Bekijk originele versie : met de auto naar marokko
ik ga dit jaar voor het eerst naar marokko met de auto naar tanger, ik heb hier een aantal vragen hierover namelijk:
1:zijn jullie goed verzekerd als jullie naar marokko rijden, voor als je autopech hebt of zo, en hoe zijn jullie verzekerd.
2: wat is de beste tijd om te vertrekken op een dag, avond middag of ochtend
3: vanaf welke land betaal je de tolwegen, en wat kost dat per keer
4: hoe doen jullie dat met de boot, de ticket ervan, halen jullie die hier of halen jullie die daar
5: hoe rijd je het beste naar marokko, hebben jullie een route voor mij
6: mocht je hier geen antwoord op hebben, willen jullie dan jullie ouders/broers hierover vragen, dank je wel.
dit zijn serieuze vragen naar jullie toe, hoor graag reactie hierop..
MocrowGirlBella
26-06-2004, 19:56
Vraag 1, zkr goed verzekerd vooral als je met een mitajn oeseb3a gaat :hihi:
Vraag 2, beste tijd is standaard s'ochtends vroegg na fadjr ofzo
Vraag 3, vanaf frankrijk is volgens mij duur want als we moeten betalen zit me vader weer zo te mopperen :jammer::D
Vraag 4, die haal je daar als ze op zijn dan maar paar nachtjes overnachten daaro is wel gezellig altijd mellila dan he
Vraag 5, beste rijd je via belgie luxemburg of andersom :maf: en daarna frankrijk en spanje.........details van die plaatsen enzo zoek op een site op
Vraag 6, ik heb mn broertje gevraagd en dit zijn zijn antwoorden hij heeft met tegenzin antwoord gegeven dus sorry voor de fouten :zwaai:
mootje24
26-06-2004, 20:11
selaam mijn broeders en zusters.....
Je hebt tegenwoordig ook veiligheidsvesten nodig....
in spanje zijn ze verplicht....belgie en frankrijk nog niet....
je kan ze bestellen bij anwb(winkelier) dan....ik heb ze al
gelukkig...ze waren 6,95 per stuk....o ja de hele familie moet het hebben...dus niet alleen de bestuurder/ster.....en als je het niet hebt...
krijg je een boete van 300 euro in spanje dan....ze controleren vaak bij de benzine stations....dus bestellen zou ik zeggen...want ze zijn zo weer op...gaat heel snel....ik heb een nummer voor de reizigers omg den haag....070 3146013....en zij zitten op wassenaarseweg 220....ik ga ook dat artikel zoeken en plaats het hier....
Het belangrijkste is dat we goed aan komen inschallah....
allah jehewnkom
mootje24
26-06-2004, 20:14
Vakantiegangers slaan massaal veiligheidsvesten in
Uitgegeven: 21 juni 2004 13:07
DEN HAAG - Winkeliers krijgen de reflecterende veiligheidsvesten die automobilisten in Spanje, Italiƫ en Portugal sinds dit jaar verplicht bij zich moeten hebben, niet aangesleept. Vakantiegangers trekken massaal naar de winkel om een oranje of geel vestje aan te schaffen. Alleen al bij de ANWB gaan er wekelijks 15.000 exemplaren over de toonbank, Profile Tyrecenter was binnen twee weken door zijn voorraad heen.
Toeristen die zonder het hestje op pad gaan riskeren in Spanje een boete van 300 euro. De politie verplicht overtreders een vest aan te schaffen bij het dichtstbijzijnde tankstation en controleert buitenlanders al aan de grens. Het veiligheidsvest moet worden gedragen bij pech onderweg.
Vestjes
Frankrijk en Oostenrijk overwegen de fluorescerende vestjes ook verplicht te stellen. Ook de Europese Unie denkt erover. In Nederland speelt die discussie niet, verklaarde een woordvoerder van de ANWB maandag. De toeristenbond waarschuwt voor een vals gevoel van veiligheid. "Het vest maakt je zichtbaar maar niet ongenaakbaar."
Sinds kort is vakantiegangers duidelijk dat ze een vestje moeten hebben, constateert een woordvoerder van detaillist Profile Tyrecenter. "Sommige winkeliers waren de overgooiers binnen twee dagen kwijt."
Binnen twee weken was de eerste levering overal uitverkocht. In de afgelopen dagen is de resterende bulkvoorraad onder de aangesloten winkels verspreid en zijn nieuwe vestjes besteld, meldde Profile.
De prijzen van de reflectievestjes die voldoen aan alle Europese normen variƫren van 8 tot 15 euro.
Missy_Cheima
26-06-2004, 20:57
Reflecterende vestjes niet verplicht voor toeristen
Uitgegeven: 24 juni 2004 17:04
AMSTERDAM - Nederlandse toeristen die naar Spanje gaan, hoeven toch geen reflecterende vestjes te kopen. De Spaanse overheid zou boetes uitdelen wanneer automobilisten bij pech geen vestje aantrokken. De Europese Commissie heeft echter bepaald dat Spanje niet bevoegd is zo'n regel eenzijdig aan burgers uit andere EU-lidstaten op te leggen. De regel geldt dus alleen voor Spanjaarden.
De afgelopen maanden bleken Nederlandse verkooppunten van de reflecterende vestjes te worden bestormd door toekomstige toeristen, toen in de pers werd geschreven over de Spaanse maatregel. Volgens medewerker Nico Wegter bij de Europese Commissie hebben die mensen er uit oogpunt van veiligheid goed aan gedaan zo'n hesje te kopen, maar het was hen nooit verplicht.
De melding in de pers, dat ook de Europese Unie zich beraadde over het invoeren van de verplichte hesjes in de hele Unie, is door de Nederlandse afdeling van de Europese Commissie niet bevestigd.
Dit las ik net op een andere topic, het bleek allemaal niet te kloppen.
Ciao.
Mandalay
26-06-2004, 22:14
Origineel gepost door sammi_1978
ik ga dit jaar voor het eerst naar marokko met de auto naar tanger, ik heb hier een aantal vragen hierover namelijk:
1:zijn jullie goed verzekerd als jullie naar marokko rijden, voor als je autopech hebt of zo, en hoe zijn jullie verzekerd.
2: wat is de beste tijd om te vertrekken op een dag, avond middag of ochtend
3: vanaf welke land betaal je de tolwegen, en wat kost dat per keer
4: hoe doen jullie dat met de boot, de ticket ervan, halen jullie die hier of halen jullie die daar
5: hoe rijd je het beste naar marokko, hebben jullie een route voor mij
6: mocht je hier geen antwoord op hebben, willen jullie dan jullie ouders/broers hierover vragen, dank je wel.
dit zijn serieuze vragen naar jullie toe, hoor graag reactie hierop.
Je moet altijd goed verzekerd zijn of je nou het buitenland opzoekt of niet. Wel raad ik je aan om lid te worden van de ANWB dit is eigenlijk een must! En het is verstandig dat je de Internationale Reis en Kredietbrief Plus ook neemt een toevoeging op je lidmaatschap van de ANWB. Hiermee ben je verzekerd van goede hulp in het buitenland met vervang auto mocht dat nodfig zijn. Neem ook je waarde checks mee die je hierbij krijgt voor het geval dat je reparaties moet betalen bij een garage. De ANWB schiet het bedrag zo voor!
Vertrek tijd is het beste 's ochtends vroeg. Zorg ervoor dat je voor de middag parijs bent gepasseerd i.v.m filles.
Tol betaal je vanaf Frankrijk en ook in Spanje. Maar je kunt er dus voor kiezen om die niet te nemen. Er zijn ook regionale routes die je kunt nemen. Mijn advies is om wel de tolwegen in Frankrijk te nemen maar in Spanje is dat niet nodig. De kosten verschillen per keer. De duurste is geloof ik in Frankrijk en kost +/- E60. Je kunt dit wel allemaal opzoeken op de site van de ANWB. Ik schat dat je aan 400 euro genoeg hebt voor brandstof, eten, tolwegen. Afhankelijk van wat voor brandstof en hoeveel personen. Neem wel voor de zekerheid extra geld mee of 1 of meerdere credit cards.
Tickets voor de boot kun je geloof ik hier wel kopen maar je kunt ze ook gemakkelijk onderweg kopen als je bijna bij Algeciras bent. Je hebt daar winkeltjes langs de weg meestal naast een benzine pomp. Of je kunt wachten tot je in Algeciras bent. Als je meteen de terug tocht ook koopt krijg je meestal korting.
Route: Volg Amsterdam - Utrecht - 's-Hertogenbosch - Breda - Antwerpen - Gent - Lille - Paris - Orlean - Tours - Poitier - Bordeaux - San Sebastian (Spanje) - Bilbao - Burgos - Madrid - Jaen - Granada - Malaga - Algeciras.
Let goed op in Parijs het is erg gemakkelijk om hier te verdwalen. Het beste is om een kaart van Parijs aan te schaffen of van internet uit te printen en bedenk van te voren welke route je moet nemen. Ook kun je gratis route kaarten halen bij de ANWB winkel kies de landen die je wilt hebben en toon je kaart.
Verder adviseer ik je om goed op te letten niet alleen in het verkeer maar ook op uitrust plekken. Ik hoop dat je niet alleen gaat. Als je het niet gewend bent om lange afstanden te rijden adviseer ik je om het rustig aan te doen regelmatig rusten en 's nachts in een hotel te overnachten. Deze zijn langs de weg en zijn niet duur.
Check van te voren of je auto in orde is. Veel garages bieden tijdens de zomer een vakantie beurt of kleine beurt voordelig aan. Ook moet je niet vergeten om gereedschap mee te nemen. Standaard in de auto een krik sleutel voor wielmoeren, reserve band(controleren), gevaren driehoek,zaklantaarn. Ook kun je denken aan start kabels, sleeptouw, koelvloeistof! reserve olie voor de motor en remolie.
Ik wens je tot slot veel success en veel plezier onderweg en in Marokko. Triq Slama!!!
VirtualAngel
26-06-2004, 22:23
1. verzekering is heeeel belangrijk, je weet maar nooit wat er gebeurt..(allah ie7fed)
2. de beste tijd om te vertrekken is na fadjr.
3. vanaf frankrijk betaal je tol. (tarieven verschillen per keer..de ene keer betaal je 2 euro..de andere keer 13 euro etc.) Vorig jaar ben ik ook met de auto gegaan. ik weet nie meer precies wat ik had uitgegeven aan tol.. volgens mij was het 90 euro..of was het nou 190 euro :confused: anyway nie meer dan 200 euro in ieder geval..
4. ticket van de boot kan je kopen als je aankomt in Algeciras. Je hebt genoeg plaatsen waar je ze kunt kopen. Er staan superveel uithangborden, die je niet kunt missen.
5. ik lees dat je naar Tanger moet..ik kom daar ook vandaan en de route die wij altijd nemen (en die ongetwijfeld ook door veel anderen wordt genomen) is de volgende..
Belgie Antwerpen, Gent, Kortrijk
Frankrijk Lille, Orleans, Tours, Poitiers, Parijs, Bordeaux, Bayonne,
Spanje San Sebastian (heet ook Donostia),Bilbao, Burgos, Madrid, Cordoba, Jaen,Granada, Malaga,Algeciras
ik heb helaas geen wegennummers voor je, maar als je de richting van bovenstaande steden volgt kan er haast niks mis gaan. ik heb dat vorig jaar ook gedaan (zonder wegenkaart). het ging perfect. Lukt jou vast ook wel ;)
ik hoop dat je hier wat aan hebt..
ik wens je een prettige reis!! Allah iwaslek 3la gair inschallah!
:zwaai:
VirtualAngel
26-06-2004, 22:26
hey mandalay
je bent me net voor... :)
Mandalay
26-06-2004, 22:29
Origineel gepost door VirtualAngel
hey mandalay
je bent me net voor... :)
:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.