Bekijk originele versie : houden we ons gescheiden
Maryam_Iglouzan
30-11-2002, 00:27
ik keek naar een programma met rob oudkerk erin hij had t erover dat de marokkaanse jongeren naar dezelfde soort scholen gaan{ze vestigen zich dan allemaal daar}dit moest dus volgens hem veranderen
de scholen moeten gemengd zijn en daarom maken ze die scholen aantrekkelijker voor nl kinderen maar je ziet dan nog steeds van die groepjes
waarom is dat zo
Maryam_Iglouzan
30-11-2002, 00:36
wil niemand een antwoord geven
kan ik zelf niet want ik zit op een tataschool met 1procent marokkanen
NoreJihan
30-11-2002, 00:38
Origineel gepost door Maryam Iglouzan
wil niemand een antwoord geven
kan ik zelf niet want ik zit op een tataschool met 1procent marokkanen
sorry maar ik heb een paar nederlanders in me klas een grote deel niet daarvan en die vormen ook groepjes
Je ziet allochtonen aan deze kant en de nederlanders aan de andere kant
Moonshine
30-11-2002, 01:00
het komt van beide kanten het ligt niet alleen aan een allochtoon...dat die het liefst met zijn eigen soortgenoot omgaat...ik ga met vrijwel iedereen om...zolang het maar gezellig en serieus gewerkt wordt......maar het is wel zo dat de nederlanders zich niet echt veilig voelen tussen al die marokkanen bij mij op school...terwijl er daar geen enkele aanleiding voor is............
Maryam_Iglouzan
10-01-2003, 18:39
ja tuurlijk ligt t niet alleen aan de allochtoon
ik zit maar met 1 maroc in mijn klas en de rest allemaal belgen, en weet je dat is niet echt zo leuk
Origineel gepost door Maryam Iglouzan
ik keek naar een programma met rob oudkerk erin hij had t erover dat de marokkaanse jongeren naar dezelfde soort scholen gaan{ze vestigen zich dan allemaal daar}dit moest dus volgens hem veranderen
de scholen moeten gemengd zijn en daarom maken ze die scholen aantrekkelijker voor nl kinderen maar je ziet dan nog steeds van die groepjes
waarom is dat zo
De ideale situatie zou zijn als je groepjes had die zelf gemixt zouden zijn.
Maar het is echter logisch dat je als je bijvoorbeeld als nieuweling op school komt aansluiting zoekt bij degenen die bijv. dezelfde taal, dezelfde afkomst hebben enz.
So mix it all up, please. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :D
Het aantal zwarte en witte scholen neemt alleen maar toe, vooral de blanken weten de zwarte scholen goed te ontwijken. Ik vermoed dat dit in de toekomst niet veel zal veranderen. De overheid zal wel proberen om de boel meer te verspreiden, maar waarschijnlijk zonder veel succes......zal me benieuwen hoe bijvoorbeeld de overheid Nederlandse kids wil stimuleren voor Islamtisch onderwijs ;)
er zijn genoeg mocro's bij mij op skool (teveel eigenlijk:D) maar in het groepje waar ik meestal mee optrek is er vanalles, chinezen tot filippijnen, mocro's tot tatta's, alles gewoon...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.