Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik heb een wens...

miss-beauty
30-01-2010, 23:20

en wil dat deze graag in vervulling komt. welke doe-a's of welke koranverzen/ extra gebeden zijn hiervoor nodig? Bij voorbaat dank! Miss-B.

Marokkaanse21
31-01-2010, 10:58
Vertel eens over die wens?

-Sssarah-
31-01-2010, 18:43
Wat ik wel weet is dat tijdens de derde nacht allah swt naar de laagste hemel daalt. Abu Hurairah overleverde dat de Profeet, salalahu aleihi wasalam, zei: Allah daalt iedere nacht af naar de laagste hemel, en in het laatste (derde) deel van de nacht zegt Hij: Wie smeekt tot mij, zodat ik hem kan antwoorden? Wie vraagt mij, zodat ik hem kan geven? Wie vraagt mij om vergeving, zodat ik hem kan vergeven? (Nr. 35 van 40 hadith Qudsi; overgeleverd door Bukhari, Muslim, Malik, at Tirmidhi, abu Dawud)

miss-beauty
31-01-2010, 18:51
Wat ik wel weet is dat tijdens de derde nacht allah swt naar de laagste hemel daalt. Abu Hurairah overleverde dat de Profeet, salalahu aleihi wasalam, zei: Allah daalt iedere nacht af naar de laagste hemel, en in het laatste (derde) deel van de nacht zegt Hij: Wie smeekt tot mij, zodat ik hem kan antwoorden? Wie vraagt mij, zodat ik hem kan geven? Wie vraagt mij om vergeving, zodat ik hem kan vergeven? (Nr. 35 van 40 hadith Qudsi; overgeleverd door Bukhari, Muslim, Malik, at Tirmidhi, abu Dawud) en wat wordt er verstaan onder het derde deel van de nacht?

sultana84
31-01-2010, 23:18

er is een du3a, deze heet du3a alhaja, dus als je om iets wilt vragen. Ik heb deze in een du3a boek, alleen weet ik niet zeker of deze authantiek is. als je geinteresseerd bent, wil ik het best voor je opzoeken. Maar in je 'gewone' gebed kan je altijd van alles vragen. succes he

_DiepOngelukkig
31-01-2010, 23:27
Ik heb ook een hele mooie wens..

Glimlachjeh
31-01-2010, 23:40
Ook doe3e voor mijn wens graag:o

Izma
01-02-2010, 17:39
[QUOTE=miss-beauty;77550621]en wat wordt er verstaan onder het derde deel van de nacht?[/QUOTE Stel je eens voor dat de nacht van 21:00 tot 06:00 duurt. Dan is de laatste derde deel van de nacht dus van 03:00 tot 06:00.

Maroc_Tresure
01-02-2010, 20:30
goed hangt wel van de wens af he... bedoel mensen die wensen dat gaat regenen of dat ze ineens rijk kunnen worden kunnen lang blijven wensen. Je intentie moet schoon en oprecht zijn vergis je niet dat dat het allerbelangrijkste is.

miss-beauty
02-02-2010, 12:11
er is een du3a, deze heet du3a alhaja, dus als je om iets wilt vragen. Ik heb deze in een du3a boek, alleen weet ik niet zeker of deze authantiek is. als je geinteresseerd bent, wil ik het best voor je opzoeken. Maar in je 'gewone' gebed kan je altijd van alles vragen. succes he Salam. Ik ben erg geinteresseerd. Zou je het mij kunnen pm-en? Alvast bedankt. Liefs,

sultana84
05-02-2010, 21:45
salaam Ik heb het voor je opgezocht :). Boek: Een verzameling van smeekbeden uit de qora'aan en de sunna. Jamal A. Badawi. Uitgeverij Noer. Let op: Dit zijn de stappen 1. De wudu (kleine wassing) doen. Deze moet je zo goed uitvoeren. 2. Vervolgens bid je 2 raka3at (dus soerah al fatiha+ andere soerah). 3. Na jouw gebed gedenk je Allah en doe je de salawat over de profeet(saw). 4. Nu komt de du3a voor je wens. In het Nederlands( ik heb helaas geen scanner, want het is ook in het Arabisch) {Geprezen zij Allah. Heer van het universum. Moge Allah's vrede en zegeningen op Mohammed (saw) zijn. Er is geen godheid behalve Allah. De meest verdraagzame, almachtige in eer. Lof zij Allah, heer van de grote troon. Geprezen zij Allah, heer van het universum. O Allah! Ik zoek bij u de middelen om uw genade te verkrijgen, de middelen om uw vergiffenis(te verkrijgen), de bescherming tegen alle fouten, het nut van alle deugden en de vrijheid van alle zonden. O Allah. Laat geen fout van mij zonder uw vergiffenis zijn, noch enige stress zonder uw verlichting, nog enige noodzaak waar u mee instemt zonder dat het door u vervuld wordt. O erbarmer van de erbarmigen.} {Alhamdolillahi rabbil 3aalamien. Allahoemma salli 3alla Mohammed. Laa illaha illal-laahul halimol kariem. Subhaanaallahi rabbil al3arshi 3adiem. Alhamdolillahi rabbil 3aalamien. As-aluka muudjibaati rahmatik. Wa3azaa- ima maghfiratiek. Wal 3ismata min kulli danb. Walghaniemata min kulli birr. Wassalaamata min kulli ithm. Laa tada3 li danban illaa ghafartah. Walaa hamman illaa farradjtah. Walaa haadjatan hiya laka ridan illa qadaytahaa yaa arhamarrahimien} *Na deze dua gereciteerd is, moet men duidelijk maken voor wat voor speciale behoefte deze dua uitgesproken werd. Dus nu je wens doen. Moge Allah jouw en elke wens van alle moslims in vervulling laten gaan. Wasalaam

miss-beauty
06-02-2010, 01:05
thanks sultana, ik heb je terug ge-pmd! :sjans: