Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stelling: Vind jij dat de islam vrouwen slecht behandelt of de westerse maatschappij?

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
24-06-2004, 18:14

Assalaam oe 3alijkoem, Reclame-affiches met schaars geklede vrouwen die zich laten gebruiken of gedwongen worden door de commercie om zichzelf letterlijk en figuurlijk bloot te geven zodat er weer meer producten verkocht kunnen worden. Is het niet van een banaal laag niveau dat de aandacht van mensen kennelijk alleen nog maar met *eks getrokken kan worden? In Nederland denken mensen graag dat de islam vrouwonvriendelijk is. Wat te denken van de goed doordachte tactieken van de commerciƫle wereld die vooral vrouwen gebruikt voor reclamedoeleinden? Hun bedoeling is dat mannen kijken naar affiches zodat hun dierlijke lusten opgewekt worden zodat ze producten gaan kopen die de associatie met seks met de vrouw uit de reclamecampagne oproepen. Niet alleen is dit een vorm van binnendringen in iemands privacy, het is bovendien een satanische manipulatie die bij mij overkomt als zeer vrouwonvriendelijk en bovendien zou ik me als man ook nog eens een keer gebruikt voelen door een of ander bedrijf dat denkt dat ik hier in zou trappen. Het lijkt alsof mensen murw zijn gemaakt door de overdaad aan prikkelingen die ze dagelijks te verwerken krijgen. Ma3asallaama, freepalestina.

Khanoussi
24-06-2004, 18:29
Reclame-affiches met schaars geklede vrouwen die zich laten gebruiken of gedwongen worden door de commercie om zichzelf letterlijk en figuurlijk bloot te geven zodat er weer meer producten verkocht kunnen worden. Je zal jezelf eens meer moeten verdiepen in de modellen wereld voordat je met onzin aankomt , deze vrouwen kiezen er zelf voor , worden niet gedwongen om schaars gekleed te poseren. En voor de rest dwingt niemand je om naar die reclame posters te kijken , misschien is Iran wat voor je ?

Huey
24-06-2004, 18:44
Zou jij misschien kunnen aangeven welke vrouw er is gedwongen om schaarsgekleed op een foto te gaan? Die vrouwen worden niet gedwongen maar maken zelf die keuze, daar is niets onderdrukkends aan. In de westerse wereld maken vrouwen over het algemeen zelf de keuze wat ze aantrekken. Ik denk overigens niet dat de Islam vrouwen onderdrukt, maar dat het eerder de Arabische cultuur is om vrouwen op een bepaalde manier te behandelen. Lees de VN rapporten over de Arabische wereld er eens op na, daar wordt gewezen op de slechte positie van de vrouw in de Arabische wereld en het gebrek aan mogelijkheden om zichzelf te ontwikkelen. Veel vrouwen in de Arabische wereld worden niet naar school gestuurt bijvoorbeeld, dat is niet volgens de Islam, maar gebeurt door de Arabische cultuur.

islamicgirl3
24-06-2004, 18:48
Origineel gepost door Khanoussi Je zal jezelf eens meer moeten verdiepen in de modellen wereld voordat je met onzin aankomt , deze vrouwen kiezen er zelf voor , worden niet gedwongen om schaars gekleed te poseren. En voor de rest dwingt niemand je om naar die reclame posters te kijken , misschien is Iran wat voor je ? Jah, dat is het grappige, ze worden gedwongen door deze maatschappij zonder dat ze het in de gaten hebben....:giechel:

dArc
24-06-2004, 19:06

Origineel gepost door islamicgirl3 Jah, dat is het grappige, ze worden gedwongen door deze maatschappij zonder dat ze het in de gaten hebben....:giechel: precies zoals moslima's -wat hun lifestyle betreft- door hún maatschappij worden gedwongen zonder dat ze het in de gaten hebben... :p

Hamdaan
24-06-2004, 23:42
niet de islam onderdrukt de vrouw en niet de westerse maatschapij behandeld de vrouw slecht maar wel veel westerlingen,een paar voorbeelden voor diegenen die verblindt zijn door de ontkenningsfase: de nederlandse vrouw verdiend strictureel minder dan de man,moet nog steeds voor de meest huishoudelijke taken opdraaien,en de glazenplafon die van ijzer lijkt,..........

CitriC
24-06-2004, 23:49
Origineel gepost door Corrie Noch de islam, noch de westerse maatschappij onderdrukt vrouwen... Sommige MENSEN onderdrukken vrouwen, daar heeft de islam en de westerse maatschappij niets mee van doen... Precies..

CitriC
24-06-2004, 23:50
Oeps.. ik heb per ongeluk op De islam onderdrukt vrouwen gedrukt.. Kdacht dat er ''geen'' tussen stond..

DaNGeRouZLy
25-06-2004, 00:16
Origineel gepost door Khanoussi Je zal jezelf eens meer moeten verdiepen in de modellen wereld voordat je met onzin aankomt , deze vrouwen kiezen er zelf voor , worden niet gedwongen om schaars gekleed te poseren. En voor de rest dwingt niemand je om naar die reclame posters te kijken , misschien is Iran wat voor je ? vrouwen worden wel gedwongen om aan het ideaalbeeld te voldoen omdat je wordt doodgegooit met reclames hoe de vrouw er moet uitzien en anders val je buiten de boot.

amused
25-06-2004, 12:12
Origineel gepost door DaNGeRouZLy vrouwen worden wel gedwongen om aan het ideaalbeeld te voldoen omdat je wordt doodgegooit met reclames hoe de vrouw er moet uitzien en anders val je buiten de boot. Daar zit zeker wat in. Toch vind ik dit in principe een andere vorm van "dwang" dan de lijfstraffen en rechtsongelijkheid die aan de orde van de dag zijn in veel landen met een op de Islam gebaseerd rechtssysteem.

verdwaald_hart
25-06-2004, 12:37
Naar mijn idee kan de islam de vrouw niet slecht behandelen. Het zijn dan wel de moslim mannen die hun vrouwen slecht behandelen. Hiervoor zijn diverse redenen te verzinnen maar je kan me niet wijsbrengen dat de islam ed. hiervoor verantwoordelijk is. Verder zou je ook niet kunnen zeggen dat de westerse samenleving verantwoordelijk is voor de slechte behandeling van de vrouwen. Hier geldt volgens mij de zelfde regel als dat je de islam als reden geeft. Er zijn ook in de westerse samenleving mannen die hun vrouwen slecht behandelen. Dat vrouwen uitgebuit, gebruikt, gemanipuleerd worden enz. is denk ik niet in een hokje te plaatsten. Eigenlijk zou het moeten zijn dat vrouwen en mannen als gelijken moet worden gezien. Door zowel de mannen/vrouwen als de overheden, geloofsleren enz. enz. Waar het vandaan komt dat vrouwen "minderwaardig" zijn weet ik niet en daar ben ik niet mee eens. De vrouw vult namelijk de tekortkomingen van de man aan en andersom.

guercifia
25-06-2004, 12:37
Origineel gepost door Kwizatz Maar wel mannen met een koran in hun hand! En hoe zit dat inkomensverschil tussen man en vrouw in de moslimlanden dan ALS ze daar al mogen werken? nee weet je wat schandalig is: dat er zelfs in de ver ontwikkelde en beschaafde nederland de mannen nog steeds meer verdienen dan de vrouwen, en de vrouwen nog steeds niet de topfuncties krijgen!!lang leve de emancipatie in de eerste wereldlanden!!! voor een beter milieu begin bij jezelf!ciao!!

guercifia
25-06-2004, 13:23
Origineel gepost door Kwizatz Ja nou heb je me. In de Nederlandse regering zitten inderdaad helemaal geen vrouwen daar waar ze in de moslimlanden in gelijke aantallen in de regering zitten, toch? En er zitten ook al geen vrouwen in het Nederlands elftal! Is het geen schande! niet van je eigen vraag afdwalen,hoe zit het dan met de inkomensverschillen??en by the way in marokko waar ik vandaan kom (de rest van de arabische wereld interesseert me niet) hebben we vrouwen in de politiek en in verschillende topfuncties en dat voor een derde wereld land.goh!dus je moet niet zomaar onzin uit kramen als je niet weet waar je het over hebt. ciao!

bisses
25-06-2004, 13:23
Origineel gepost door islamicgirl3 Jah, dat is het grappige, ze worden gedwongen door deze maatschappij zonder dat ze het in de gaten hebben....:giechel: gelöl and you know it.

bisses
25-06-2004, 13:24

Origineel gepost door guercifia niet van je eigen vraag afdwalen,hoe zit het dan met de inkomensverschillen??en by the way in marokko waar ik vandaan kom (de rest van de arabische wereld interesseert me niet) hebben we vrouwen in de politiek en in verschillende topfuncties en dat voor een derde wereld land.goh!dus je moet niet zomaar onzin uit kramen als je niet weet waar je het over hebt. ciao! de rest van de wereld interesseert me niet... lekker kortzichtig!

Pagina's : [1] 2 3 4