Bekijk originele versie : Influisteringen om mijn hidjaab af te doen.
QUOTE]Origineel gepost door batulla
Salam oe3elekoum wa rahmatoelah wa taalaa wa barakatoe.
Broeders en zusters ik hoop dat jullie me kunnen helpen om tot een oplossing te komen.
Ik draag mijn hidjaab nu al 3 jaar voordat ik ermee begon heb ik er eerst goed over nagedacht alvorens te beginnen.
Dus met andere woorden ik heb het niet voor de mode gedaan maar heb er met hart en ziel voor gekozen.
Toen ben ik ook meer gaan praktiseren met volle overtuiging.
En ik liep dan ook met geheven hoofd en was trots om een moslima te ziijn.
Nu 3 jaar verder loop ik elke dag met influisteringen om mijn hidjaab af te doen.
Nu loop ik met gebukte hoofd en niet meer met de trots van toen
Hoe dit dan komt?
Ik weet ondertussen niet meer welke islam ik moet volgen, de een zegt dit moet je volgen de ander zegt dit. Je hebt zoveel bewegingen binnen de islam en ik weet niet welke de juiste is dat maakt me gek.
Ik wil inshaalah voor de echte islam gaan.
Maar nu heb ik laatst van een broeder vernomen die praktiserd moslim is het volgende vernomen hij zei dat de hidjaab niet hoeft in de islam want dat staat nergens in de koran zij hij.
Dit bracht me onder meer aan het denken...
En de acceptatie van een vrouw met hidjaab binnen de nl samenleving is erg laag dit zet me ook aan het denken
En de acceptatie bij marokkanen is ook laag...
Het is nooit goed opgenomen dat ik een hidjaab droeg binnen mijn familie ...die vonden dat ouderwets...
Ondertussen heb ik mij salaat vor de tigste keer verwaarloost en nu begin ik aan mijn hidjaab. :(
Broeders en zusters help me ik word gek. [/QUOTE]
larrissa
26-06-2004, 23:01
Het gaat toch niet om de acceptatie van de mensen. Je moet zo denken, de mensen zullen je niet kunnen redden als je in je graf ligt. Nu kunnen ze je het misschien moeilijk maken maar uiteindelijk wordt ieder persoon gestraft voor zijn eigen zondes. Ik denk ook dat het een beproeving is waar je doorheen moet komen, en als je slaagt inschallah kom je dichter bij Allah. Allah beproeft alleen diegene van wie hij houdt, vergeet dat niet!
Ik wil alleen maar zeggen doe hem aub niet af, denk er goed over na, het zijn alleen maar influisteringen van seijtan. Succes....
Origineel gepost door larrissa
Het gaat toch niet om de acceptatie van de mensen. Je moet zo denken, de mensen zullen je niet kunnen redden als je in je graf ligt. Nu kunnen ze je het misschien moeilijk maken maar uiteindelijk wordt ieder persoon gestraft voor zijn eigen zondes. Ik denk ook dat het een beproeving is waar je doorheen moet komen, en als je slaagt inschallah kom je dichter bij Allah. Allah beproeft alleen diegene van wie hij houdt, vergeet dat niet!
Ik wil alleen maar zeggen doe hem aub niet af, denk er goed over na, het zijn alleen maar influisteringen van seijtan. Succes....
Dank je voor je advies en steun.
latinalatifa
26-06-2004, 23:19
niet afdoen!!!!!!
latinalatifa
26-06-2004, 23:19
niet afdoen!!!!!!
larrissa
26-06-2004, 23:21
Origineel gepost door batulla
Dank je voor je advies en steun.
Graag gedaan ik hoop echt dat je ernaar luistert. Vergeet nooit dat het elk moment afgelopen kan zijn en iedereen heeft zo zijn zwakke momenten in het geloof, dat is normaal. Maar het is wel belangrijk dat je sjataan overwint. :zwaai:
bescherm_angel
26-06-2004, 23:33
schat luister, iedere vrouw die hijaan draagt zal die influisteringe krijgen, of het is de vervloekte shaitaan of gewoon een test van allah SWT, maar onthou 1 ding sta sterk in je schoenen en doe hem vooral NIET af, want je zal zwaart gestraft worden door allah
Marrakchia_86
26-06-2004, 23:33
Lieve schat Hijaab is WEL verplicht, dus ik weet niet HOE die jongen erbij kwam dat het niet hoeft....
Er staat dat een vrouw zich van top tot teen moet bedekken, behalve haar gezicht en haar handen mogen te zien zijn....
M3a Salaam,
Marrakchia
Is een keus dat je voor je eigen hebt gemaakt . Dus de woorden van mensen zijn niet belangrijk luister naar je hart en de woorden van god
LaMorena
27-06-2004, 00:07
Soerat noer?? heet ie niet zo, daar staat over sluiers. Ik ben trots op je dat je een hijbaab draagt!!! Ik wilde dat ik er klaar voor was!! Twijfel niet want ik vind een hijaab zo mooi staan en ik heb zoveel respect voor vrouwen die er een dragen!!
Dat mensen in nederland het raar vinden zou geen argument meoten zijn om hem af te doen, echt niet. Alsof die mensen in jouw schoenen staan en alsof die mensen het voor je op gaan nemen als je straks dood gaat. Nee, vergeet die mensen en wees trots. Ga zelf leren Koran lezen, het staat er wel in en wat je ook doet, blijf bidden.
veel liefs!!
DaNGeRouZLy
27-06-2004, 00:26
3aleikoem salaam wa Rachmatoelah wa barakato
shaitaan wil je doen laten twijfelen wees sterk Insha`allah. Zoals larissa al schreef iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk en deze mensen kun je dus later niet verantwoordelijk houden dat ze je hebben doen proberen te laten dwalen.
Ya Rabb iehdiena Assieraata Al moestaqieem
Amien
xXx Aminaatje
VirtualAngel
27-06-2004, 00:28
Origineel gepost door LaMorena
Soerat noer?? heet ie niet zo, daar staat over sluiers. Ik ben trots op je dat je een hijbaab draagt!!! Ik wilde dat ik er klaar voor was!! Twijfel niet want ik vind een hijaab zo mooi staan en ik heb zoveel respect voor vrouwen die er een dragen!!
Dat mensen in nederland het raar vinden zou geen argument meoten zijn om hem af te doen, echt niet. Alsof die mensen in jouw schoenen staan en alsof die mensen het voor je op gaan nemen als je straks dood gaat. Nee, vergeet die mensen en wees trots. Ga zelf leren Koran lezen, het staat er wel in en wat je ook doet, blijf bidden.
veel liefs!!
Het is inderdaad Soerat Noer...
"En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen. Soerat 24 vers 31
Hou je Hijaab gewoon op meid...Overwin shaitan :)
:zwaai:
cj_tetuani
27-06-2004, 00:32
Origineel gepost door batulla
QUOTE]Origineel gepost door batulla
Salam oe3elekoum wa rahmatoelah wa taalaa wa barakatoe.
Broeders en zusters ik hoop dat jullie me kunnen helpen om tot een oplossing te komen.
Ik draag mijn hidjaab nu al 3 jaar voordat ik ermee begon heb ik er eerst goed over nagedacht alvorens te beginnen.
Dus met andere woorden ik heb het niet voor de mode gedaan maar heb er met hart en ziel voor gekozen.
Toen ben ik ook meer gaan praktiseren met volle overtuiging.
En ik liep dan ook met geheven hoofd en was trots om een moslima te ziijn.
Nu 3 jaar verder loop ik elke dag met influisteringen om mijn hidjaab af te doen.
Nu loop ik met gebukte hoofd en niet meer met de trots van toen
Hoe dit dan komt?
Ik weet ondertussen niet meer welke islam ik moet volgen, de een zegt dit moet je volgen de ander zegt dit. Je hebt zoveel bewegingen binnen de islam en ik weet niet welke de juiste is dat maakt me gek.
Ik wil inshaalah voor de echte islam gaan.
Maar nu heb ik laatst van een broeder vernomen die praktiserd moslim is het volgende vernomen hij zei dat de hidjaab niet hoeft in de islam want dat staat nergens in de koran zij hij.
Dit bracht me onder meer aan het denken...
En de acceptatie van een vrouw met hidjaab binnen de nl samenleving is erg laag dit zet me ook aan het denken
En de acceptatie bij marokkanen is ook laag...
Het is nooit goed opgenomen dat ik een hidjaab droeg binnen mijn familie ...die vonden dat ouderwets...
Ondertussen heb ik mij salaat vor de tigste keer verwaarloost en nu begin ik aan mijn hidjaab. :(
Broeders en zusters help me ik word gek. [/QUOTE]
(24. Het licht (an-Noer)
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen. (24. Het licht (an-Noer)
Shoekran broeders en zusters voor jullie reactie.
Ik weet nu dat dit influisteringen van sjataan zijn dankzij een broeder die mij daleel heeft gegeven.
ik wil jullie ook bedanken voor jullie reacties.
djazaak oem allah oe gharian.
amira_roosje
27-06-2004, 10:43
maar ik vind persoonlijk da je ook kunt bedekkken zonder hijdaab
met lange kledij en
nu tegenwoord is een hijdaab heel moderen je hebt verchillende modelen die je kunt veranderen dus het hoeft ni maar één de zelfde die je dagelijkse draag en die zijn ook bedekt gewoon andere kleuren, andere soort naai
ik vind echt mooi. als je naar marokko gaat dan moet je zo een 3à4 laten naaien en die kun je hier dragen
en ik denk da je familie er anders gaat over praten
thalla frask
ik wens je nog veel succes
groetjes amira
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.