Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom denken Nlers negatief over moslims?

Pagina's : [1] 2

Charty
26-06-2004, 13:35

hier staat het antwoord: hieronder staat een universitaire studie over de invloed van de zionsiten op de media in het Westen, er wordt een voorbeeld gegeven van twee belangrijke nieuwszenders de BBC en ITV http://www.gla.ac.uk/departments/sociology/Israel.htm Because there was not account of historical events such as the Palestinians losing their homes, there was a tendency for viewers to see the problems as "starting" with Palestinian action. On the news, Israeli actions tended to be explained and contextualised - they were often shown as merely "responding" to what had been done to them by Palestinians (in the 2001 samples they were six times as likely to be presented as "retaliating" or in some way responding than were the Palestinians). This apparently influenced many viewers to blame Palestinians for the conflict, as in these comments from two 20 year olds: "You always think of the Palestinians as being really aggressive because of the stories you hear on the news…I always think the Israelis are fighting back against the bombings that have been done to them." "I wasn't under the impression that Israeli borders had changed or that they had taken land from other people - I thought it was more a Palestinian aggression than it was Israeli aggression." Some people disputed such views but they tended to cite alternative sources of information other than the television news. een raad voor de nederlanders, in plaats van bang zijn voor 'islamistische' aanslagen zorg ervoor dat jullie kinderen afghanistan en irak verlaten!

henray
26-06-2004, 14:55
jaah direct verlaten want dan komt zeker goed! vooral omdat er zo weinig rivaliserende moslims zijn. Komt zeer zeker goed: leuke mededeling voor de vrouwen en kinders daar...

KARIM_FADIL
26-06-2004, 16:47
Origineel gepost door skutsje Ssssssst, niet wakker maken, zo direkt gaat hij nog nadenken ook. Krijgt hij hersenletsels en gaat hij ons er nog voor verantwoordelijk stellen. :D Voor meelopertjes zoals jij moeten ze echt een slijmrubriek openen :D

Moe
26-06-2004, 16:53
Origineel gepost door KARIM_FADIL Voor meelopertjes zoals jij moeten ze echt een slijmrubriek openen :D :lol:

tonk
26-06-2004, 18:02

Ik denk negatief over sommige moslims. Namelijk de moslims die zozeer overtuigd zijn van hun geloof en hun gelijk dat ze zich superieur voelen aan iedereen die geen moslim is. Moslims die vinden dat alleen zij het bij het rechte eind hebben en geen respect kunnen opbrengen voor andersdenkenden. Ik denk trouwens ook negatief over christenen, hindoes of atheisten met zo'n houding.

smileyy
26-06-2004, 21:58
de nederlanders denken slecht over moslims, omdat de moslims ik bedoel dan bepaalde moslims een negatief beeld over zichzelf geven..als de moslims door iets goeds worden opgeheveld.. komt er altijd een persoon die weer het positiefe beeld omslaat. maar ik haat ook bepaalde moslims..ja niet echt haten maar ik mag ze niet, omdat ze steeds een negatief beeld geven..

larrissa
26-06-2004, 23:26
Wat voor negatief beeld geven ze dan. Ik vind dat de media de oorzaak is van het slechte beeld. Als een christen een moord pleegt of hij mishandelt zijn vrouw hoor je nooit wat over zijn achtergrond. Als een moslim het doet is het meteen een aanslag of eerwraak (wat overigens niet van de Islam is). De moslims die praktiseren geven juist het goede beeld, ze stelen nooit, ze trappen geen rellen zoals sommige marokkaanse jongeren en ze hebben juist wel respect voor andere geloven. Het zijn meer de cultuur marokkanen en turken en anderen die een verkeerd beeld geven van de Islam omdat hun "slechte" dingen doen in naam van de Islam.

Karrar
27-06-2004, 02:08
" afhakken van klitten" Dit gebeurt net zo goed bij christelijke landen. Dit ligt niet aan geloof maar aan CULTUUR!!!!!!! 2 zeer verschillende dingen, maar die toch heel dicht bij elkaar zitten. "onderdrukken van vrouwen" ?? Wat is dit nou weer? Sinds wanneer hoort dit bij de Islam? "onderdrukken van homo's" Hoezo onderdrukken wij hun? Wij erkennen alleen geen homo's. Mensen die met hetzelfde geslacht naar bed gaan die zijn vervloekt. Als het echte moslims zijn, proberen ze daar met alle mogelijke middelen proberen er vanaf te komen met de hulp van god, inshallah.

Charty
27-06-2004, 12:28
als binladen zelf nederland 3 maanden gaf om alle kindertjes terug te roepen..waarom zou ik vragen om een onmidellijke terugtrekking? .. ik vind 3 maanden meer dan genoeg! spanje wilde slim spelen..maar er zijn nog spaanjaarden in afghanistan..dus niet goed

Charty
27-06-2004, 12:30
Origineel gepost door BoutendeScheet komt door onszelf!!! de meesten zeggen namelijk moslim te zijn, maar slaan gewoon even iemand met een helm dood, of steken een jood dood neer (want tja velen keuren het nog goed ook), of ze schieten een leraar dood, of ze bedreigen hirsi ali, of hebben een shoarmazaakje op beverwijk waar het stikt van poepresten en bacterien waar je doodziek van kunt worden en natuurlijk niet te vergeten onze grote homo-fan el mouni... ik vraag me af hoe deze mensen het in hun hoofd halen om hardop te zeggen dat ze moslim zijn. en dat ze dit doen in naam van Allah. ali hirshi is geen ' slachtoffer'.. ze lokt juist problemen voor moslims.. nog erger dan de kruisvaarders...

DOUNYAtje
30-06-2004, 20:26
Vaak nemen Nederlanders niet de moeite, om islam te leren kennen. Echte islam... Zij gaan er vaak vanuit dat als 1 moslim iemand vermoord, of een aanslag pleegd op iemand van een ander geloof, dat Dat islam is... Dat de koran zegt vermoord ze!... De koran zegt juist dat je andere geen pijn mag doen. En dat je andere moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. onderdrukking? omdat iemand zeker b.v met een hoofddoek loopt? Nou...... Mijn visie is, dat je respect moet kunnen tonen voor ieder die hun geloof praktiseren. Hoofddoek is geen onderdrukking zoals veel van jullie het zien, maar het is een deel van hun opvoeding en dagelijks leven, in dit geval .....de Islamitische leven!

DOUNYAtje
30-06-2004, 20:30
Er is trouwens een groot verschil tussen islaam en de mensen die zich moslim noemen. De islaam is opzichzelf staand en in gewezen perfect! Moslims zijn mensen en mensen maken fouten. Net als Christenen en Joden. maar bij deze zeg ik ook.. Mensen die de islaam niet willen begrijpen moeten er gewoon hun mond over houden!

masrawy
30-06-2004, 23:59
Ik denk dat het grootste probleem is dat echt veel Nederlanders gewoon geen moslims persoonlijk kennen. En het enige wat ze van moslims weten is wat ze in de media horen & je kan natuurlijk al raden wat ze dan over ons gaan denken.. En dat is echt zo want ik studeer zelf in leiden & je weet daar zijn echt veel kakkers die gewoon nog nooit `n moslim als vriend hebben gehad.. Als ik met zulke mensen praat merk ik gewoon dat ze echt geen shit weten.. Er is gewoon 1 idioot in de media die roept dat moslimvrouwen worden gedwongen om `n hoofddoek te dragen & die idioten denken meteen dat `t echt waar is & dat ze allemaal worden gedwongen.. & dan zijn ze er echt van overtuigd dat `t ook echt gebeurt.. Rare mensen zijn `t.. Maar hoe kan je zoiets veranderen :rolleyes:

Deliana
01-07-2004, 00:06
Origineel gepost door masrawy Ik denk dat het grootste probleem is dat echt veel Nederlanders gewoon geen moslims persoonlijk kennen. En het enige wat ze van moslims weten is wat ze in de media horen & je kan natuurlijk al raden wat ze dan over ons gaan denken.. En dat is echt zo want ik studeer zelf in leiden & je weet daar zijn echt veel kakkers die gewoon nog nooit `n moslim als vriend hebben gehad.. Als ik met zulke mensen praat merk ik gewoon dat ze echt geen shit weten.. Er is gewoon 1 idioot in de media die roept dat moslimvrouwen worden gedwongen om `n hoofddoek te dragen & die idioten denken meteen dat `t echt waar is & dat ze allemaal worden gedwongen.. & dan zijn ze er echt van overtuigd dat `t ook echt gebeurt.. Rare mensen zijn `t.. Maar hoe kan je zoiets veranderen :rolleyes: Misschien zou je zelf eens moeten veranderen. En in alle eerlijkheid, wat ik weet van de islam en over moslims, is uit de media, en hier op M.nl. Tel uit je winst :rolleyes: Ik heb in mijn hele leven geloof ik 1 Marokkaan ontmoet, en die was nog niet eens overtuigd moslim. Via m.nl trouwens ontmoet. :confused:

masrawy
01-07-2004, 00:12

Origineel gepost door Deliana Misschien zou je zelf eens moeten veranderen. En in alle eerlijkheid, wat ik weet van de islam en over moslims, is uit de media, en hier op M.nl. Tel uit je winst :rolleyes: Ik heb in mijn hele leven geloof ik 1 Marokkaan ontmoet, en die was nog niet eens overtuigd moslim. Via m.nl trouwens ontmoet. :confused: hoezo zou ik veranderen :rolleyes: & voor wie??????? ik begrijp je niet :confused:

Pagina's : [1] 2