Bekijk originele versie : 20 miljard dollar bestemd voor wederopbouw Irak spoorloos
20 miljard dollar bestemd voor wederopbouw Irak spoorloos
Het VS-bestuur in Irak is zowat 20 miljard dollar kwijt die bestemd waren voor de "wederopbouw" van het land. Het geld was onder meer afkomstig van inkomsten uit de verkoop van Iraakse olie. De landen die door de "coalitie" gevraagd werden hun duit in het zakje te doen voor de "wederopbouw" van het "soevereine" Irak, willen uiteraard weten wat er met het geld gebeurde.
Na de invasie van Irak namen de VS in mei 2003 de verantwoordelijkheid op zich voor het beheer van het 'Iraq Development Fund'. Voorwaarde was, dat alle financiële middelen "in het beste belang van Irak" werden aangewend. Een mogelijke verklaring voor de verdwijning van zovele dollars is de aanpak van (ex-)civiel bestuurder Paul Bremer. Die zag de wederopbouw niet zozeer als een 'New Deal' ten behoeve van het Iraakse volk dan wel als een "ideologisch experiment in privatisering".
Geïnvesteerd in Irak is er amper, maar contracten met Amerikaanse bedrijven werden er genoeg ondertekend: van de 18,6 miljard dollar die het Congres tot 30 juni had toegezegd voor hulp aan de wederopbouw van het land, was op 1 juni amper 3,7 miljard effectief aangewend.De bedrijven zelf moeten het leeuwendeel van hun budget spenderen aan beveiliging en verzekeringen. Zelfs een hoge VS-functionaris gaf toe aan de Washington Post dat het Amerikaanse programma voor de wederpbouw amper impact zal hebben voor de meeste Irakezen. 'De belangrijkste begunstigden zijn de Amerikaanse bedrijven zelf', zo klonk het.
Een voorbeeld om te besluiten: 184 miljoen dollar oorspronkelijk bestemd voor drinkwaterprojecten, zijn door het VS-ministerie van buitenlandse zaken ingepalmd om de nieuwe VS-ambassade in Bagdad -de grootste ter wereld- mee te bekostigen. (belga)
Je mot maar durven. :rolleyes:.
.............gekkenhuis :maf:
mc_hammer
29-06-2004, 05:43
The US has a 6.4 trillion-dollar national debt which is growing. The monthly deficit of payments is about 35 billion. In the last 6 months the US dollar has fallen about 20% against all major currencies. The Euro has become the currency of choice for many nations, challenging the dollar for world financial domination. Bankruptcies are at an all time high. Many states are having the worst financial crisis in their histories.
Conservative estimates reckon that the Iraqi war will cost US taxpayers between $200 and $300 billion dollars.
----------------------------------------------------
300 miljard.. hahaha domme amerikanen.
:D
http://www.rense.com/general36/theUShasalreadylost.htm
luis_in_de_pels
29-06-2004, 07:15
Origineel gepost door AmazoeloeII
OUD NIEUWS in de Arabische Wereld. Roofmoordenaars die met dure woorden schermen blijven roofmoordenaars. Maar ja veel Kaaskoppen geloven nog altijd in de sprookjes van Harry Potter.
Misschien kunnen ze die 40 miljard gebruiken die de grote leider Satan Hoessein achterover heeft gedrukt.
Over roofmoordenaars gesproken...
Origineel gepost door luis_in_de_pels
Misschien kunnen ze die 40 miljard gebruiken die de grote leider Satan Hoessein achterover heeft gedrukt.
Over roofmoordenaars gesproken...
Euhh... Volgens mij was saddam hussein een dictator. Hij was er niet om Irak op te bouwen. Maar de zogenaamde bevrijders van Irak, VS, die zou wat voor Irak opbouwen, waar niks van is terechtgekomen. Die zijn dus nog erger dan Saddam op dit moment.
Spikemans
01-07-2004, 02:42
Origineel gepost door Karrar
Euhh... Volgens mij was saddam hussein een dictator. Hij was er niet om Irak op te bouwen. Maar de zogenaamde bevrijders van Irak, VS, die zou wat voor Irak opbouwen, waar niks van is terechtgekomen. Die zijn dus nog erger dan Saddam op dit moment.
Als ik het goed hebt begrepen gaan ze toch die ambasade voor 184 miljoen weer opbouwen? Nou dat is toch leuk voor die mensen dat ze vanuit hun beschoten huis naar een mooie ambasade kunnen kijken. ;) :D
Origineel gepost door Spikemans
Als ik het goed hebt begrepen gaan ze toch die ambasade voor 184 miljoen weer opbouwen? Nou dat is toch leuk voor die mensen dat ze vanuit hun beschoten huis naar een mooie ambasade kunnen kijken. ;) :D
En laten we hopen dat de Nederlanders ook beschoten worden terwijl ze naar de Ambasade kijken, en moge ze recht in hun slaap geraakt worden ;) :D
Hoogervorst
02-07-2004, 01:48
Origineel gepost door AmazoelloeII
We hebben het hier over de 20 miljard die het fatsoenlijke Westen heeft achterovergedrukt. Niets nieuws ware het niet dat Kaaskoppen zoals gewoonlijk in de verdediging schieten. Schijnheiligen.
Ik snap niet wat het probleem is. Het geld komt toch grotendeels uit het westen. De rekening valt uiteindelijk bij de gewone burger, in dit geval vooral de Amerikaanse burger.
Hoogervorst
02-07-2004, 10:19
Origineel gepost door AmazoulouII
Trouwens die Bremer op wie jij zo geilt is er met een Iraakse vrouw vandoor gegaan dus berg jouw Kaaskopdromen maar op. [/B]
Verlicht me, waarom geil ik op Bremer en waarom is het erg dat hij met een Iraakse vrouw ervandoor gaat?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.