Bekijk originele versie : Heb je er wel eens over nagedacht...
IKBENEENMOSLIM
06-02-2010, 23:33
Salaam alaikoum broeders en zusters,
Op een dag zul je alleen zijn.....
Heb je er wel eens bij stil gestaan en je afgevraagd...
Wat gaat er de eerste nacht in mijn graf met me gebeuren????.....
Wat heb ik voorbereid voor mijn dood?
Ga ik naar de hemel of naar de hel?
Hoe vaak maak ik me zorgen over mijn dood?
Denk aan het moment wanneer men je lichaam klaarmaakt en wast om het te begraven...
Denk aan het moment wanneer je lichaam in het graf wordt gestopt...
Stel je voor, stel jezelf eens voor, jij in je eigen graf, zo diep onder de grond in een vreemde leegte...
ALLEEN, eng, heel somber, je vraagt om hulp maar er komt maar geen antwoord...Niemand kan je helpen...
Je hebt spijt van al het kwaad dat je in je leven hebt verricht...
Je hebt spijt van de nalatigheid van je 5 gebeden per dag...
Je hebt spijt van de muziek die je hebt geluisterd...
Je hebt spijt van je slechte houding jegens je medemens, vooral jegens je ouders...
Je hebt spijt dat je je niet volgens de regels hebt gekleed: met name de hijab...
Je hebt spijt dat je de orders van Allah swt hebt genegeerd...
Je hebt spijt dat je de islamitische wetenschap hebt genegeerd...
Je hebt spijt van al het slechte...al die verloren tijd...
Er is geen uitweg, je zult je straf/beloning krijgen voor al je handelingen die je hebt verricht, hoe klein ze ook mochten zijn!!!!
Je bent alleen in je graf met alleen je handelingen, geen geld of sieraden geen vrienden....ALLEEN MET JE HANDELINGEN...
En wanneer men zand over je heen gooit...
Wil je schreeuwen en tegen de mensen zeggen die je hebben gebracht om je niet achter te laten, maar dat ze met je moeten blijven...
Maar je kunt niet gehoord worden...
Je dacht dat je altijd in deze wereld zou blijven, je dacht..
dat je altijd met je familie of met je vrienden kon blijven...
Je dacht dat je vrije tijd had om je te amuseren...
JE HAD ONGELIJK!!!!
Hier ben je dan in je graf alleen in afwachting van je veroordeling...
Je bent helemaal alleen...
Denk enkele minuten aan de dood wat iedereen zal meemaken en laten we aan deze bestemming denken waar we zeker spijt zullen hebben...
Je kunt het je niet veroorloven om dit berichtje te negeren, je moet je er elke keer aan herinneren...
Iedere keer als je de fout ingaat...
Denk dan aan datgene dat wij allemaal zullen ontmoeten...
DE DOOD
Parfum of make-up opdoen voor je uit huis gaat?
Iets uit een winkel stelen?
Wenkbrauwen epileren?
Videoclips kijken op MTV of MCM?
Uitgaan?
Verjaardagen vieren of zelfs nog nieuwjaar?
Je kleden volgens de laatste mode?
Ik denk dat ik helaas ja moet zeggen...
Ben je gestopt of doe je het nog steeds?
Er zijn heel veel dingen die wij als jonge moslims bewust of onbewust doen maar die echt haram zijn, maar die door de tijd heen heel normaal zijn geworden..
Maar dit verandert niets. Allah heeft ze verboden punt uit!!!
MISSCHIEN ZEG JE "EWA SAFI WE LEVEN IN 2010 TIJDEN VERANDEREN BOY!!..., EHHH DUS NIET!!!
Sheitan (Allah jagzieh) danst wanneer je naar Prison Break of zelfs naar Desperate Housewives kijkt...
Je kunt je niet voorstellen hoe erg je Allah swt teleurstelt door je zo te gedragen..
Realiseer je je niet dat iedere seconde dat je iets harams verricht dat je je hassanats verliest? Ben je van jezelf overtuigd dat je genoeg goede dingen hebt verricht in je leven om de slechte dingen te overwinnen, zodat je weegschaal tijdens de dag des oordeels meer naar rechts zal zakken?
Snel tv zappen wanneer een familielid de woonkamer binnentreedt...dacht je dat niemand je heeft gezien?
Ehhh nee!! je hebt het mis want Allah swt ziet alles!!!
De hele dag met een Ipod in je oren wandelen met muziek van Rihanna of van Booba..
Dat is een teken van het einde van de wereld..
De dagen dat de meiden geen hijab dragen zullen zij aan hun haren worden opgehangen..
Op de dag dat het woord aan onze lichaamsdelen wordt gegeven (handen, voeten, oren, ...)
Wat zijn de woorden die je vaak gebruikt, "tfou, wald ..." of "Masha'allah, soubhanallah"?
Waar ben je geweest, naar Soho, Hustler of naar de moskee?
Wat heb je het meest in je leven geluisterd, muziek of verzen uit de koran?
Wat keek je het meest, YOUSSEF, BRAHIM, SAMIA, GERARD (van pop idols ofzo?) of IQRA TV?
Het lijkt zo ver weg; de dood, het hiernamaals, maar NEE!!!
Het lijkt je allemaal logisch het feit dat je je ogen kunt openen en sluiten, dat je kunt ademen,...
Kijk naar je handen...je mooie handen die Allah swt je heeft gegeven, wat heb je ermee gedaan? Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst de koran in je handen hebt vastgehouden?
Lieve broeders en zusters, kijk hoe onze voorouders et kijk waar we nu zijn beland...
Zou onze profeet Mohammed sws trots op ons zijn zoals we nu leven?
Zou hij trots op je zijn?
Op dit moment bevind je je op de wereld met je naasten, maar weet wel dat je op een dag deel zult uitmaken van 1 van de 2 groepen; naar de hemel (incha Allah) of naar de hel (allah jahfadna oe jahfad almoeslimien zjamie3ien incha allah). Er is geen midden, het is zwart of wit...
Zul je slagen voor het examen? Om je de waarheid te zeggen, alles hangt van jezelf af..
WAKE UP, BEFORE IT'S TOO LATE!!! WORD WAKKER VOOR HET TE LAAT IS!!!
Blijf niet in de zwarte wolken van elharam hangen. Begeef je onder de goeden, zij kunnen je immers alleen naar het goede duwen..
Allah swt ziet je overal waar je je ook bevind, ben je je hiervan bewust???
Sitara03
07-02-2010, 00:28
ehh.. nee niet echt jij?
EddieMurphy
07-02-2010, 01:08
Tuurlijk, iedereen denkt er wel eens aan...maar niet genoeg denk ik.
Het is niet genoeg om er alleen af en toe aan te denken, maar de vraag is, beinvloedt het ook je gedrag.
Voor veel mensen beinvloedt de gedachte van de dood hun gedrag niet...omdat veel mensen het idee hebben dat ze de dood onder controle hebben..we denken weleens dat de dood ons pas kan bereiken wanneer we oud zijn. Daarom worden door veel mensen "goede daden" voor de toekomst gepland...verderfelijke zaken kunnen we ons niet snel genoeg mee inlaten.
De dood maakt echter geen onderscheid tussen jong en oud, als je je dat echt met je hart realiseert denk ik dat dat al een hele belangrijke stap zou zijn.
DarkbutLovely
07-02-2010, 01:34
Parfum of make-up opdoen voor je uit huis gaat?
Wat een vreselijke zonde
Wenkbrauwen epileren?
Videoclips kijken op MTV of MCM?
Verjaardagen vieren of zelfs nog nieuwjaar?
Deze zijn ook vreselijk, echt begrijpelijk dat God hiervoor iemand in de hel laat branden.
Je hebt inderdaad de vreselijkste dingen opgenoemd, dingen waarvoor een mens het verdient om in de eeuwige vuren van de verdoemde hel te branden.
Je hebt mensen die echt puur slecht zijn, de dingen die jij op noemt slaan op alledaagse mensen die nu allemaal bang moeten zijn.
Geen muziek luisteren, geen tv, geen parfum, geen verjaardag niks. Waarom gaan we niet met z'n allen in een klooster wonen.
Get real.
AlIbAbBa17
07-02-2010, 08:00
Wat een vreselijke zonde
Deze zijn ook vreselijk, echt begrijpelijk dat God hiervoor iemand in de hel laat branden.
Je hebt inderdaad de vreselijkste dingen opgenoemd, dingen waarvoor een mens het verdient om in de eeuwige vuren van de verdoemde hel te branden.
Je hebt mensen die echt puur slecht zijn, de dingen die jij op noemt slaan op alledaagse mensen die nu allemaal bang moeten zijn.
Geen muziek luisteren, geen tv, geen parfum, geen verjaardag niks. Waarom gaan we niet met z'n allen in een klooster wonen.
Get real.
jij bent niet voor niets de zwakste schakel:hihi:
DarkbutLovely
07-02-2010, 16:01
jij bent niet voor niets de zwakste schakel:hihi:
Dan moet je eens buiten komen, als je al vind dat ik de 'zwakste schakel' ben;)
mis_medinia
08-02-2010, 12:44
Wat een vreselijke zonde
Get real.
Salaam
Deze zaken zijn haram omdat ze leiden naar fitna.
Als je niet begrijpt waarom bv.muziek haram is.
Vertrouw gwn op Allah(swt) want hij weet het beste of zoek het op om je geloof beter te bgrijpen.
Hier een uitleg over muziek:
Het luisteren van muziek is niet toegestaan volgens de islamitische wetgeving. Het behoort tot de zondes die het hart verharden en deze afhouden van het gedenken van Allah (Verheven en Geprezen is Hij). De islamitische geleerden hebben vele uitspraken gedaan betreffende het verbod op muziek en zij hebben overeenstemming bereikt hierover.
Allah de Verhevene zegt in Zijn Boek (interpretatie van de betekenis): "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (7) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. Het is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing" [Soerat Luqmaan 31:6]
De uitleggers van de Qor-aan hebben gezegd: "De onzinnige praat die in aya 6 van soerat Loeqman is genoemd, is muziek. Dit was de uitspraak van de volgende metgezellen: Ibn 'Abbas, ibn Mas'oed, 'Iekriemah en Moedjahied (moge Allah tevreden met hen zijn)
De geleerde van de Oemmah, de metgezel, 'Abdoellaah Ibn 'Abbaas (moge Allah hem behagen) zei: "Dit ('onzinnige praat') betekent zang."
De metgezel Moedjaahied (moge Allah hem zegenen) zei: "Dit betekent het bespelen van de trommel (tabl)" (Uitleg at-Tabari, 21/40).
DarkbutLovely
08-02-2010, 14:51
Salaam
Deze zaken zijn haram omdat ze leiden naar fitna.
Als je niet begrijpt waarom bv.muziek haram is.
Vertrouw gwn op Allah(swt) want hij weet het beste of zoek het op om je geloof beter te bgrijpen.
Hier een uitleg over muziek:
......
Ik kan me voorstellen dat muziek van bvb Beyonce, Britney spears of een van die andere rotartiesten met rotteksten haram is. Ik ben blij dat ik iig niet naar die troep luister.
Maar nummers als bvb 'Somewhere over the rainbow'? Dat is een nummer dat je hart dus absoluut niet verhardt of je doet afhouden van het gedenken van God. Juist het tegenovergestelde!
Er is niets mis met die teksten, geen 'onzinnige praat'.
Dus ik denk niet dat het voor alle nummers geldt, aangezien je ook anacheed mag luisteren. Of moet je altijd over God&Islam zingen als je zingt..
Nu lees ik ook voor het eerst dat de trommel haram is?:confused: Dan geldt dat ook vast voor andere muziekinstrumenten.
Beetje vaag.
IKBENEENMOSLIM
08-02-2010, 22:11
ehh.. nee niet echt jij?
Ja dagelijks alhamdoelillah
IKBENEENMOSLIM
09-02-2010, 21:45
Tuurlijk, iedereen denkt er wel eens aan...maar niet genoeg denk ik.
Het is niet genoeg om er alleen af en toe aan te denken, maar de vraag is, beinvloedt het ook je gedrag.
Voor veel mensen beinvloedt de gedachte van de dood hun gedrag niet...omdat veel mensen het idee hebben dat ze de dood onder controle hebben..we denken weleens dat de dood ons pas kan bereiken wanneer we oud zijn. Daarom worden door veel mensen "goede daden" voor de toekomst gepland...verderfelijke zaken kunnen we ons niet snel genoeg mee inlaten.
De dood maakt echter geen onderscheid tussen jong en oud, als je je dat echt met je hart realiseert denk ik dat dat al een hele belangrijke stap zou zijn.
:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.