Bekijk originele versie : Aap spreekt Nederlands.
Ik heb me altijd gestoord aan programma’s op ‘Discovery’, waarin er rapport gebracht wordt van een aap die al twintig jaar aangezet wordt tot het communiceren met mensen, waarbij het soms lukt zo’n aap drie of vier woordjes te leren verstaan. Ik snap het nut niet, dieren zijn immers gemaakt om op te eten. Zo’n aap smaakt uitmuntend op de barbecue als je het een hongerige Ethiopiër vraagt. Vandaag echter leerden mijn collega’s me een ander nut. Nederlanders kennen apen die vloeiend Nederlands spreken.
Normaalgesproken gebeurt er het volgende als ik binnenkom in de vergaderkamer waar we zitten voor een kop koffie alvorens we onze dag beginnen… Ik wandelde dus naar binnen, bij het aanschouwen van mijn verschijning haasten mijn collega’s zich, tot mijn enorme verveling, op de grond te gaan liggen en naar mijn voeten toe te kruipen om ze te kussen en me te vereren als Allah’s meest superieure creatie, welke ik in alle bescheidenheid ben. Die Hollanders ook. Niet zo verwonderlijk trouwens… Naar verhouding geldt dat slechts een vingernagel van een moslim reiner is dan alle niet moslims samen, voor wat ze aan reinheid in zich hebben. True story!
Hoe dan ook… Vandaag ging het anders. Ik heb schoenhoezen meegenomen die ik wenste te gebruiken om te voorkomen dat mijn schoenen bevuild werden door de lippen van mijn collega’s. Het gaat weliswaar om de zolen maar dan nog… Ik bleef om die reden vlak bij de ingang op een niet zichtbare plek staan… De Hollanders daar hadden een gesprek over het voetbal. Er vertelde iemand dat hij een zekere ‘Seedorf’ voor het eerst had horen spreken laatst op televisie. Hij voegde toe dat hij niet wist dat een aap zoiets kan. “Kluivert” mocht wel weer terug naar de dierentuin sprak een ander, net als die andere ‘vieze zwarte aap’… “Davids”.
In Nederland zijn alle mensen gelijkwaardig aan elkaar dicteert de wet. Op papier natuurlijk. Lukt het de gemiddelde Nederlander om een gepigmenteerd wezen als mens te zien? Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. Hollanders doen maar wat aardig in je gezicht, achter je rug om noemen ze je een aap als je een buitenlander bent. Heeft iemand hier wel eens zoiets kwetsends meegemaakt? Troost me eens met je verhaal en vertel me hoe jij dan reageert… Ik ben hier al heel de dag kapot van. Heus, buiten het forum om heb ik een fatsoenlijke opstelling... Soms maakt het gewoon niet uit hoe hard je je best doet.
Zita, gebroken en verslagen..
nathalie2
28-06-2004, 15:22
Origineel gepost door King_II
Ik heb me altijd gestoord aan programma’s op ‘Discovery’, waarin er rapport gebracht wordt van een aap die al twintig jaar aangezet wordt tot het communiceren met mensen, waarbij het soms lukt zo’n aap drie of vier woordjes te leren. Ik snap het nut niet, dieren zijn immers gemaakt om op te eten. Zo’n aap smaakt uitmuntend op de barbecue als je het een hongerige Ethiopiër vraagt. Vandaag echter leerden mijn collega’s me een ander nut. Nederlanders kennen apen die vloeiend Nederlands spreken.
Normaalgesproken gebeurt er het volgende als ik binnenkom in de vergaderkamer waar we zitten voor een kop koffie alvorens we onze dag beginnen… Ik wandelde dus naar binnen, bij het aanschouwen van mijn verschijning haasten mijn collega’s zich, tot mijn enorme verveling, op de grond te gaan liggen en naar mijn voeten toe te kruipen om ze te kussen en me te vereren als Allah’s meest superieure creatie, welke ik in alle bescheidenheid ben. Die Hollanders ook. Niet zo verwonderlijk trouwens… Naar verhouding geldt dat slechts een vingernagel van een moslim reiner is dan alle niet moslims samen, voor wat ze aan reinheid in zich hebben. True story!
Hoe dan ook… Vandaag ging het anders. Ik heb schoenhoezen meegenomen die ik wenste te gebruiken om te voorkomen dat mijn schoenen bevuild werden door de lippen van mijn collega’s. Het gaat weliswaar om de zolen maar dan nog… Ik bleef om die reden vlak bij de ingang op een niet zichtbare plek staan… De Hollanders daar hadden een gesprek over het voetbal. Er vertelde iemand dat hij een zekere ‘Seedorf’ voor het eerst had horen spreken laatst op televisie. Hij voegde toe dat hij niet wist dat een aap zoiets kan. “Kluivert” mocht wel weer terug naar de dierentuin sprak een ander, net als die andere ‘vieze zwarte aap’… “Davids”.
In Nederland zijn alle mensen gelijkwaardig aan elkaar dicteert de wet. Op papier natuurlijk. Lukt het de gemiddelde Nederlander om een gepigmenteerd wezen als mens te zien? Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. Hollanders doen maar wat aardig in je gezicht, achter je rug om noemen ze je een aap als je een buitenlander bent. Heeft iemand hier wel eens zoiets kwetsends meegemaakt? Troost me eens met je verhaal en vertel me hoe jij dan reageert… Ik ben hier al heel de dag kapot van. Heus, buiten het forum om heb ik een fatsoenlijke opstelling... Soms maakt het gewoon niet uit hoe hard je je best doet.
Zita, gebroken en verslagen.
Inderdaad heel erg. Artikel 1 is heilig! Je zult je dan ook wel storen aan figuren hier die woorden als kaaskoppen en varkens(koppen) gebruiken?
Missy_Cheima
28-06-2004, 15:32
Ik heb me altijd gestoord aan programma’s op ‘Discovery’, waarin er rapport gebracht wordt van een aap die al twintig jaar aangezet wordt tot het communiceren met mensen, waarbij het soms lukt zo’n aap drie of vier woordjes te leren verstaan. Ik snap het nut niet, dieren zijn immers gemaakt om op te eten. Zo’n aap smaakt uitmuntend op de barbecue als je het een hongerige Ethiopiër vraagt. Vandaag echter leerden mijn collega’s me een ander nut. Nederlanders kennen apen die vloeiend Nederlands spreken.
Typisch Nederlands trekje, aardig doen in je gezicht, en als je weg loopt, steken ze een mes in je rug.
Missy_Cheima
28-06-2004, 17:57
Origineel gepost door Mangin
En jij denkt dat 'king' zijn superioriteit even luid verkondigt op het werk als hier op het forum...
Nee qua schijnheiligheid doet hij niet onder voor de rest van zijn collega's. :rolleyes:
Wie zegt dat hij het niet heeft verkondigd op zijn werk?
Ben je één van zijn collega's? :rolleyes:
Missy_Cheima
28-06-2004, 17:58
Origineel gepost door groink
Als een aap Nederlands kan leren, waarom hebben zoveel allochtonen er dan moeite mee?
Jij mist de ''cleu''. Of je wilt lollig zijn. :rolleyes:
waarom zou het zijn wensdroom zijn...dat mensen als apen worden vergeleken....racisme is er wel degelijk..en diegene die dat ontkennen...groink......zijn niet helemaal 100% in hun bovenkamer......
Missy_Cheima
28-06-2004, 18:20
Nee hoor, ik heb de clou niet gemist, ik ben net zo serieus als king die ons deelgenoot maakt van zijn wensdromen.
Yeah right.
Moezhint
28-06-2004, 19:13
Hey Zita,
Uit mijn ervaringen weet ik dat de westerling/blanke lijdt aan een enorm superioriteitsgevoel. Het zit hen erg diep in het bloed. Sommigen doen zo erg hun best om het tegendeel te bewijzen(zogenaamde antropologen enz) maar dan is daar nog hun onderbewuste die hen verraad. Bij het aanschouwen van een 'vreemdeling' komt er uit het niets zo'n gevoel van beter voelen en meer waard te zijn. Ook al gaat het om een hollander die blikvoeding eet en paarse tanden heeft, deze marginaal voelt zich zelfs verheven boven de 'vreemdeling'.
effe ook een anekdote...
Daarnet ging ik naar de supermarkt met mijn zusje. Bij het naderen van de kassa waren we druk in gesprek geraakt. Ik merkte dat er één kassa beschikbaar was dus ging ik netjes aanschuiven in een erg lange rij. Na drie minuten was de tweede kassa beschikbaar. Ik zag het en ging dus meteen afrekenen en liet die andere rij dus achter mij. Heel onbezorgd en rustig verder pratend met mijn zusje over de vakantie die we zouden gaan hebben. Na het afrekenen zag ik een troep Belgen die op barsten stonden. Er was echt ene mevrouw, zo'n marginaal geval, die tranen in haar ogen had. Ik wist niet hoe dat kwam totdat mijn zusje me duidelijk maakte dat we haar voorstaken en dat ze het erg vonden. Wist ik veel!! Toen moest ik zelf echt in lachen uitbarsten. Ik kon duidelijk merken dat dat blank marginaal geval er niet tegen kon dat een 'vreemdeling haar voorstak'. Yaa looser...in plaats van mij daarop aan te spreken zat ze daar met joekels tranen in haar ogen en iedereen leefde mee...tfoeoe...echt karakterloos. Ze vond het blijkbaar zo vanzelfsprekend dat ik haar gelijk een huisneger voorrang moest verlenen. Blijkbaar miste ze een bepaalde inferieuriteitsgevoel bij mij en dat besef werd haar teveel in de supermarkt. Het was machtiger dan haar...ze zat daar maar te spartelen met haar paarsgroene tanden.
Ik keek nog na wat ze kocht en het was ravioli in blik...tfoeeo
Maar goed...ik heb zojuist besloten om toch maar op vakantie vertrekken dan ben ik even van deze rare schepsels af...
groet :zwaai:
Hoe moet ik dit verhaal nu geloven van iemand die als het om haat wegens afkomst zich geen blad voor de mond neemt :rolleyes:
Sensabillah
28-06-2004, 19:50
Origineel gepost door Moezhint
Ik keek nog na wat ze kocht en het was ravioli in blik...tfoeeo
:), vind ik ook wel typerend voor Nederlanders.
Voedsel uit blik. Zo begrijp ik tot op heden nog
steeds niet hoe men voedsel uit blik weg krijgt.
Had laatst een discussie met een collega over
soep uit blik. Zo vroeg mijn collega wat ik die
avond zou gaan eten waarop ik antwoorde
dat ik dat nog niet wist. ''Ik hou het makkelijk,
wij eten soep met stokbrood'' (tja als het
maar makkelijk is).
Toen ik haar vroeg wat voor soep ze wilde
gaan maken, keek ze mij haast bespottelijk aan.
''Maken'' ? ''Wij eten soep uit blik''.
Ja duhhhh, stupid me.
Toen ik haar zei dat ik soep altijd zelf bereid,
en daar ongeveer een uur mee bezig ben
(ik heb het hier niet over harira), viel ze haast
achterover van haar stoel.
Zoveel moeite is dat toch niet om een
fatsoenlijke maal te bereiden.
Waarom altijd uit blik ?
Sensabillah
28-06-2004, 20:02
Heeft iemand hier wel eens zoiets kwetsends meegemaakt? Troost me eens met je verhaal en vertel me hoe jij dan reageert… Ik ben hier al heel de dag kapot van. Heus, buiten het forum om heb ik een fatsoenlijke opstelling... Soms maakt het gewoon niet uit hoe hard je je best doet.
Salaam aleikoem King_II,
Wij zaten een tijdje terug met een aantal collega's
bij elkaar. Op een gegeven moment kwamen we
op een bepaald onderwerp. Out of the blue roept
mijn dierbare collega iets in de trant van; ''dat
krijgen we dus, doordat wij al die achterlijken
uit die achterlijke landen hierheen hebben gehaald''.
Ik stond werkelijk perplex. Niet zozeer dat die persoon
tot zo'n uitlating in staat was, maar meer van het feit
dat hij die op een bepaalde manier plaatste.
Ik heb op dat moment tot 50 geteld en hem de
vraag gesteld wat hij met achterlijke bedoelde.
Er kwam niets anders dan wartaal uit zijn mond,
wat voor mij opnieuw het bewijs was dat ik met
een leeghoofd te maken had.
Negeren die handel en een paar maanden niet gegroet.
Met als effect dat hij zo'n slijmerige houding begon
te vertonen, dat het haast meelijwekkend was.
Sensabillah
28-06-2004, 20:11
King,
Of een marokkaan wel of niet wordt voorgedragen door een uitzendburo ligt niet aan het feit dat een sollicitant een marokkaan is maar aan het lage opleidingsnivo van veel marokkanen.
Groink,
Bewaar je theorieën voor een nieuwe uitvoering
van de Fabeltjeskrant.
Het zijn niet de uitzendbureau's
die een Marokkaan weigeren voor te dragen, ze
zouden gek zijn aan die Marokkaan kunnen ze
immers verdienen. Het zijn sommige bedrijven die
zonder blikken of blozen een Marokkaan weigeren
enkel om het feit dat hij/zij Marokkaan is al heeft
deze een super CV.
Het lage opleidingsniveau van Marokkanen ?
We zullen het over jouw opleidingsniveau verder
niet hebben, laat deze Marokkaan je in ieder geval
bijbrengen dat de enige juiste spelling uitzendbureau
is i.p.v. uitzendburo.
Sensabillah
28-06-2004, 20:25
Salaam Sensabillaah,
Zonder enige aanleiding nog wel. De lomperiken waarmee ik van doen had doen het achter mijn rug om, het valt dan wel te waarderen dat deze hier zijn ware gezicht onbeschaamd laat zien zodat je weet wat je aan hem hebt.
Zita.
Toch niet Zita.
De persoon in kwestie pretendeerde voorheen
een aversie ten opzichte van soortgelijke
uitspraken te hebben.
Verder zaten er een aantal collega's bij die
eenstemmig het hoofd bewogen, bij zijn wartaal.
Dat vond ik eigenlijk nog het misselijkmakende
van alles. Dat in groepsverband men ineens wel
voor ''zijn/haar'' mening uit durft te komen.
Waar ze als individu altijd het tegenovergestelde
beweren... bah.
AlHoceima_Leila
28-06-2004, 21:01
Vies he zijn ze
ik hoor die leraren ook zo vaak zoiets zeggen
1 leraar zei zelfs in een jongen zijn gezicht ; apen hebben nooit gelijk dus hou jjij je bek maar :eek: (Hij is later ontslagen)
Gewoon VIES is dat man :jammer:
AlHoceima_Leila
28-06-2004, 21:24
Ik vind het inderdaad afschuwelijk smerig. Het valt me tegen van die mensen hier die er grapjes over zitten te maken of die naar anderen zitten te wijzen.
Ze weten niet beter.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.