Bekijk originele versie : Het Weer - Di. 29 juni 2004.
Verwachting geldig tot middernacht:
WAARSCHUWING:
Er zijn geen waarschuwingen van kracht.
Nu en dan zon en vooral in het noorden en oosten enkele buien.
Westelijk, toenemend tot matig, kracht 3 of 4, aan zee af en toe vrij krachtig, 5 Bft. Vanavond afnemende wind.
Maximumtemperatuur rond 21 graden.
Het wil maar geen zomer worden hier in Holland. Wie van de Hollanders blijft in eigen land om geen afstand te hoeven doen van het blikvoer?
Zita..
AlHoceima_Leila
29-06-2004, 15:54
wahhaah
Ik ga dit jaar niet weg :traan2:
Wejoow hoe ga ik t volhouden :eek:
Missy_Cheima
29-06-2004, 16:38
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
wahhaah
Ik ga dit jaar niet weg :traan2:
Wejoow hoe ga ik t volhouden :eek:
Same here.
Ik zie op tegen die verschrikkelijk zomer hier.
Tfoe.
Origineel gepost door King_II
Verwachting geldig tot middernacht:
WAARSCHUWING:
Er zijn geen waarschuwingen van kracht.
Nu en dan zon en vooral in het noorden en oosten enkele buien.
Westelijk, toenemend tot matig, kracht 3 of 4, aan zee af en toe vrij krachtig, 5 Bft. Vanavond afnemende wind.
Maximumtemperatuur rond 21 graden.
Het wil maar geen zomer worden hier in Holland. Wie van de Hollanders blijft in eigen land om geen afstand te hoeven doen van het blikvoer?
Zita.
Salaam Alaikoem Zita,
Weet je dat het van mij lekker zo kan blijven, voor mij geen warmte in NL.
Niet dat ik het er moelijk mee heb ofzo, maar steeds als ik naar buiten wil, kijk ik er tegen op.
Je zal wel begrijpen dat ik als moslima met islamitische kleren zwaar word nagekeken op zo een warme dag, en hoor ''vooral'' de nederlanders roddelen, en stiekem kijken.
Nou moet ik dus steeds in verdedeging gaan, of doen als of ik hun niet hoor en zie...al is dat soms heel moeilijk.
Dus vind het heerlijk als het niet te warm word.
Zo hoor je ze tenminste ook niet klagen over het weer, want het is toch nooit goed!
En kan Raihana gewoon normaal naar buiten, zonder gefrustreerd thuis te komen.. :)
AlHoceima_Leila
29-06-2004, 17:33
Origineel gepost door Missy_Cheima
Same here.
Ik zie op tegen die verschrikkelijk zomer hier.
Tfoe.
Eindeloos denk ik :(
Maar ja ik ga een beetje werken dan ben ik tenminste nog bezig.
Origineel gepost door King_II
Wa 3alaikoem salaam Raihana,
Nu dit gelezen te hebben geef ik er best de voorkeur aan dat het niet warmer wordt dan het nu is... Trek je overigens niets aan van de mensen die je nakijken en over je praten. Het is vermoeiend om telkens maar uitleg te moeten geven... Ik voel met je mee.
Nee wacht even, laat ik mezelf herstellen... Wat ik eigenlijk kwijt wil is dat je je toch niet laat belemmeren naar buiten te gaan omdat Hollanders niet met een moslima kunnen omgaan? Laat ze maar stikken in hun egomaniakale drang te denken dat er geen ruimte is voor mensen die zich kleden als jij dat doet. Je gaat gewoon naar buiten als het warm is... End of story!
Zita.
Salaam Zita,
Jazak Allah ghairen voor je mede leven. :)
Ik zal zeker wel naar buiten gaan, ik zal wel moeten.
Ik zal je iets vertellen, wat mij vorig jaar zomer was overkomen..
Ik was dus aan het winkelen, en ik kwam binnen in een winkel, en ik zag meteen al zo een tut schokkend kijken.
Dus op een gegeven moment zit ik wat kleren te kijken, en kom bij haar in de buurt.
Hoor ik haar gewoon keihard zeggen tegen haar vriendin: Godsamme heb je dat gezien, dat ziet er niet uit, pfffffffffff ik krijg het nog warmer van der!!
Wat denk je! Ze zag mij zo dus zo gekleed, en ging er van uit dat ik geen nl sprak, en dat ik haar dus niet verstond..
Dus ik werd boos, en dacht eerst laat gaan ik loop gewoon door... Maar nee ik redde het niet, ik moest er iets van zeggen..
En daar stond ik dan voor haar neus. Ik zeg: Mevrouw niet zo beleefd van u he, om een beetje over mensen te praten waar ze bij staan.
Ik zeg: Kan je dat niet straks doen, als ik weg ben, of als ik jou niet hoor.
Ze stond dus verschut omdat ik bleek nederlands te spreken. Zegt ze: Ooh kind, ja ik dacht wat zal ze het warm hebben, ik ah ah ah... Daar stond ze dan, met mond vol tanden...
Op een gegeven moment zeg ik tegen haar. Laat mij je nou uitleggen.
Ik zeg: U heeft het warm..toch! Ik heb het ook warm, alleen u heeft niks aan en ik heb kleren aan... Maar we hebben het nog steeds allebei warm, dus wat heeft het nou voor zin, om dat ongevraagde commentaar te geven...Ik klaag toch niet bij u dat ik het verschrikkelijk warm heb.... Nou in het begin zat ze dus te slijmen, maar daarna heb ik er een beetje boos gemaakt door dat ik dit zei, en door dat ik zei: Dat ik gewoon nl spreek, en ik zei: Je heb geluk dat ik een moslima ben, want anders had je het wel gezien... Toen was ze dus zo boos, dat ze zei: Nou als je nl spreekt dan moet je je ook aanpassen aan het land!!
Ik zei: Dus ik moet naakt gaan lopen, om er bij te horen... Ik zei: En aan wie moet ik mij dan aanpassen, aan u misschien!!
Toen dacht ik ach mens stik! Ik zei tegen haar dat ik er voor de rest niet op in ga, maar dat ze moest uitkijken de volgende keer. Het kon welles verkeerd uitpakken... En heb mij omgedraaid en ben de winkel uit gelopen...
En dit is nog maar een van de....
Zita, ik ga gewoon naar buiten als ik naar buiten moet gaan, en zeg er een keer wat van en de andere keer loop ik gewoon door als of ik doof ben... thanx nog :zwaai:
Missy_Cheima
30-06-2004, 19:07
Raihana Draag jij Niqaab, of alleen hoofddoek? :)
Origineel gepost door Missy_Cheima
Raihana Draag jij Niqaab, of alleen hoofddoek? :)
Nee alleen hoofddoek!
Kijk wat er gebeurd met een hoofddoek laat staan met niqaab..
Overigens vind ik het wel heel mooi, maar ik ben nog niet zo ver gekomen.. :zwaai:
meid wat heb jij goed gehandeld
je kan je echt goed inhouden en met wijsheid spreken
dat is echt goed
houden zo want alleen zo kun je ze veranderen
als je gaat schelden dan krijg je alleen nog meer negatieve opmerkingen
tegen alle anderen die dit lezen wil ik zeggen:
neem een voorbeel van raihana
zij heeft goed gehandeld en nu maar hopen dat jullie dat ook dien
groetjes aziza
Origineel gepost door Raihana
Nee alleen hoofddoek!
Kijk wat er gebeurd met een hoofddoek laat staan met niqaab..
Overigens vind ik het wel heel mooi, maar ik ben nog niet zo ver gekomen.. :zwaai:
Zo'n lange gimaar of gewoon zo'n kleinje?
xx
Origineel gepost door esiyaa
Zo'n lange gimaar of gewoon zo'n kleinje?
xx
Verschillend! De ene keer draag ik van die grote hoofddoeken, en de andere keer een wat kleinere, in ieder geval over mij boezems heen. ;)
Ik loop er in ieder geval bedekt bij, ik laat alleen mij handen en gezicht zien.. Alhamdulillah.
En jij? :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.