Bekijk originele versie : Ik mag niet mee doen omdat ik geen marokkaan (blanke) of arabier ben
Jemal2002
29-11-2002, 23:07
Vandaag was ik naar El Hizjra (winkel die Arabisch boeken verkoopt) geweest om een boek te kopen.
Toen ik weg liep zag ik in de raam een advertentie staan voor mensen die mee wilde doen in een Arabisch literatuur wedstrijden.
Ik de spelregels lezen.......;
- je moest 15 jaar zijn of ouder
- (deels) Marokkaans of (deels) Arabisch zijn
:confused: ???? Wat? Je moet wat zijn????
(deels) Marokkaans of (deels) Arabisch zijn!!
Ik werd helemaal gek!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik mocht niet mee doen omdat ik geen Marokkaan was of arabier......ik ging door het lint
Ik ga binnenkort weer terug wat ik vind het niet kunnen.
Bij een Nederlandse literatuur wedstrijd mag iedereen meedoen ongeacht je afkomst zo lang je werk in het Nederlands is......waarom niet bij de Arabische?
Ik kan perfect Arabisch schrijven, lezen, spreken maar ik mag niet mee doen omdat ik geen Marokkaan of arabier ben.........ik kan beter Arabisch dan de meeste Marokkanen (ik ga niet opscheppen over mezelf maar het is zo) en als nog mag ik niet mee doen.
Op een andere pagina stond nog iets van "mensen uit de volgende landen mogen zich opgeven: Bosnië-Herzegovina, Albanië, Turkije.....toen dacht ik wat!!!!!!!!!!!!!!!! Die mogen wel???? Die zijn niet eens Arabisch.........!!!!!!!!!
ik ben te kwaad om verder te schrijven ............. :kwaad:
Wat vinden jullie er van???
Salaam alekouim..
ja dat had ik ook gelezen..
vind het eigenlijk niet kunnen..dit is weer vooroordelen hebben onderling..maar ja..wat kan je er aan doen..
zullen we? Een brief sturen..klagen bellen en een rechtzaak beginnen..? :)
Wassalamoe alekouiml....
Schrijf een klachtbrief...misschien maken ze een uitzondering of heffen ze die regel op. In ieder geval: succes! :)
Jaaaa het leven is niet altijd eerlijk.
maar als ik jou was zou ik actie ondernemen.
We zijn tenslotte allemaal gelijk. Ongeacht welke cultuur ook.
groetjes hayatoe
Jemal2002
29-11-2002, 23:15
Origineel gepost door -RaChiDa¿-
Salaam alekouim..
ja dat had ik ook gelezen..
vind het eigenlijk niet kunnen..dit is weer vooroordelen hebben onderling..maar ja..wat kan je er aan doen..
zullen we? Een brief sturen..klagen bellen en een rechtzaak beginnen..? :)
Wassalamoe alekouiml....
aanklagen kan ik wel ..........en willen zou ik toch wel (ik heb connects :D)
maar dat wil ik niet...........ik vind gewoon dat ze beter moeten nadenken bij het organiseren van dit soort dingen.
:kwaad:
Origineel gepost door Jemal2002
maar dat wil ik niet...........ik vind gewoon dat ze beter moeten nadenken bij het organiseren van dit soort dingen.
ach ja..
ik denk dat ze dat juist EXPRESS hebben gedaan...al die REGELS ENZ. !
snap dat je kwaad bent..maaaaaaaaaar ja leven is oneerlijk af en toe..maar alhamdoelilah
Dan moet je ze dat wel duidelijk laten maken, anders hebben ze er nog niets aan....
als je arabisch kan schrijven en meedoet aan die wedstrijd dan denk ik niet dat ze jou gaan weigeren.
Rachida rechtszaak gaat een beetje te ver...
Maar wat je wel kan doen is de mensen aanspreken die die advertentie geschreven hebben, er staat altijd wel een telefoonnummer bij. En de situatie uitleggen, want hun gaan er vanuit dat alleen Marokkanen en Arabieren Arabische kunnen schrijven.
En, ja je hebt gelijk dat Turken ook heel goed Arabische kunnen schrijven, mijn vriendin is ook Turks en ze schrijft en leest beter dan mij.
Toufik19
29-11-2002, 23:26
Misschien is het beter dat je niet mag meedoen.zo bespaar je je de pijn als later blijkt dat je hebt verloren.
Jemal2002
29-11-2002, 23:34
Origineel gepost door Toufik19
Misschien is het beter dat je niet mag meedoen.zo bespaar je je de pijn als later blijkt dat je hebt verloren.
hahahaha funny!
maar daar gaat het niet om smart ass!
gaat om het principe..........ze doen als of alleen arabieren en marokkanen arabisch kunnen schrijven! wat helemaal niet waar is
laboudanda
29-11-2002, 23:50
Vandaag was ik naar El Hizjra (winkel die Arabisch boeken verkoopt) geweest om een boek te kopen.
Toen ik weg liep zag ik in de raam een advertentie staan voor mensen die mee wilde doen in een Arabisch literatuur wedstrijden.
Ik de spelregels lezen.......;
- je moest 15 jaar zijn of ouder
- (deels) Marokkaans of (deels) Arabisch zijn
:confused: ???? Wat? Je moet wat zijn????
(deels) Marokkaans of (deels) Arabisch zijn!!
Ik werd helemaal gek!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik mocht niet mee doen omdat ik geen Marokkaan was of arabier......ik ging door het lint
Ik ga binnenkort weer terug wat ik vind het niet kunnen.
Bij een Nederlandse literatuur wedstrijd mag iedereen meedoen ongeacht je afkomst zo lang je werk in het Nederlands is......waarom niet bij de Arabische?
Ik kan perfect Arabisch schrijven, lezen, spreken maar ik mag niet mee doen omdat ik geen Marokkaan of arabier ben.........ik kan beter Arabisch dan de meeste Marokkanen (ik ga niet opscheppen over mezelf maar het is zo) en als nog mag ik niet mee doen.
Op een andere pagina stond nog iets van "mensen uit de volgende landen mogen zich opgeven: Bosnië-Herzegovina, Albanië, Turkije.....toen dacht ik wat!!!!!!!!!!!!!!!! Die mogen wel???? Die zijn niet eens Arabisch.........!!!!!!!!!
ik ben te kwaad om verder te schrijven ............. :kwaad:
Wat vinden jullie er van???
Bij een Nederlandse literatuur wedstrijd mag iedereen meedoen ongeacht je afkomst zo lang je werk in het Nederlands is......
Je zegt het zelf zolang je werk in het nederlands is..
Je verwacht toch niet dat Nederlanders/Belgen (een grote deel) arabisch kunnen lezen..
Als je het kunt hou ik jou niet tegen~!
Buh Bye
Jomielee
30-11-2002, 01:07
wat is je nationaliteit?
Jemal2002
30-11-2002, 01:11
Origineel gepost door Jomielee
wat is je nationaliteit?
nederlandse........maar als je het over ras hebt
dan ben ik een afro-amerikaan in andere woorden een he'zi, neger enz enz wat je het ook wilt noemen
Jomielee
30-11-2002, 01:14
nederlandse........maar als je het over ras hebt
dan ben ik een afro-amerikaan in andere woorden een he'zi, neger enz enz wat je het ook wilt noemen
oeps bedoelde ras ja...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.