Bekijk originele versie : verliefd maar je ouders accepteren hem niet en nu???
karimaMarakesja
29-11-2002, 22:17
Goedenavond allemaal!!!
Ik ben pas nieuw hier maar ik had een vraag voor iedereen...
namelijk:
Wat zou een meisje moeten doen wanneer ze op iemand verliefd is maar als haar ouders hem niet accepteren vanwegen zijn afkomst; bijvoorbeeld dat hij rifijn is of niet uit de stad komt waar zij vandaan komt?
Graag jullie reactie hier op! ik ben zeer benieuwd
thalaou fi rasikom
Beslamaaaa
Ik denk toch je ouders wijsmaken dat jullie gek opelkaar zijn. Ze zullen het gewoon moeten accepteren dat jij met die jongen verder wilt. Afkomst maakt in de islam niet uit als het maar dezelfde geloof is en dat kun je je ouders ook vertellen.
Groetjes van een lijpe Casaouia :p
Je kan het van twee kanten bekijken, tenminste ik.
1) Je ouders hebben niets te zeggen moslim is moslim.(Marokkaan is Marokkaan)
2) Je moet je ouders gehoorzamen al kan je niet zonder de jongen waarvan je houdt!
hayat
Ghizlanetje
30-11-2002, 18:29
Moeilijke situatie..
Maar ik snap niet waarom je ouders
moeilijk zouden doen, hij is toch marokaans/moslim?!
Dus ik begrijp het probleem niet
stylishgirl
30-11-2002, 22:31
meid, ik weet hoe het is en het is een moeilijke situatie, als jullie echt alles vor elkaar over hebben dan moet je toch doorbijten met je ouders en hun overtuigen dat je met niemand anders wil trouwen dan met hem, t'is moeilijk maar je kan het ook positief bekijken,hij is wel moslim en marokaan, en ik concludeer dat je ook uit marrakech komt en ik begrijp heeel goed dat je ouders liever een marrakchi willen zien,maar ja liefde maakt geen onderscheid toch? dus volhouden als ej van die jongen houdt en het komt inchallah goed!! allah ye3aouen!
marrakchia
ps: als je iets wil vragen ,mail em prive graag,shoukran!
Mocro4eva
01-12-2002, 00:57
Ik zou zeggen probeer je ouders te overtuigen, lukt dat niet... gehoorzaam dan je ouders.
Ik dreig me ouders altijd dat ik met een Dikke grote Nege-rin thuis kom als ze me lastig vallen. Dus bij elke huwelijksaanzoek gaan ze gewoon braaf met me mee. ;-)
Toufik19
01-12-2002, 02:24
Origineel gepost door Teaser
Ik dreig me ouders altijd dat ik met een Dikke grote Nege-rin thuis kom als ze me lastig vallen. Dus bij elke huwelijksaanzoek gaan ze gewoon braaf met me mee. ;-)
het is inderdaad verboden om met je zus of familie te trouwen
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.