Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaans of moslim

Pagina's : [1] 2

rnaj
28-06-2004, 20:33

Binnenkort een nieuwe culinaire uitdaging in Amsterdam oost. Er wordt een nieuwe traditioneel marokkaans restaurant geopend. Alleen ik bedacht net, stel je nou voor dat het een marokkaans-moslim restaurant is dan schenken ze geen marokaanse wijn, dat zou ik wel jammer vinden.... Nog even wachten, dan weten we het :o

AlHoceima_Leila
28-06-2004, 20:41
Zo dat is erg :eek: :rolleyes: Eet smakelijk daar :zwaai:

amina01
28-06-2004, 20:42
Origineel gepost door rnaj Binnenkort een nieuwe culinaire uitdaging in Amsterdam oost. Er wordt een nieuwe traditioneel marokkaans restaurant geopend. Alleen ik bedacht net, stel je nou voor dat het een marokkaans-moslim restaurant is dan schenken ze geen marokaanse wijn, dat zou ik wel jammer vinden.... Nog even wachten, dan weten we het :o Typisch Rnaj :D Je moet nog wat wennen, ze zullen vast wel Heineken en Jupiler serveren en zelfs champagne. Gegroet,

rnaj
28-06-2004, 20:44
Origineel gepost door amina01 Typisch Rnaj :D Je moet nog wat wennen, ze zullen vast wel Heineken en Jupiler serveren en zelfs champagne. Gegroet, Nee laat dat bier maar zitten, doe mij maar een lekker wijntje bij het eten.... Van bier wordt je namelijk dik

Hussler
29-06-2004, 14:09

Ik ga daar zeker een keer heen. Ik nog nooit in mijn leven Marokkaans eten geprobeerd. Ik weet alleen niet of het "echt" is want bij de chinees schijnen de recepten ook aan Nederland te worden aangepast. Die wijn mag me gestolen worden ik lust geen alcohol.

tetouani79
29-06-2004, 14:21
Origineel gepost door rnaj Binnenkort een nieuwe culinaire uitdaging in Amsterdam oost. Er wordt een nieuwe traditioneel marokkaans restaurant geopend. Alleen ik bedacht net, stel je nou voor dat het een marokkaans-moslim restaurant is dan schenken ze geen marokaanse wijn, dat zou ik wel jammer vinden.... Nog even wachten, dan weten we het :o als het een marokkaans restaurant en de eigenaar kiest ervoor om drank te serveren dan heb je gelijk en heeft hij zijn zonden. als het een marokkaans islamitisch restaurant zoals jij beschreef dan heb je pech. want de aigenaar houdt zich dan aan zijn geloof. je kunt overigens wel genieten van het heerlijk marokkaanse keuken

Hussler
29-06-2004, 15:16
Origineel gepost door tetouani79 als het een marokkaans restaurant en de eigenaar kiest ervoor om drank te serveren dan heb je gelijk en heeft hij zijn zonden. als het een marokkaans islamitisch restaurant zoals jij beschreef dan heb je pech. want de aigenaar houdt zich dan aan zijn geloof. je kunt overigens wel genieten van het heerlijk marokkaanse keuken Dan heb ik een vraag: Als het een Islamitisch Marokkans restaurant zou zijn, ben ik als niet Islamiet daar dan welkom?

Raihana
29-06-2004, 15:19
Origineel gepost door Hussler Dan heb ik een vraag: Als het een Islamitisch Marokkans restaurant zou zijn, ben ik als niet Islamiet daar dan welkom? Natuurlijk ben je daar welkom, waarom zou je dat niet zijn denk je?

Hussler
29-06-2004, 15:25
Geen echte reden maar meer vanuit de afkeer van Islamieten voor niet Islamieten die ik hier helaas vaak zie ........ Maar ik geloof je :)

tetouani79
29-06-2004, 15:29
Origineel gepost door Hussler Dan heb ik een vraag: Als het een Islamitisch Marokkans restaurant zou zijn, ben ik als niet Islamiet daar dan welkom? tuurlijk ben je dan welkom. zolang jij respect hebt voor wat je eet en met wie je praat dan is er niks aan de hand. de islaam kent geen reden om contact met een niet moslim te verbreken of niet te hebben. we moeten juist meer met de niet moslims praten om ons geloof en cultuur bekend te maken bij de gene die er niks tot weinig van weten. eet smakelijk :zwaai:

rnaj
29-06-2004, 19:49
Origineel gepost door tetouani79 als het een marokkaans restaurant en de eigenaar kiest ervoor om drank te serveren dan heb je gelijk en heeft hij zijn zonden. als het een marokkaans islamitisch restaurant zoals jij beschreef dan heb je pech. want de aigenaar houdt zich dan aan zijn geloof. je kunt overigens wel genieten van het heerlijk marokkaanse keuken Maar is het dan ook verboden om alcoholische dranken te verkopen. Ik dacht dat alleen het drinken een zonde was. (arme Mo van de Dekamarkt, die verkocht mij toch een fles drank. Nu loopt ie zijn 70 maagden mis :kwaad: )

tetouani79
29-06-2004, 20:36
Origineel gepost door rnaj Maar is het dan ook verboden om alcoholische dranken te verkopen. Ik dacht dat alleen het drinken een zonde was. (arme Mo van de Dekamarkt, die verkocht mij toch een fles drank. Nu loopt ie zijn 70 maagden mis :kwaad: ) het verkopen van alcoholistische dranken is hetzelfde als het drinken ervan in de islaam. en met je laatste zin maak je ee geloofsovertuiging belachelijk van de meeste mensen op aarde. je had het toch ook bij een vraag kunnen laten

rnaj
29-06-2004, 20:50
Daar heb je misschien wel een beetje gelijk in, maaar de jongewn van de Dekamarkt bracht mij wel op het spoor van mijn vraag....

grendel
29-06-2004, 20:50
Origineel gepost door rnaj Maar is het dan ook verboden om alcoholische dranken te verkopen. Ik dacht dat alleen het drinken een zonde was. (arme Mo van de Dekamarkt, die verkocht mij toch een fles drank. Nu loopt ie zijn 70 maagden mis :kwaad: ) http://www.forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=307208 Altijd leuk zulke topics, ik denk dan altijd aan het personeel van bijna alle supermarkten in Amsterdam. Vooral in west, oost, zuid-oost, noord en waarschijnlijk wel alle stadsdelen in Amsterdam. Ik wou dat dat lieve Marokkaanse meisje met een heerlijk schattig hoofddoekje die altijd lief mijn boodschappen bij de Albert Heijn scant en afrekent kon reageren. Misschien heeft zij een andere Koran en andere editie van de hadiths.

tonk
29-06-2004, 21:45

Origineel gepost door grendel [BMisschien heeft zij een andere Koran en andere editie van de hadiths. [/B] Of misschien is zij gewoon wat praktischer ingesteld. Je maakt het jezelf wel erg moeilijk als je als moslim 100% alle regels wilt volgen. Want eigenlijk mogen mannen en vrouwen elkaar amper aankijken, laat staan een hand geven. Er zijn toch wel erg veel beroepen waarin dat dagelijks gebeurt. Het verbaast me eigenlijk dat er geen moslimgemeenschappen zijn zoals Amish in Amerika. Alles geheel en al volgens de islam en met de rest van de wereld heb je zo min mogelijk te maken. Dat maakt het volgen van de regels toch een stuk makkelijker.

Pagina's : [1] 2