Bekijk originele versie : DE.......TRANSITION, en de ontvangst hiervan in de Arabische wereld!
Gister was de dag van een verrassende wending.
Eigenlijk zou op 30 juni de overdracht aan de voorlopige Iraakse regering geschieden, maar de Amerikanen waren slim, ze deden het 2 dagen eerder, en Paul Bremer, een overigens heel sympathieke man, met een heel onsympathieke baan, vloog gister al terug naar huis, uitgezwaaid door Iraakse regeringsfunktionarissen.
Even later kwamen de reakties uit de Arabische wereld los!
ze waren over het algemeen positief gesteld, maar toen de voorzitter van de Arabische Liga zijn reaktie gaf, viel ik met stoel en al achterover van het lachen; wat een zieke mop!
" We welcome this transition, BUT THE FACT, THAT THIS IS AN APPOINTED GOVERNMENT, and NOT A CHOSEN ONE BY THE IRAKI PEOPLE " is a pity blabla.......point of critic etc.
ALSOF er 1 Arabische Regering/President gekozen is door het VOLK!!!!!!!!!
Je moet maar durven, of je bent hartstikke blind, of je weet gewoon niet eens meer, wat je zegt!
Laten we het daar maar op houden! Voorzitter van de Arabische Liga!!
Overigens reageerde de bevolking, dat ze eindelijk wel eens rust en veiligheid wilden hebben; aangezien de Amerikanen geen bommen in straten doen ontploffen, bedoelden ze, dat de buitenlandse "mujahedien"oproerkraaiers, beter in hun eigen land hun diktatoriale regeringen kunnen bestrijden!
Gelukkig gaat de Voorlopige Regering de oproerkraaiers op islamitiese wijze te lijf, dus binnenkort hoor je geen knal meer in Irak, let op mijn woorden; de pers krijgt, net zo als overal in de Arabische wereld, geen toegang tot de gevangenissen, enzo!
Dus, vanuit Abu Graid hoor je niks meer!
Maar ik dwaal af, wat een joke, zeg, die voorzitter!
This is NOT a government, CHOSEN by the Iraki people!!!!!!!!!!!.
Jaa.. bremer is symphatiek en die gast van de A L is een engerd we vatten m.. :giechel:
Ja, dat was inderdaad geen sterke en gelukkige argumentatie van die AL voorzitter... en dat is zwak uitgedrukt! ;)
tetouani79
29-06-2004, 13:58
Origineel gepost door groink
Als die benoemde regeringsleider letterlijk zijn hachje wil redden zal hij zich in zekere mate moeten afzetten tegen de VS.
In het Midden-Oosten is alleen Turkije een democratie.
Ik ben benieuwd wat er nu in Irak gaat gebeuren.
pardon??? turkijke een dimocratie???
je moet wel het een en ander over turkije lezen dan kom je erachter dat het vere van dat is. als er verkiezingen zijn en er heeft een partij gewonnen(meestal de islamitische) dan grijpt het leger in en zet het af van de troon, en mag een leger bobo zijn land runnen tot er weer(zogenaamde) verkiezingen zijn en de andere partij wint die dan beter is voor de mensen die hoogerop zitten. wat een voorbeeld van dimocratie.
Palestine
29-06-2004, 14:25
Deze APPOINTED GOVERNMENT is geen legitiem regering net zoals al die arabische regeringen. Maar ik wil deze APPOINTED GOVERNMENT 6 maanden de tijd geven om haar zaakjes in Irak op orde te krijgen. Wanneer na 6 maanden het geweld in Irak aanhoudt, het Amerikaanse leger weigert te vertrekken, de olie contracten alleen naar Amerikaanse en Britse bedrijven gaan zoals dat nu gebeurd, de verkiezingen keer op keer uitgesteld worden zoals de APPOINTED GOVERNMENT of Afghanistan dat doet, dan is deze APPOINTED GOVERNMENT gedoemd om te falen.
Origineel gepost door Palestine
Maar ik wil deze APPOINTED GOVERNMENT 6 maanden de tijd geven om haar zaakjes in Irak op orde te krijgen.
Of anders? :)
Ik heb wel vertrouwen in die nieuwe regering, Alawi schijnt ngoal respect te genieten van de mensen op de straat dus moet hij in staat zijn wat goeds te doen voor het land.
Deze regering is in ieder geval meer begaan met haar volk dan alle andere regeringen in de Arabische wereld.
hafiberber
29-06-2004, 17:46
als de jankees irak zijn binnen gevallen om daar vrijheid en democratie te brengen moeten ze niet zelf marionettenregeringen gaan vormen want dat is geen vernieuwing in de arabische wereld.
zolang de reg is benoemd door amerikanen zal het geen krediet krijgen van het eigen irakese volk want aan marionetten en ja-knikkers hebben ze er genoeg in de arabische wereld.
als men toch weer onderdrukt gaat worden dan maar liever onderdrukt door eigen mensen en niet door aangewezen poppetjes.
hafiberber
29-06-2004, 18:10
ja dat heb ik gedaan jij begrijpt mij donders goed want de irakese bevolking was tijdens saddam hoessein beter af dan nu.
en als het om mensenrechten gaat?china en de hele arabische wereld kennen dat niet moet amerika ze een voor een binnenvallen dan?in syrie leven ze ook onder dictatuur maar zelf zeggen ze liever dictatuur dan chaos.
de amerikanen willen het bij chaos laten in irak zodat ze altijd reden hebben om te blijven in irak.
en waarom nou die voorlopige regering vertrouwen?iedereen is zorgvuldig van tevoren gescreend of ze wel trouw zijn aan amerika en velen van hen komen rechtstreeks vanuit de cia opleiding.en van gasten die eerder met de cia samen werkten weten we genoeg(bin laden,saddam,pinochet,mobutu)enz
kortom;het westen is daar om de olie,het zionisme veilig stellen,de islaam uit te dagen,elk nationalisme in de kiek smoren,en nog veel andere aspecten.
hafiberber
29-06-2004, 18:26
typisch een joodse reactie van jou.nooit andermans mening serieus nemen he?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.