Bekijk originele versie : De mythen en de waarheid in de wereld van afvallen
Elke week reageren leden vaak op topics die gaan over afvallen. Kennelijk is er een groot behoefte om te willen afvallen maar de meesten weten niet hoe. Of ze vallen af maar na een tijd komt alles weer terug. Of ze doen een poging maar vallen niet af. Ze weten niet hoe ze moeten afvallen en op het streefgewicht moeten blijven. Het is voor mij een ergernis nummer één. Negen van de tien keer lees ik dat mensen bepaalde methodes of dieet toepassen die bij de professionele mensen als 'mythen' worden geclassificeerd.
Het is niet alleen voorbehouden aan de leden van Marokko.nl. Het is een veelvoorkomend probleem bij alle mensen die willen afvallen. Ik maakt het dagelijks mee in privé omstandigheden en in mijn beroep. Ik verbaas mij elke keer dat mensen onwetend zijn over de methodes die echt werken. Waar ik vooral van schrik is dat mensen heilig geloven in methodes en producten die beloven dat jij afvalt. Zulke producten en methodes zijn niets anders dan middelen om winst te maken op de ruggen van die niet weten en wanhopig genoeg zijn om te geloven in Zumba of een crash-dieet.
Ik vind dit vreselijk om te zien en te lezen omdat ik weet dat deze mensen graag aan zichzelf fysiek willen werken om gezond te kunnen leven.
Daarom lijkt het mij een goed idee om een participerend en vooral dynamische topic te starten waar ik jullie vragen beantwoord op basis van jullie eigen individuele situatie (gezondheid, leeftijd, gewicht). Wat ik vooral belangrijk vind is de mensen hier in detail te laten kennismaken met hoe een lichaam werkt. Niet elk lichaam is hetzelfde maar de basis temeer.
Ik neem dit onderwerp erg serieus en ik weet dat mensen al een vooroordeel hebben over mijn aanwezigheid op Marokko.nl. Ik kan jullie verzekeren dat dit onderwerp in mijn overtuiging, een zeer hoog prioriteit heeft.
Aan de hand van de poll wil ik peilen of er inderdaad animo is om de mensen te helpen met afvallen, afslanken, sporten en grondige educatie op het gebied van die drie.
Dr.Parnassus.
Amira2008
30-01-2010, 14:50
Ik heb interesse. Brand maar los.
klopt het dat nan-yu thee je gewichtsverlies kan stimuleren?
BintAbdurahmaan
30-01-2010, 14:58
Veel water drinken, sporten en gezond eten is een must.
KHouVanA
30-01-2010, 15:05
ja advies graag: na mijn bevalling ben ik de kilo's die ik ben aangekomen niet alles kwijt geraakt er zit zeke rnog 8 kilo aan en mijn buik is ook niet meer wat het geweest was, ik heb veel dingen gebprobeerd maar tevergeefs!! wat zou jij mij aan kunnen raden!
vr bedankt
KHouVanA
30-01-2010, 15:15
Wat is je huidige gewicht, je lengte en leeftijd? Hoe vaak beweeg jij (sportieve inspanning) in een week? Wat eet jij met ontbijt, lunch en avondeten? Heb je gezondheidsklachten?
Ik kan geen basisadvies geven als je niets verteld.
ik denk dat ik nu op de 75 kilo zit, ik ben 1.70m lang en ben 23 maar beweeg niet echt veel ik probeer elke dag een uurtje te lopen met de kleine maar lukt niet altijd dus ik denk dat ik zo een 3x in de week loop ontbijt eet ik meestal gewoon brood met beleg, lunch ook licht en avond eten elke keer verschillend maar wel gwoon een maaltijd ..en ik heb alhmdl geen klachten.
bedankt
gekke_mama
30-01-2010, 15:24
wat doet appelciderazijn eigenlijk percies, ik heb de tip gekregen om dit te drinken voor het afvallen, voor acne en vaginale schimmelinfectie.
ik drink het nu meer dan een maand ik zie eigenlijk geen verschil.
heeft het wel nut om hier mee door te gaan?
alvast bedankt.
KHouVanA
30-01-2010, 15:58
Ik zal in de loop van de dag je pm'en.
is goed ik wacht het af... dankje;)
gekke_mama
30-01-2010, 17:04
Het is iig geval gezond en goed voor veel aandoeningen. Afvallen werkt niet. Is dus ook een mythe.
dank u wel, voor uw antwoord.
ik ben de laatste 8 maanden 12 kg afgevallen en ik wil nog 5kg af hebben, maar het wil niet meer, ik heb al bijna alles geprobeerd.
ik ben 34jaar en 1.60cm en weeg nu 68kg.
voor mijn zwangerschap en mama zijn woog ik altijd onder de 60kg.
en dat is 5 jaar geleden.
heb je nog tips? oh ik wandel veel en werk 20 uur in de zorg.
bolletje14
01-02-2010, 00:41
salaam alaikum
ik wil ook graag tips...
niet schrikken
Ik ben 1.65 en weeg 86kg... zucht...
na mijn bevalling ben ik ook veel aangekomen en het gaat er maar niet af.. ik val 2 kilo af en kom weer 3 kilo bij.. en ga zo maar door ik heb nu de 86 kilo bereikt...
ik ontbijt 2 boterhammen met beleg..
tussendoor koffie met melk zonder suiker..
thee zonder suiker...
af en toe neem ik een boterham als tussendoortje... of fruit...
en in de avond gewoon wat de pot schaft.. dat varieerd van pasta's tot tagines...
verder sport ik 2 uur per week.. aerobic steps enz... en door de weeks beweeg ik heel veel maar nee hor.. ik ben weer zo een type waarvan iedereen denkt dat ik elke dag snoepjes en koekjes naar binnen werk... het is echt niet zo maar ik val niet af en kom juist bij...
dus kom maar op met je advies alsjeblieft..
dank je..
bolletje14
01-02-2010, 00:43
oja ik ben 28 jaar
Djumanah
01-02-2010, 00:47
Ik volg een koolhydratenvrije dieet is dit gezond? 3 keer per dag goed eten en sport weinig en wandel elke dag..
http://www.healthylives.nl/nieuws/voeding/20091/oktober/eiwit-dieet-dr.-frank-in-trek
kennen jullie dr Frank dieet, het is ontwikkeld door internist hij heeft het eigelijk dit boek geschreven voor mensen die diabetes aan lijden en overgewicht hebben, hij was laatst bij pauw en witte man ik weet niet of jullie gezien hebben.
ik had afgelopen donderdag de boek besteld en morgen ga ik aan beginnen inshallah. ik ben 1.68 lang en weeg nu 70 kilo ik ben binnen 5 jaar 12 kilo aangekomen. ik wil graag 10 kilo kwijt
mensen zeggen altijd veel water drinken is gezond.. maar onderzoek heeft uitgewezen dat er niet meer afval stoffen je licham verlaten als je meer drinkt..
wat overigens niet wilt zeggen dat veel water drinken geen nut heeft..
Is er wat te doen aan overtollig slap huid bij de buik na zwangerschap, is dat weer strak te krìjgen..en hoe?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.