Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : "Het leven van een vrouw is één en al Jihad".

LZN
27-06-2004, 23:04

Salaam alaikuum De titel van deze topic is een uitspraak van een moslima in het programma TerZake, straks de herhaling op BRT 2 om 24.00 uur. 'In naam van God': Bereid om te doden, bereid om te sterven. De cultus van de shaheeds bloeit als nooit te voren in het Midden-Oosten. Een alarmerend groot aantal moslimfundamentalisten wil graag zijn leven geven - en dat van westerlingen en Israëli - in ruil voor het eeuwige paradijs. Wie zijn deze mensen? Hoe komt het dat ze geloven in wat ze doen? Bron: Teletekst. Het kijken waard! ma'assalama.

Sensabillah
27-06-2004, 23:11
Salaam aleikoem Shahinda35, Ik heb de documentaire gezien. Heb je het stuk gezien waarbij ze het bloed vergieten toonden, dit d.m.v sneden in het hoofd. Indrukwekkende documentaire, zo worden verschillende visies omtrent de jihad belicht.

Sensabillah
27-06-2004, 23:37
Origineel gepost door shahinda35 Wa alaikuum salaam, Het is zeker een indrukwekkende documentaire, ik kijk straks nog een keer. Een goede documentaire! Wat vind jij als vrouw van de titel, dwz van de stelling: 'Het leven van een vrouw is één en al Jihad?' Het is maar net welke interpretatie je in deze bij Jihad hebt. Zoals je in de documentaire ook hebt kunnen zien heeft één ieder daar zo zijn eigen interpretatie bij. Waar bij de één Jihad inhoudt dat zij haar zoon opgeeft als strijder, is dat bij een andere vrouw uit den boze. Kijkend naar de titel moet ik zeggen dat ik de titel zou willen veranderen in; het leven van een moslim is één en al Jihad. Jihad in die zin dat we ons religieus horen in te spannen en trachten zo goed mogelijk de weg van Allah (swt) te bewandelen. Gebaseerd op rechtvaardigheid, broederlijkheid en zuivere intenties. Wat is jouw visie m.b.t de stelling ?

Sensabillah
27-06-2004, 23:42
Origineel gepost door Ononono Een en al opgekropte frustratie. Das mijn visie. Ononono, Dat is geen visie dat is een uitlating die verder niet is toegelicht. Wellicht kun je ook toelichten waarom jij van mening bent dat het één en al opgekropte frustratie is ?

Sensabillah
27-06-2004, 23:48

Origineel gepost door Ononono Omdat het allemaal van een benauwdheid is, tunneldenken, voorgeschreven nep-verlichtingsdrang, een gedwongen streven naar... voorbijgaand aan alle moois op de aarde zoekend naar redenen om ongelukkig te zijn Alle moslims zouden minimaal een jaar in wees-eens-blij-therapie moeten. Mens wat een droevig stelletje verschoppelingen zeg. Het lijkt wel of jullie allemaal zwaar depressief zijn. Welke interpretatie heb jij bij Jihad Ononono ? Wellicht dat ik jouw bovenstaande reactie dan enigszins kan plaatsen.