Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rijbewijs in Belgie..

Pagina's : [1] 2

Love.
30-01-2010, 12:58

[Hoi, Ik ga binnenkort verhuizen naar Belgie.. Ik wil dit jaar aan me rijbewijs beginnen dus ik dacht doe het wel in Belgie. Hoe gaat dat daar precies? Wat is de prijs en is het ook pittig net als hier? Wat raden jullie me aan? Misschien een paar Belgjes hier, die me kunnen helpen :D]

Soussiaah
30-01-2010, 14:47
je gaat naar de rijschool koopt er je theorieboek(15euro) als je klaar bent om je theorie af te leggen ga je dat doen(15euro voor af te leggen) moest je geslaagd zjn heb je deze mogeljkheden 20uren rijden met rijschool voor 1050Euro dus per uur 52,5Euro en dan kan je daarna alleen rijden dat geld 18maanden ( er kan 1persoon meerijden die moet 24jaar zijn en een bezit hebben van een rijbewijs andere mogelijkheid: je leert met iemand autorijden die 8jaar zijn rijbewijs heeft das geld 36maanden maar dan mag je niet alleen rijden enkel met je begeleider hoeft niet dezelfde begeleider te zijn maar moet wel al 8jaar rijbewijs hebben succes

Assan
30-01-2010, 15:14
ik heb gehoord 10-20 lessen geven ze 'm daar.. niet normaal (als je beetje kunt rijden 10-20) uitzonderingen zijn er vast wel

Love.
30-01-2010, 16:45
je gaat naar de rijschool koopt er je theorieboek(15euro) als je klaar bent om je theorie af te leggen ga je dat doen(15euro voor af te leggen) moest je geslaagd zjn heb je deze mogeljkheden 20uren rijden met rijschool voor 1050Euro dus per uur 52,5Euro en dan kan je daarna alleen rijden dat geld 18maanden ( er kan 1persoon meerijden die moet 24jaar zijn en een bezit hebben van een rijbewijs andere mogelijkheid: je leert met iemand autorijden die 8jaar zijn rijbewijs heeft das geld 36maanden maar dan mag je niet alleen rijden enkel met je begeleider hoeft niet dezelfde begeleider te zijn maar moet wel al 8jaar rijbewijs hebben succes Dankjewel voor je reactie. 52 euro per uur is wel erg veel.. Ik neem aan dat er ook goedkopere rijscholen zijn? :maf: Dus stel ik haal in mei me Belgische rijbewijs. Mag ik dan alleen naar Marokko rijden in de zomer of moet ik per sé iemand meenemen die 24+ is en een rijbewijs bezit?

Love.
30-01-2010, 16:46

ik heb gehoord 10-20 lessen geven ze 'm daar.. niet normaal (als je beetje kunt rijden 10-20) uitzonderingen zijn er vast wel Ze zijn indd wat makkelijker dan hier in Hollanda. Je kunt in Belgie zelfs je Marokkaanse rijbewijs omruilen voor de Belgische rijbewijs.. :D

Soussiaah
30-01-2010, 17:08
Dankjewel voor je reactie. 52 euro per uur is wel erg veel.. Ik neem aan dat er ook goedkopere rijscholen zijn? :maf: Dus stel ik haal in mei me Belgische rijbewijs. Mag ik dan alleen naar Marokko rijden in de zomer of moet ik per sé iemand meenemen die 24+ is en een rijbewijs bezit? er zullen wel goedkoper zijn zal niet zoveel schillen dan met deze,als je een voorlopige hebt mag je zowiezo enkel in BELGIE rijden niet in nederlands laat staan marokko na 3maanden kan je je exaam doen en moest je dan geslaagd zijn kan je met de auto naar marokko inshaalah;) en inderdaad hier in belgie kun je rijbewijs inruilen goed e :hihi:

Miss-Zina
30-01-2010, 17:47
Ze zijn indd wat makkelijker dan hier in Hollanda. Je kunt in Belgie zelfs je Marokkaanse rijbewijs omruilen voor de Belgische rijbewijs.. :D Hey weet je dat zekerr ( moet ik ff vragen )

Soussiaah
30-01-2010, 18:50
Hey weet je dat zekerr ( moet ik ff vragen ) ja hoor dat is zeker ik kom van belgie en dat klopt inderdaad hier kan je dat gewoon ruilen

Miss-Zina
30-01-2010, 19:01
en als je je rijbewijs al heb hoe gaat dat dan in belgie mag je je nl rijbewijs behouden of ook omwisselen

Soussiaah
30-01-2010, 19:17
en als je je rijbewijs al heb hoe gaat dat dan in belgie mag je je nl rijbewijs behouden of ook omwisselen als je in belgie gaat wonen dan oula? word denk ik omgewisseld hoor

Love.
30-01-2010, 22:39
er zullen wel goedkoper zijn zal niet zoveel schillen dan met deze,als je een voorlopige hebt mag je zowiezo enkel in BELGIE rijden niet in nederlands laat staan marokko na 3maanden kan je je exaam doen en moest je dan geslaagd zijn kan je met de auto naar marokko inshaalah;) en inderdaad hier in belgie kun je rijbewijs inruilen goed e :hihi: Hmm wacht even hoor.. Dus als ik me theorie heb gehaald.. krijg ik een voorlopige rijbewijs waar ik alleen in Belgie mee mag rijden.. En dan moet ik nog 3 maanden wachten om examen te mogen doen.. om te kunnen rijden in het buitenland.. Zeg ik dat goed? Verbeter me als ik het verkeerd zeg.

Love.
30-01-2010, 22:39
Hey weet je dat zekerr ( moet ik ff vragen ) Ja, 100% zeker!

Love.
30-01-2010, 22:42
en als je je rijbewijs al heb hoe gaat dat dan in belgie mag je je nl rijbewijs behouden of ook omwisselen Als je een NLse rijbewijs hebt, hoef je die niet om te ruilen in Belgie. Met een NLse rijbewijs mag je in heel Europa rijden.. Dus ook in Belgie.. Zo ook met een Belgische rijbewijs.. Die hoef je ook niet om te wisselen voor een NLse.. Alleen buitenlandse rijbewijzen zoals de Marokkaanse kan worden omgeruild voor een Belgische. :goedzo:

Love.
30-01-2010, 22:44
Hey shab Biljik.. Is er geen site ofzo waar ik alles rustig kan lezen over de rijbewijs in Belgie? En waar alles duidelijk staat uitgelegd.. Alvast bedankt!

Pist_Aches
30-01-2010, 22:46

het is wel zo als je beslist om te leren rijden met een begeleider en je gaat daarna je examen afleggen zijn ze echt superstreng niet normaal als je na 2x nog steeds niet geslaagd bent ben je verplicht om 6u via de rijschool te volgen meestal slaag je dan wel.

Pagina's : [1] 2