Bekijk originele versie : Hierover gaat het moslims!!!!
De islam kent geen intermediair tussen individu en God. Tussen individu en God bestaat er geen tussenpersoon. Er bestaat dus geen clerus in de Islam. Geen enkele moslim kan een andere moslim excommuniceren. Een moslim kan van een andere moslim niet zeggen dat hij niet langer een moslim is. Er is geen instantie die daar over beslist en er is geen enkele persoon die kan beslissen dat de andere een ''kaffer'', een ongelovige is geworden. Alleen God beslist daarover.
Dus wanneer een moslim zondigt, kan een andere moslim niet beslissen dat hij omwille van zijn zonde geen moslim meer is. Anders plaats je je tussen het individu en God in, wat niet kan in de Islam.
Geen moslim kan tegen een andere moslim die ontrouw is, alcohol dringt of homoseksueel is, zeggen dat hij geen moslim meer is. Hij/zij kan er wel op wijzen dat zijn gedrag niet in overeenstemming is met een aantal regels van het geloof.
2. De regel is dat homoseksualiteit verboden is, net zoals ontrouw, alcohol en nog een aantal zaken niet mogen volgens het islamitisch geloof. Homoseksualiteit is geen ziekte, maar een seksueel voorkeur dat door het geloof wordt afgekeurd. De voorliefde voor iemand van hetzelfde geslacht, is net zoals de voorliefde voor een glaasje wijn, volgens het geloof verboden. Dus wanneer een moslim zondigt, is het niet aan een andere moslim om te zeggen dat de zondige geen moslim meer is. Maar dit laatste verandert niets aan de regel. De regel is: “het is verboden”. Maar het is niet omdat het verboden is, dat het dan ook niet bestaat of gebeurd onder moslims. Ga naar Marokko en dan zie je dat je daar ook homobars hebt. Wat niet wil zeggen dat het aanvaard is. De norm verschilt niet van het christelijke en het joodse, namelijk: “het is verboden”. En het is niet omdat hier in België het homohuwelijk pas is toegestaan dat de autochtoon (de doorsnee Vlaming) op dat vlak heiliger is dan de paus. Homoseksuelen ondervinden nog vaak problemen. Maar ik verwijs niet naar het katholisme als de grote schuldige, terwijl vreemd genoeg de islam wel telkens de volle lading krijgt.
3. Niemand is perfect en geen enkele islamitische of niet-islamitische samenleving is perfect. Maar wanneer wij als moslim terecht kritieken formuleren op een post-christelijke samenleving die ons duidelijk discrimineert en wantrouwt, dan moeten we er voor zorgen dat de kritieken op ons onterecht zijn. Als wij de uitsluiting bekritiseren, dan mogen we zelf niet uitsluiten. Als we tegen discriminatie zijn, mogen we zelf niet discrimineren. Zoniet verzwakken we onszelf en versterken we diegenen die ons willen domineren. Discriminatie en racisme kan niet volgens de islam. Het is niet omdat iemand alcohol drinkt, homo is of varkensvlees eet, dat je hem/haar mag discrimineren. Alle mensen zijn gelijkwaardig ongeacht hun afkomst, religie, seksuele geaardheid, overtuiging,…
4. Ik ben geen islamgeleerde. Maar ik weet wel dat elke interpretatie van een goddelijke tekst een menselijke interpretatie is en dus feilbaar. Niemand heeft de waarheid in pacht. De waarheid ligt alleen bij God. Wanneer we dit beseffen dan weten we dat we als moslim voor een gigantische uitdaging staan. De huidige context is niet dezelfde als pakweg 200 laat staan 1000 jaar terug. Een uitdaging waar niet alleen moslims voor staan, maar ook joden, christenen, vrijzinnigen en alle andere levensbeschouwingen. Wat ik hier heb geschreven is alleen maar hoe ik het als moslim geleerd, gelezen en begrepen heb.
AlHoceima_Leila
25-06-2004, 21:11
Van waar het plaatsen van dit als ik vragen mag ?
Vanavond in Nova: pleidooi voor verandering binnen islam
De Canadese journaliste Irshad Manji, islamitisch en lesbisch, schreef een provocerend pleidooi voor verandering en tolerantie binnen de islam: ''Trouble with Islam'. Sindsdien wordt ze regelmatig met de dood bedreigd. Deze week was ze in Nederland.
Origineel gepost door tonk
Applausje voor Verzet.
:hoera: :hoera:
sidiahmed
26-06-2004, 01:51
Origineel gepost door totheloo
Alle hervormers worden die wereld uitgejaagd.
Enkele jaren terug moest een hoogleraar aan de bekende Universiteit van Cairo( Al Ghazali universiteit, ofzo, vergeef me, elke moslim weet wat ik bedoel) 'm smeren, omdat ie wegens innovatie werd veroordeeld, moest zijn huwelijk onrtbonden worden, en zijn bezit gekonfiskeerd!
Hij bezet nu een hoogleraarschap in nederland, Delft/Leiden.
Onlangs nog werd een doodvonnis van een Iraanse hoogleraar onrechtmatig verklaard, voor het Islamitiese hooggerechtshof, waarschijnlijk omdat de studenten een doodvonnis wegens "godsdienstlastering" niet hadden gepikt!
Ja, ja, die bekende tolerantie van de islam!
wanneer zie ik jou eens iets postief schrijven? of zie je alles zwart wit. heb je bovenstaande tekst gelezen daar staat in adt we mensen zijn en feilbaar. en die veroordeling waarom link je het aan de islam? als die desbetreffende land nu eenmaal wetten heeft die de prof. heeft overtreden adn is het juist om hem te veroordelen. wetten zijn er om na geleefd te worden.
verzet voelt zich nu prima,
dank je wel voor het warmhartige applaus!
MELILLENSE
26-06-2004, 14:00
Origineel gepost door totheloo
Alle hervormers worden die wereld uitgejaagd.
Enkele jaren terug moest een hoogleraar aan de bekende Universiteit van Cairo( Al Ghazali universiteit, ofzo, vergeef me, elke moslim weet wat ik bedoel) 'm smeren, omdat ie wegens innovatie werd veroordeeld, moest zijn huwelijk onrtbonden worden, en zijn bezit gekonfiskeerd!
Hij bezet nu een hoogleraarschap in nederland, Delft/Leiden.
Onlangs nog werd een doodvonnis van een Iraanse hoogleraar onrechtmatig verklaard, voor het Islamitiese hooggerechtshof, waarschijnlijk omdat de studenten een doodvonnis wegens "godsdienstlastering" niet hadden gepikt!
Ja, ja, die bekende tolerantie van de islam!
Vreemd dat diezelfde zogenaamde hervormers er ook niet in slagen om hier de Islam te innoveren...
Zouden ze het dan toch bij het verkeerde eind hebben? Of zouden ze het nog steeds niet doorhebben dat ze er beter aan doen om zich te assimiliren met hetgeen waar ze zich goed bij voelen, veeleer dan te vechten tegen Gods Woord?
MELILLENSE :belgie:
Mouhalim
26-06-2004, 16:13
Origineel gepost door Abou_Batata
lees ook dit:
Praise be to Allaah.
The Sahaabah, Taabi’een and the Ahl al-Sunnah who came after them were unanimously agreed that whoever says or does something which is blatantly kufr is a kaafir, without any need to show that he believes it to be permissible.
The scholars agreed that kufr may take the form of denying, disbelieving or turning away.
This may be a verbal action, such as insulting Allaah or His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him), or mocking the religion and its rulings; or it may be a physical action, such as prostrating to idols, circumambulating graves, or offering sacrifices to the jinn and idols.
Or it may be an act of omission, such as not doing a certain kind of action at all. Ishaaq ibn Taahawayh and others narrated that the Sahaabah were agreed that the one who does not pray deliberately is a kaafir. It was narrated in Saheeh Muslim via Ibn Jurayj from Abu’l-Zubayr al-Makki from Jaabir that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, “Between a man and shirk or al-kufr there stands his neglecting the prayer.”
The use of the definite article al- here indicates that major kufr (al-kufr al-akbar) is being referred to. But there are some differences among the imaams of the madhhabs concerning the kufr of one who does not pray. Some said that he does not become a kaafir in a complete sense so long as he does not deny that prayer is obligatory.
Others said that he is guilty of major kufr, because there was consensus among the Sahaabah on that point, although there were differences as to the point at which he becomes guilty of kufr by not praying. Some said that he is a kaafir is he neglects to pray one prayer until the time for it is over; others said that he is not a kaafir unless he neglects prayer completely.
To sum up, Ahl al-Sunnah do not regard a person as a kaafir for general sins or for every sin, as the Khawaarij and Mu’tazilah said when they denounced people as kaafirs for major sins. They regarded as sins some things that are not sins, and applied the rulings of kufr in such cases. Sometimes they would condemn people for the apparent meaning of their words (i.e., they were too quick to judge). This is what many of the later Khawaarij and Mu’tazilah do, because when judging people they do not differentiate between the action and the person, or between one issue and another. They may denounce as a kaafir anyone who does not agree with them in these deviations. They were described by the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him), “They kill the people of Islam and leave alone the people who worship idols.” (Narrated by al-Bukhaari and Muslim from the hadeeth of Abu Sa’eed).
The Ahl al-Sunnah tread a middle path between the Khawaarij and the Murji’ah. They do not denounce those who commit major sins as kaafirs, so long as they do not believe their actions to be permissible. Neither do they agree with the view of the Murji’ah, that sin does not undermine a person’s faith at all, and that no one can be denounced as a kaafir unless he is known to believe that his action is permitted. This is false according to the Qur’aan, Sunnah and scholarly consensus (ijmaa’). So anyone who insults Allaah or His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him) is a kaafir, with no need to show that he believes his action to be permissible. Scholarly consensus on this point was narrated by more than one scholar. Ishaaq ibn Raahawayh said that the scholars were unanimously agreed that whoever insults Allaah, may He be glorified, or slanders His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him), or rejects anything that Allaah has revealed, or kills one of the Prophets of Allaah – even if he believes in that which Allaah has revealed – is a kaafir.
And Allaah knows best.
Nu zal ze denken o nee eh ben ik weer uitgelult en ik moet weer een ander nickname nemen.
om weer een of ander ziekelijke bericht teplaatsen zolas vele koeffars het hier doen.
maar ja ya abou battata keep up the good work.
Mouhalim
27-06-2004, 16:58
Origineel gepost door makro
Samen met die batatahoofd ben je wel erg tegenstrijdig he!
Als zelfs een auteur als deze wordt beledigd...?
Ik ben niet tegestrijdig, maar diegenen die de woorden van Allah swt willen verdraaien (wat absoluut onmogenlijk is), dan ben ik genoodzakt om daar iets tegen teondernemen.
Zoals elke moslim behoort tedoen, maar dat het jouw niet bevalt tsjaa daar lig ik niet wakker van geen seconde.
En als jij daar iets tegen hebt , dan wil ik graag weten wat jij onder de tegenstrijdigheid van mij bedoelt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.