Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Belasting

rabia__
28-01-2010, 18:55

Waarschijnlijk zijn er meerdere topics hierover gestart maar kan nu niks vinden! Ik heb gehoord/gelezen ergens dat je je schoolspullen(boeken, kappersspullen, abo enz enz) terug kan krijgen.. Wie kan mij hierbij helpen??:)

m_mootje
30-01-2010, 15:02
heb je een onderneming/omzetbelastingnummer ?

Soussie29
30-01-2010, 18:58
Jij bedoelt zeker, dat je de kosten hiervan in aftrek kunt brengen in je aangifte?

rabia__
30-01-2010, 19:34
heb je een onderneming/omzetbelastingnummer ? Geen idee wat je bedoelt..

rabia__
30-01-2010, 19:36

Jij bedoelt zeker, dat je de kosten hiervan in aftrek kunt brengen in je aangifte? Ja, dat bedoel ik.

ELEPHANT
30-01-2010, 21:46
Je collegeld,schoolboeken en lesmaterialen kunnen aftrekposten zijn mits je geen toelage krijgt van de DUO of indien je een werkgever hebt hij je studie vergoed. Je hebt sowieso een drempel van 500 euro...dus wil je je studiekosten als aftrekpost gebruiken dan moet je minimaal 500 euro aan kosten hebben gehad. Je kunt tevens je computer en toebehoren ook als aftrekpost gebruiken (let op de de afschrijvingswaarde)

rabia__
31-01-2010, 12:35
Je collegeld,schoolboeken en lesmaterialen kunnen aftrekposten zijn mits je geen toelage krijgt van de DUO of indien je een werkgever hebt hij je studie vergoed. Je hebt sowieso een drempel van 500 euro...dus wil je je studiekosten als aftrekpost gebruiken dan moet je minimaal 500 euro aan kosten hebben gehad. Je kunt tevens je computer en toebehoren ook als aftrekpost gebruiken (let op de de afschrijvingswaarde) Dus als ik studiefinanciering krijg, kan ik die kosten niet terug krijgen?

FIFI_ANO
31-01-2010, 22:11
Dus bijv. De prijs die je voor je laptop hebt betaald kan je terug krijgen en hoe dan?

ELEPHANT
01-02-2010, 09:40
Dus bijv. De prijs die je voor je laptop hebt betaald kan je terug krijgen en hoe dan? Mits je een studie volgt waar je geen vergoeding van ontvangt van de DUO. Stel je laptop en toebehoren kosten in totaal €1200,-. Dat bedrag deel je door 5 jaren. €1200,-/5= € 240,- . Je mag dus 5 jaar lang €240,- opgeven bij de belastingdienst als kosten. Koop je een tweedehands laptop,dan deel je het bedrag door 3 jaren.

MarOcciia__
01-02-2010, 09:50
Mits je een studie volgt waar je geen vergoeding van ontvangt van de DUO. Stel je laptop en toebehoren kosten in totaal €1200,-. Dat bedrag deel je door 5 jaren. €1200,-/5= € 240,- . Je mag dus 5 jaar lang €240,- opgeven bij de belastingdienst als kosten. Koop je een tweedehands laptop,dan deel je het bedrag door 3 jaren. Oke. Geldt dat ook voor de maandabonnement? Ik heb geen recht op een ov-jaarkaart en ook geen studiefinanciering. Ik volg wel een voltijd opleiding, maar daarnaast werk ik veel.

ELEPHANT
01-02-2010, 12:41
Oke. Geldt dat ook voor de maandabonnement? Ik heb geen recht op een ov-jaarkaart en ook geen studiefinanciering. Ik volg wel een voltijd opleiding, maar daarnaast werk ik veel. Reiskosten worden niet als studiekosten gezien helaas. Daarvoor zou je een beroep kunnen doen op je werkgever...miscchien dat hij een potje daarvoor heeft.