou je op zich gewoon niet moeten gebruiken dan. Je kunt zo'n programma opnieuw installeren of de spyware terug zetten. Uitgegeven: 28 juni 2004 16:59 Laatst gewijzigd: 28 juni 2004 16:59 AMSTERDAM - Ruim de helft van de computergebruikers in Nederland heeft wel eens last gehad van spyware. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau CentERDatavan in opdracht van de Safe Internet Foundation (SIF) onder 2059 Nederlanders ouder dan zestien jaar. Spyware is software dat ongemerkt een computer infecteert. Zo kunnen computergebruikers ineens een andere startpagina hebben of hebben ze last van pop-ups. De spyware verzamelt gegevens over de gebruiker van de computer zonder dat de gebruiker daar toestemming voor geeft. Spyware is illegaal, maar de wet is onvoldoende duidelijk, vindt Peter van der Wel directeur van SIF. Zo worden de verspreiders van spyware niet aangepakt. Volgens Van der Wel zijn dit hoofdzakelijk studenten en scholieren die geld krijgen van bedrijven voor het installeren van de software. Het is moeilijk vast te stellen wat precies valt onder de wet, aldus de directeur. Ook wordt spyware in sommige gevallen ongezien samen met andere software van internet gehaald, wat kan betekenen dat de gebruiker officieel toestemming geeft. Van der Wel denkt dat het formuleren van een definitieve wet met veel moeite gaat gepaard. In Utah (USA) is onlangs een wet terug gedraaid toen een verspreider van spyware zich met succes beriep op het vijfde amendement, vrijheid van meningsuiting. SIF is een stichting die zich inzet voor veilig internetgebruik en wordt gefinancierd door het ministerie van Economische Zaken en verschillende bedrijven, zoals Microsoft, die baat hebben bij het werk van de stichting..

Moe
29-06-2004, 09:52
De mijne scant iedere x bij de Startup.. NIKS!

Moe
29-06-2004, 09:53
En er zit zelfs de laatste update up van Ad-aware

Moe
29-06-2004, 10:15
En k scan mijn pc 1x per maand bij Housecall.nl.. Die mensen daar zijn UP to DATE :hoera:

Moe
29-06-2004, 10:32

Ik gebruik verder nog Zonealarm en NAV2004 (Norton antivirus 2004)

misstomatisch
29-06-2004, 10:36
Ik heb er ook last van!!!!!!!!! Heb die pop-ups wel verwijderd maar ik krijg die startpagina niet weg?????????

gaviel
29-06-2004, 14:40
Grrrr toevallig gisteren mij pjutertje opgeschoond. Kwam me daar een rotzooi tegen. waarvan de popups kwamen en ongelovelijk veel reclame mail. Maar somigen met een dll kreeg ik niet allemaal weg. Ook onder de Yahoo zat genoeg spyrotzooi grrr. :kwaad:

AlHoceima_Leila
29-06-2004, 15:14
Zo mijn pc is ziek en heb m zo vaak geprobeerd te helpen maar het helpt niet Binnekort is me pc weer kapot

AlHoceima_Leila
29-06-2004, 17:55
Origineel gepost door Carolus Vraag jij nou maar aan Sinterklaas een typemachien met onzichtbare inkt. Dat scheelt hier ook weer een hoop hersenloos geleuter en geteuter.... Hee ik ben hier niet de zielige Hollanderd ie in Sinterklaas gelooft dus. Er zou stukken minder hersenloos geleuter en geteuter zijn zodra jij je afloggt en niet meer terug komt.