Bekijk originele versie : hoe dring ik tot hem door
honey101
27-06-2004, 18:55
mijn broer is egt een hele slechte jongen hij bid niet, vast niet, rookt, drinkt, dealt. hij zit nu ook weer vast hij doet me moeder heel veel verdriet en hij wil maar niet trouwen terwijl hij al lang al had moeten trouwen gezien zijn leeftijd. hij is heel vaak verloofd geweest maar laat het meisje steeds weer opnieuw stikken als ik hem vraag waarom hij dat doet zegt hij ik kan tog iedereen krijgen die ik wil maar hij moet egt veranderen wat moet ik nou doen of zeggen tegen hem. zodat hij verandert
xxMeissiexx
27-06-2004, 19:37
Doe maar gewoon dou3a voor hem wat kun je anders doen
is wel zonde vind het heel jammer om dat zo tehoren over ons marokaanse jongens
mijn broers ware ook wel zo maar bepaalde leeftijd gingen ze zelf wel serieus nadenken en geen gekke dinge doen
insha allah kom het goed met je bro :zwaai:
honey101
27-06-2004, 19:50
insha allah meisje ik hoop het ook
2Smart4u
27-06-2004, 20:37
t is moelijk honey..
meid ..dit hebben we allemaal.. Ik heb ook zon broer en t doet gewoon pijn om te zien hoe hij leeft.want hij zal de rekening bij Allah krijgen...en de 3adab moeten ondergaan..
wat kan ik doen om zijn ogen te openen?
wat kan ik doen om m op t rechte pad te halen?
wat kan ik doen om mijn moeder niet meer te zien lijden??
wat?? wat?? wat??
k weet t ook niet ..... t lijkt allemaal niet tot m door te dringen..... en steeds bouwen de syiat zich op.....
behalve douat..kunnen we niks doen...of wel?
honey101
27-06-2004, 20:50
nee helaas kunnen we helemaal niks doen was het maar zo hij doet me ouders zoveel verdriet en ik vrees voor wat hem staat te wachten na de dood
n_moslima
27-06-2004, 21:33
essalamoe 3alajkoem,
jaaá dat herkende ik ook bij mijn broer(alleen wat minder dan bij jou broer het geval is),echt die jongeren van tegenwoordig!maar ja :(
weetje wat je moet doen?telkens wanneer hij thuis is zet je een koranbandje op,dat zal insha allah zijn hart verzachten en stuur hem veel dingen op over de islam zoals flashs,veel info over palastina,insha allah zal hij dan minder worden.mijn broer was ook zo maar nu hij veel dingen opgestuurd krijgt dan is hij wel wat minder geworden,in plaats van muziek zet hij vaak koran op dat je verdrietig maakt.maar ja ..... :zwaai: het is in ieder geval een stap.
Laat je moeder ook veel du3aa doen, de smeekbeden van een moeder worden eerder verhoord als het om haar kinderen gaat.
Het lijkt mij geen goed idee als hij gaat trouwen...Zo'n man daar zou Ik niet mee getrouwd willen zijn in ieder geval. Hij moet eerst z'n hele levenstijl veranderen en aan zijn dien werken dan pas aan trouwen denken. Niet alleen aan je broer denken maar ook aan zijn vrouw. Hij dealt? Het is algemeen bekend dat een dealer niet zomaar kan stoppen met dealen...K hoop voor hem dat als hij wil stoppen het ook zal lukken.
Moge Allah hem leiden insha'Allah.
temptation
28-06-2004, 11:17
salaam honey heb ook zo'n broer die zijn eigen zin doet een ni naar de anderen omkijkt maar inshallah komt het goed
xxxxxxxxxxxxx
Hey meid,
Ik leef echt met je mee, wat je kan doen is hem voorstellen aan jongens die wel het goede pad volgen en je kan hem ook zelf of via een ander familielid waar hij enig respect voor heeft laten meenemen naar de moskee of imam om met hem te praten. En je moeder en jij veel bidden voor hem. Dan komt het zeker goed met hem incha ALLAH.
Moge Allah weldra zijn pad en hart verlichten om de goede weg te zien!
Gheir Insha ALLAH!!
PowerQueen
28-06-2004, 11:40
En ik d8 dat ik de enige was.. :(
honey101
28-06-2004, 15:16
bedankt voor jullie tips ik ga er zeker wat mee doen ik ga hem heel veel bandjes sturen en natuurlijk en koran hij heeft 8 maanden gekregen dus tijd zat om te lezen en luisteren en nee power queen je bent egt niet de enige kusjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.