Bekijk originele versie : Mensen die veel van belasting weten, kom eens.
Kookvrouwtje
10-02-2010, 18:44
Het gaat om de algemene heffingskorting. De algemene heffingskorting in het jaar 2009 was 2007 euro.
De voorwaarden om de algemene heffingskorting te krijgen zijn namelijk als volgt:
- Als je in het jaar 2009 meer dan 6 maanden dezelfde fiscale partner hebt.
- En als de fiscale partner voldoende belasting betaald.
- En als je onder de 6000 euro hebt verdiend.
De voorwaarden zijn op mij van toepassing. Ik heb namelijk meer dan 6 maanden dezelfde fiscale partner en ik heb onder de 6000 euro verdiend in het jaar 2009 en mijn partner betaald heeft voldoende belasting betaald.
Toen ik nog werkte kreeg ik de algemene heffingskorting. Ik heb slechts 5000 euro verdiend en hierover de algemene heffingskorting gekregen, maar omdat ik onder de 5000 euro verdiend heb in het jaar 2009, heb ik nog recht op een deel van de algemene heffingskorting.
Alleen hoe weet ik op hoeveel geld ik nog recht heb?
ouafaetoen
10-02-2010, 20:13
www.belastingdienst.nl en dan dat programma downloaden, die geeft ongeveer aan op hoeveel je nog recht hebt...
Mister--H
10-02-2010, 20:15
Je kunt dit hoogst waarschijnlijk zelf terug vinden op de website van de belastingdienst.
En anders zijn er meer dan genoeg websites via google te vinden.
Waar je het kunt terug vinden.
-PreciousLady
10-02-2010, 20:17
Het gaat om de algemene heffingskorting. De algemene heffingskorting in het jaar 2009 was 2007 euro.
De voorwaarden om de algemene heffingskorting te krijgen zijn namelijk als volgt:
De voorwaarden zijn op mij van toepassing. Ik heb namelijk meer dan 6 maanden dezelfde fiscale partner en ik heb onder de 6000 euro verdiend in het jaar 2009 en mijn partner betaald heeft voldoende belasting betaald.
Toen ik nog werkte kreeg ik de algemene heffingskorting. Ik heb slechts 5000 euro verdiend en hierover de algemene heffingskorting gekregen, maar omdat ik onder de 5000 euro verdiend heb in het jaar 2009, heb ik nog recht op een deel van de algemene heffingskorting.
Alleen hoe weet ik op hoeveel geld ik nog recht heb?
Ik snap het niet. Je hebt in 2009 € 5000,- verdiend en daar heb je de algemene heffingskorting over gekregen? Over welk deel wil je dan nog een alg. heffingskorting? Van welk jaar?
Kookvrouwtje
10-02-2010, 20:25
Ik snap het niet. Je hebt in 2009 € 5000,- verdiend en daar heb je de algemene heffingskorting over gekregen? Over welk deel wil je dan nog een alg. heffingskorting? Van welk jaar?
Kijk, de algemene heffingskorting voor het jaar 2009 is 2007 euro. Ik heb onder de 6000 euro verdiend (zie voorwaarden), dus ik heb nog steeds recht op een deel van de algemene heffingskorting, alleen hoeveel weet ik niet.
Kookvrouwtje
10-02-2010, 20:26
www.belastingdienst.nl en dan dat programma downloaden, die geeft ongeveer aan op hoeveel je nog recht hebt...
Ik kan daar niet mee overweg:o
Kookvrouwtje
10-02-2010, 20:27
Je kunt dit hoogst waarschijnlijk zelf terug vinden op de website van de belastingdienst.
En anders zijn er meer dan genoeg websites via google te vinden.
Waar je het kunt terug vinden.
Nee, dat moet je zelf uitrekenen, maar hoe dat weet ik dus niet.
Ik weet niet wat voor rekenstelsel er gebruikt wordt om het bedrag uit te kunnen rekenen.
Ik heb me rot gezocht, maar misschien weet iemand hoe je het moet uitrekenen.
-PreciousLady
10-02-2010, 20:30
Kijk, de algemene heffingskorting voor het jaar 2009 is 2007 euro. Ik heb onder de 6000 euro verdiend (zie voorwaarden), dus ik heb nog steeds recht op een deel van de algemene heffingskorting, alleen hoeveel weet ik niet.
De algemene heffingskorting krijgt iedere werknemer of uitkeringsgerechtigde, ongeacht wat hij/zij verdient.
Iedere werknemer (en uitkeringsgerechtigde) heeft recht op de algemene heffingskorting. De algemene heffingskorting is € 1.987 als de werknemer of uitkeringsgerechtigde jonger is dan 65 jaar. Als de werknemer of uitkeringsgerechtigde 65 jaar of ouder is, is de algemene heffingskorting € 925. (bron: www.belastingdienst.nl)
Maar over de berekening van hoeveel je nog krijgt, dat weet ik niet. Dat moet je zoals de anderen al zeiden berekenen aan de hand van het programma dat je kunt downloaden.
Succes :sjans:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.