Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslims geschrokken van slecht imago

Pagina's : [1] 2

Raihana
28-06-2004, 14:47

Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen. "Ik vrees dat we naar een heel ander probleem toegroeien", zegt Khalid Kasem van de stichting Ben je bang voor mij?. "Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien." Volgens de Turkse organisatie Milli Görüs is het debat te eenzijdig: "Moslims laten zich veel te weinig horen", aldus directeur Haci Karacaer. "Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken." Sadik Harchcaoui van multicultureel centrum Forum is geschokt door de uitkomsten van het Nipo-onderzoek. Volgens hem blijkt uit de enquête dat autochtonen geen toenadering willen, net zo min als moslims. [Copyright 2004, Novum]

Perez
28-06-2004, 15:03
Dit berichtje over die mishandeling is denk ik van de AEL? Ik heb het hier op de site namelijk eerder gelezen. Als het waar is, dan is het inderdaad heel erg. Maar... ik heb echt het hele internet afgezocht met het zoekprogramma en verschillende zoekwoorden, maar ik kan er geen enkel ander artikel van vinden. Hoe komt dat ?

E_W
28-06-2004, 19:50
Allemaal de schuld van beeldvorming en generalisatie. Die 67% valt hier iig gigantisch door de mand als ze zeggen dat ze geen moslims kennen.

Perez
29-06-2004, 01:47
Ja E_W, je hebt gelijk. Maar dat zie ik, omdat ik veel moslims ken. Maar hoe verander je deze beeldvorming bij degenen die ze niet persoonlijk kennen? Via diezelfde media! Zorg dat ze je in positieve zin horen! Protesteer eens als moslims tegen terrorisme!!! Laat je tegenstem horen! Zet je als medecultuurgenoten in voor de kleine criminaliteit onder je medecultuurgenoten. Jullie hebben de kennis in huis. De nederlandse hulpverleners zullen hierop keer op keer de mist in gaan. Hoe goed velen het ook bedoelen. Ze hebben die kennis niet. Ik zou zo graag willen dat er meer marokkanen zouden kiezen voor bijvoorbeeld een studie maatschappelijk werk of Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Of iets anders in de hulpverlening. Niet klagen, ook al heb je gelijk, maar schouders eronder!

Raihana
29-06-2004, 15:13

Origineel gepost door NlLovester yo ninja turtel vindt je het gek met moslims zoals jou? jammer dat ze het voor de normale goede moslims verpesten... Die goede moslims wie bedoel je hier mee? Jezelf misschien. :rolleyes: En wat is er mis met moslims zoals ik? Leg eens uit, in plaats van alleen wat te roepen...

Mouhalim
29-06-2004, 18:35
Origineel gepost door Perez Dit berichtje over die mishandeling is denk ik van de AEL? Ik heb het hier op de site namelijk eerder gelezen. Als het waar is, dan is het inderdaad heel erg. Maar... ik heb echt het hele internet afgezocht met het zoekprogramma en verschillende zoekwoorden, maar ik kan er geen enkel ander artikel van vinden. Hoe komt dat ? Hahahaha wie wilje jij voor de gek houden. Met je hebt de hele net afgezocht of het wel waar is, met andere woorden je gelooft het niet. Nou ik zal je vertellen het is waar en niemand plaatst dat op het net zonder dat het echt is gebeurd de AEL is niet gek.

Mouhalim
29-06-2004, 19:14
Origineel gepost door Carolus Durf je dat met de hand op de Koran te zweren? Zweren opp de koran is Haram, dat doen alleen christenen op de bijbel. Dit is het enige wat ik je kan vertellen. En de AEL is niet gek, want het is geen persoon maar een partij.

Perez
29-06-2004, 23:37
Origineel gepost door Mouhalim Hahahaha wie wilje jij voor de gek houden. Met je hebt de hele net afgezocht of het wel waar is, met andere woorden je gelooft het niet. Nou ik zal je vertellen het is waar en niemand plaatst dat op het net zonder dat het echt is gebeurd de AEL is niet gek. Ik wil jou voor de gek houden! Nou goed? Ja, ik heb het nagezocht, omdat ik het graag uit verschillende bronnen hoor. Zo lees je de interpretatie van de gebeurtenis van meerdere partijen. En daardoor kun je je mening objectiever vormen. En hierbij kon ik alleen dit bericht van de AEL vinden. Daar verwonderde ik me over. Ik vroeg me ook af of anderen het nog uit andere bron hadden vernomen. Maar daar heb ik nog niet van gehoord. Jij misschien? Hoe denk jij te weten dat ik het niet geloof? Ik zoek eerst na voordat ik het 100% geloof. Nu heb ik te weinig info om iets zinnigs te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid of de objectiviteit van dit bericht. En wat betreft die gekte van de AEL ........ zal ik het zeggen? ......... nou, laat maar. en of een partij niet gek kan zijn? Er zwerft me hier toch een partij gekken op dit forum! 'k Ben je voor, ik ben er één van! Gekke Perez

Erwin
30-06-2004, 09:06
Perez, jouw probleem is dat je enkel de toegang tot de zionistische media media weet te vinden :rolleyes: ... Dit is waargebeurd mensen niet ver van ons, maar dat lieten ze niet zien op tv natuurlijk, maar als een jood word aangevallen dan laat men het wel zien. ik weet ook dat de belgische media door joden worden bestuurd en trouwens in nederland ook, dus ik begrijp het wel dat men het niet op tv zou zeggen hierover, gajr inchaAllah ...

Perez
30-06-2004, 09:28
Ja Gek hè, ik kan nog niet arabisch lezen. En daarom vraag ik het aan de kenners hier, maar er komt tot nog toe weinig meer uit. Maar ik wacht.

Mouhalim
30-06-2004, 16:45
Origineel gepost door Erwin Perez, jouw probleem is dat je enkel de toegang tot de zionistische media media weet te vinden :rolleyes: Vertelje eindelijk een keer iets nuttigs, alleen het is niks nieuws. :rolleyes:

Blackmask
02-07-2004, 13:58
Origineel gepost door groink Grappig dat uitgerekend Raihana dit bericht plaatste. ja vind ik ook!!!!

Pagina's : [1] 2