Bekijk originele versie : *Marokkaanse trouwt met een Turk?*
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Zouden jouw ouders daar moeilijk over doen??
Jeblia_Tetouania
25-06-2004, 15:17
Nee, niet als hij moslim is!
Ciao
Origineel gepost door Jeblia_Tetouania
Nee, niet als hij moslim is!
Ciao
Zou je met mij van ouders willlen wisselen:hihi:
Jeblia_Tetouania
25-06-2004, 15:20
Origineel gepost door 0uidath
Zou je met mij van ouders willlen wisselen:hihi:
:haha: Kifash wil je met een turk trouwen, we ruilen tot de trouwdag afgelopen is:p
Ciao
GROENEKLIKO
25-06-2004, 15:22
Mijn ouders zouden er zeker moeilijk over doen en terecht vind ik. Turken en Marokkanen zijn een wereld van verschil ( en dan niet gaan zeggen dat we moslims zijn). Je ziet zelf hoe groot het verschil soms is bij berbers en arabieren. Die verschillen zijn te overbruggen omdat we beide Marokkanen zijn en toch kunnen communiceren met elkaar. Met een Turk en Marokkaan is dat toch heel anders. Hoe zouden mijn ouders met haar ouders moeten praten, hoe voedt je je kinderen later op. Waar ga je op vakantie?
Jeblia_Tetouania
25-06-2004, 15:26
Origineel gepost door GROENEKLIKO
Mijn ouders zouden er zeker moeilijk over doen en terecht vind ik. Turken en Marokkanen zijn een wereld van verschil ( en dan niet gaan zeggen dat we moslims zijn). Je ziet zelf hoe groot het verschil soms is bij berbers en arabieren. Die verschillen zijn te overbruggen omdat we beide Marokkanen zijn en toch kunnen communiceren met elkaar. Met een Turk en Marokkaan is dat toch heel anders. Hoe zouden mijn ouders met haar ouders moeten praten, hoe voedt je je kinderen later op. Waar ga je op vakantie?
Geen probleem, het loi geeft wel cursus arabisch en cursus turks, vakantie tjah 2 keer per jaar, 1 keer naar marokko, 1 keer naar Turkije, voed je kinderen half op, half turks, half marokkaans, heel moslim no problem toch? Hoewel ik zelf nooit met een niet marokkaan zou willen trouwen maar voor degene die dat wel wil doen:p
Ciao
Islam overbrugt alles dus ook cultuur.:) Nederlands en Arabisch dat spreken zijn ouders namelijk:) Ik voed mijn kinderen islamtisch op. Ze krijgen van beide culturen dingen mee. Zomer Turkije winter Marokko:) Voor alles is een oplossing.
girly_nice
25-06-2004, 15:43
neey hr egt niey ik'zal en moet (vanmesluf hr..!!)met een marokaan trouwen en dat sal gebeuren Insha'allah..:)...
gr. mii A.K.A mocrozina 4 ever..!!!! b'slema..:zwaai:
GROENEKLIKO
25-06-2004, 15:49
Islam overbrugt alles dus ook cultuur.:) Nederlands en Arabisch dat spreken zijn ouders namelijk:) Ik voed mijn kinderen islamtisch op. Ze krijgen van beide culturen dingen mee. Zomer Turkije winter Marokko:) Voor alles is een oplossing.
Je kan wel zeggen dat Islam alles overbrugt, maar het is toch wel makkelijker als beide marokkanen of turken zijn. Zo voorkom je veel problemen die je vroeg of laat toch zult tegenkomen. Je kan dan wel zeggen dat ze van beide dingen wat meekrijgen, maar later zullen ze nooit goed turks of arabisch/berbers spreken en verstaan. Dat is toch wel nodig als je naar je je vaderland toegaat en familie gaat bezoeken. En dan nog die vakantie's, dat word je op een gegeven moment ook zat. Aan zo'n huwelijk kleven meer nadelen dan voordelen aan.
Je kan wel zeggen dat Islam alles overbrugt, maar het is toch wel makkelijker als beide marokkanen of turken zijn. Zo voorkom je veel problemen die je vroeg of laat toch zult tegenkomen. Je kan dan wel zeggen dat ze van beide dingen wat meekrijgen, maar later zullen ze nooit goed turks of arabisch/berbers spreken en verstaan. Dat is toch wel nodig als je naar je je vaderland toegaat en familie gaat bezoeken. En dan nog die vakantie's, dat word je op een gegeven moment ook zat. Aan zo'n huwelijk kleven meer nadelen dan voordelen aan.
Zelfde als je als arabier met een berber of soussi trouwt. 1 nationaliteit en tig problemen.
smartie4
25-06-2004, 16:01
en jij bent een turk gegarandeerd
GROENEKLIKO
25-06-2004, 16:04
Zelfde als je als arabier met een berber of soussi trouwt. 1 nationaliteit en tig problemen.
Even ter correctie, een soussie is een berber. Je hebt Berbers en Arabieren en een Sous is een stam van de Berbers. Het zijn beide marokkanen en veel dingen komen overeen. Jij kan mij nu niet gaan vertellen dat die problemen die ze daar hebben hetzelfde zullen zijn als de problemen tussen een Turk en een Marokkaan. In de meeste gevallen kunnen de ouders van een Berber en Arabier nog Arabisch communiceren met elkaar. Beide zijn van Marokkaanse afkomst en je zal dan ook geen problemen ondervinden bij het opvoeden van de kinderen, ook al is de cultuur anders. Je zal elkaar sneller aanvoelen dan bij een Turk/Marokkaan. Het is een ilussie om te denken, wij zijn beide moslim dus dan zal niets ons beletten voor een goed huwelijk en een goede toekomst.......verre van dat.
Even ter correctie, een soussie is een berber. Je hebt Berbers en Arabieren en een Sous is een stam van de Berbers. Het zijn beide marokkanen en veel dingen komen overeen. Jij kan mij nu niet gaan vertellen dat die problemen die ze daar hebben hetzelfde zullen zijn als de problemen tussen een Turk en een Marokkaan. In de meeste gevallen kunnen de ouders van een Berber en Arabier nog Arabisch communiceren met elkaar. Beide zijn van Marokkaanse afkomst en je zal dan ook geen problemen ondervinden bij het opvoeden van de kinderen, ook al is de cultuur anders. Je zal elkaar sneller aanvoelen dan bij een Turk/Marokkaan. Het is een ilussie om te denken, wij zijn beide moslim dus dan zal niets ons beletten voor een goed huwelijk en een goede toekomst.......verre van dat.
Als je ergens hard genoeg voor vecht dan lukt 't wel:)
GROENEKLIKO
25-06-2004, 16:15
Als je ergens hard genoeg voor vecht dan lukt 't wel:)
Kijk, weet je wat het is. Ik reageer vanuit mijn optiek snappie. Ik ga weinig met turken om. De kans dat ik verliefd wordt op een Turkse en dat ik dan met haar wil gaan trouwen is dan ook nihil. Daar komt ook nog eens bij dat mij zo'n relatie/huwelijk geen kans van slagen zal hebben. Daarom zou ik er dan ook bij voorbaat al niet aan beginnen.
Jij daarentegen gaat dus al een tijdje om met die jongen en je bent serieus. Hij ook neem ik aan. Jullie zijn beide verliefd en als er dan iemand kritiek daarop uit zal je jezelf daar sneller van afsluiten omdat dat niet is wat je wilt horen. Ik zou het zelf nooit doen, maar ik ben ik en jij bent jij! Wel hoop ik voor jou dat alles goed zal komen.
tatouzient
25-06-2004, 16:17
vr iemand die (en ik citeer je ondertekening) 'een beetje dom is' heb je wel zinnige uitsprake...
Tatou.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.