Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'ael zal in nederland nooit vaste voet krijgen'

Pagina's : [1] 2

Corleone
29-11-2002, 16:23

'ael zal in nederland nooit vaste voet krijgen' AMSTERDAM (ANP) - De Arabische Europese Liga (AEL) zal in Nederland nooit zoveel aanhang krijgen als in België. Dat voorspelden islamitische en Arabische voorlieden in Nederland vrijdag in reactie op de ongeregeldheden van de afgelopen dagen in Antwerpen. Volgens Y. Hartog, coördinator van Islam en Burgerschap, is er net zoals in België onvrede bij veel moslims en Arabieren in Nederland. ,,Het klimaat in Nederland is sinds 11 september heel erg verhard. Men stelt zich in Nederland steeds minder tolerant op en voelt zich niet langer geremd bij het doen van racistische uitlatingen.'' Assertieve reactie Volgens de coördinator is een assertieve reactie van moslims en Arabieren dan ook te verwachten. Maar nooit in de vorm van een gewelddadige actiegroep, zo verzekert Hartog. In Nederland zijn moslims en Arabieren net zo nuchter als de autochtonen. Ze zullen daarom binnen de grenzen van de rechtsstaat ageren. Campagnes zoals Ben jij bang voor mij? en Hoe leuk zijn de Marokkanen? moeten daarvoor het bewijs leveren. Met dat soort acties laten moslims zien dat ze open staan voor discussie en dus naar acceptabele middelen grijpen om het ontstane grove klimaat te hekelen. S. Boudouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs (SMT), vindt een Nederlandse variant van de AEL daarentegen denkbaar. Boudouft is vaak gebeld door jongeren met de vraag of hij ze in contact kan brengen met AEL-voorzitter Dyab Abou Jahjah. Ik hoop zelf van wel want ik ben het eindelijk eens met een arabische partij die wat doet voor de moslims en allochtonen

Jemal2002
29-11-2002, 17:19
Ze doen het toch al goed in Belgie :goedzo: NOT! beter dat ze hier niet kunnen wortelen

ZiLaaL
29-11-2002, 17:21
Hey een vraag: Ik las in de krant: De AEL is een militante coalitie... Wat bedoelen ze daar precies mee?? :confused:

Jemal2002
29-11-2002, 22:54
Origineel gepost door Kenitrya Hey een vraag: Ik las in de krant: De AEL is een militante coalitie... Wat bedoelen ze daar precies mee?? :confused: een militante coalitie = Fanatieke (qua ideeen) unie (clubje)

nehedar
30-11-2002, 12:36

Ik ben fel tegen! Zo'n partij draagt er geen steentje aan bij, het betekent alleen maar nog meer afzondering. En een partij als deze gaat alleen maar voor nog meer rellen in de toekomst zorgen. Beslama

Fargh
30-11-2002, 12:41
Origineel gepost door Kenitrya Hey een vraag: Ik las in de krant: De AEL is een militante coalitie... Wat bedoelen ze daar precies mee?? :confused: Militant = gegroepeerd om een bepaald ideaal na te streven. let ook op de wijze hoe ze worden geportreteed : "Een militie in het zwart gekleed gewapend met GSM's" Zwart = afschrikwekend kleur Gewapend .... met GSM's Fargh ! PS. Uit mijn voorgaande posts, even ter verduidelijking ! Ik ben geen lid, nog voorstander van de AEL. Ik deel een aantal ideen van hen, maar ben tegen de manier hoe zij het naar buiten brengen.

Corleone
30-11-2002, 12:44
deze partij komt wel voor jou rechten op. En met de rellen je weet toch dat de media alles opblaast als het om islamieten in het algemeen gaat.

nehedar
30-11-2002, 12:48
Origineel gepost door Corleone deze partij komt wel voor jou rechten op. En met de rellen je weet toch dat de media alles opblaast als het om islamieten in het algemeen gaat. Oh ja? Ik heb nu toch ook mijn rechten? Ik vindt het zo wel best! We wonen hier met zoveel verschillende rassen, denk je dan echt dat we een arabische partij nodig hebben? Dan kan iedereen wel beginnen, krijg je ook nog Turkse, Molukse, Indonesische, Chinese, Hindostaanse, Afghaanse en noem maar op. Geloof me, zo'n partij is niet goed voor ons!

Corleone
30-11-2002, 12:55
afwachten en alles maar pikken nee dat is een goed idee ja a.e.l die partij staat voor alle moslims dus alle rassen dan krijg je dus niet allemaal van die kleine partijtjes ;)

Corleone
30-11-2002, 15:16
bezoeker99182 je hoeft het niet met me eens te zijn. ieder zijn mening. maar wat ik zo jammer vind van de moslims is dat ze de hele tijd zeggen dat ze gediscrimineerd worden (dat is ook zo) maar dat ze er niets tegen doen. de ael verzet zich in ieder in mijn ogen tegen dit. jij en ik weten natuurlijk allebei dat de rellen niet zo erg waren als dat het op het journaal word vertelt. Ik ben tegen geweld je bereikt er niets mee maar ik ben wel voor zelfverdediging. P.S. over dat geronsel niet te veel de media geloven het is pure entertaiment

Fargh
30-11-2002, 15:45
Origineel gepost door Corleone bezoeker99182 je hoeft het niet met me eens te zijn. ieder zijn mening. maar wat ik zo jammer vind van de moslims is dat ze de hele tijd zeggen dat ze gediscrimineerd worden (dat is ook zo) maar dat ze er niets tegen doen. de ael verzet zich in ieder in mijn ogen tegen dit. jij en ik weten natuurlijk allebei dat de rellen niet zo erg waren als dat het op het journaal word vertelt. Ik ben tegen geweld je bereikt er niets mee maar ik ben wel voor zelfverdediging. P.S. over dat geronsel niet te veel de media geloven het is pure entertaiment En wat de premier Verhofstad zegt, dat da AEL de wijken politievrij wenst te maken, is absoluut larie en apekool !!! past gewoon in zijn strategie om de AEL als een criminele organisatie te bestempelen.

Corleone
30-11-2002, 18:36
wat ik zelf een goed idee vind is die schaduwpolitie maar dat zou jij wel weer niks vinden. volgens jou is toch maar pure propaganda. ik neem aan dat je islamiet bent (weet het niet zeker), maar als je de ael niks vind waarom laat jij je stem dan niet horen en kom jij met ideeen ben benieuwd hoever je het zou schoppen.

Fargh
30-11-2002, 20:12
doe ik ook niet, maar om een organisatie onmiddelijk te bestempelen van criminele activiteiten, terwijl het onderzoek aan de gang is, slaagt op niets. (cfr. Nawijn of Volkert) Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat de AEL ook baat heeft bij criminele organisaties.

Corleone
01-12-2002, 12:06
moslim, islamiet is voor mij hetzelde hoe jij het wil ;) Ik ben geen moslim dus hoef ik niet met die ideeen te komen. Dat zou een vorm van kolonialisme zijn, waaraan ik me niet wens te bezondigen. Als moslims willen emanciperen zullen ze het zelf moeten doen. ik begrijp eigenlijk niet waar jij je druk om maakt als geen islamiet. en tuurlijk willen de moslims zich emanciperen maar daar krijgen ze de kans niet voor want ze worden onderdrukt wat de ael voor de belgen daar heeft gedaan weet ik niet zo goed want ik leef in nederland. een aantal ideeen van de ael vind ik goed, en eerlijk gezegd heb ik geen zin om te herhalen dat ik geen propaganda verspreid Wat heeft de AEL volgens jou verkeerd gedaan?

Pagina's : [1] 2