Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Martelingen in Marokkaanse gevangenis'

Pagina's : [1] 2

misz_bella
24-06-2004, 17:49

LONDEN - Gevangenen in de Temaragevangenis bij de Marokkaanse hoofdstad Rabat worden systematisch slecht behandeld en zelfs gemarteld. Dat staat in een rapport van mensenrechtenorganisatie Amnesty International dat donderdag in Londen is gepubliceerd. Volgens Amnesty worden gedetineerden in deze gevangenis, een van de belangrijkste strafinrichtingen in Marokko, tijdens verhoren stelselmatig gekneveld en geboeid. Soms worden ze ook uitgekleed en opgehangen aan het plafond om hen aan het praten te krijgen. Verder beschuldigt Amnesty de Marokkaanse autoriteiten ervan gevangenen het recht op een advocaat te onthouden. Verdachten zouden bovendien maandenlang in het geheim opgesloten zitten zonder contact met de buitenwereld. Volgens Amnesty zijn deze misstanden een smet op de progressie die Marokko de afgelopen jaren heeft gemaakt op het gebied van mensenrechten. De organisatie vindt dat de Marokkaanse regering veel te weinig onderneemt om mishandelingen in gevangenissen tegen te gaan.

Palestine
24-06-2004, 17:54
Als die WANNABE playboy figuur (M6) afgezet of omgebracht wordt dan pas zullen insha allah de mensenrechten verbeteren. Zo lang hij en zijn corrupte vrienden aan de macht zijn, zullen de rechten van Marokkaanse gevangenen geschonden worden.

a3ir
24-06-2004, 18:07
Origineel gepost door Palestine Als die WANNABE playboy figuur (M6) afgezet of omgebracht wordt dan pas zullen insha allah de mensenrechten verbeteren. Zo lang hij en zijn corrupte vrienden aan de macht zijn, zullen de rechten van Marokkaanse gevangenen geschonden worden. en wie denk je dat er aan de macht komt Palestine moslim extremisten of zo iemand als The king hem zelf?

faiysal
24-06-2004, 19:04
ik heb er niks op tegen dat zware criminelen,kinderverkrachters en drugsdealers worden gemarteld. marokko moet juist harder optreden tegen criminelen waar het land niks aan heeft alleen maar rotzooi.

rnaj
24-06-2004, 19:08

Origineel gepost door Palestine Als die WANNABE playboy figuur (M6) afgezet of omgebracht wordt dan pas zullen insha allah de mensenrechten verbeteren. Zo lang hij en zijn corrupte vrienden aan de macht zijn, zullen de rechten van Marokkaanse gevangenen geschonden worden. :hihi: volgens mij is M6 de meest liberale koning die er ooit geregeerd heeft. Of heb ik het nu helemaal mis....

rnaj
24-06-2004, 19:10
Origineel gepost door faiysal ik heb er niks op tegen dat zware criminelen,kinderverkrachters en drugsdealers worden gemarteld. marokko moet juist harder optreden tegen criminelen waar het land niks aan heeft alleen maar rotzooi. Zeg je dat ook als je zelf verdacht wordt van kinderverkrachting, terrroisme of de homosexueledaad????? Waarschijnlijk niet, waarom moeten andere verdachten dit lot dan wel ondergaan :confused: :(

Afedja7
25-06-2004, 01:49
moet kunnen..

Palestine
25-06-2004, 10:59
Hoeveel politieke gevangenen zitten er wel niet in de Marokkaanse gevangenissen; die dag en nacht gemarteld worden, omdat zij het beleid van de koning en zijn corrupte vrienden hebben bekritiseerd. De koning en zijn corrupte vrienden treden tegen politieke gevangenen keihard op, maar tegen drugsdealers, criminelen en kinderverkrachters treden ze helemaal niet op, want zij maken zelf deel uit van dat clubje. Waarmee denken je dat de koning en zijn rovers hun miljarden hebben verdiend???? Drugs, geld witwassen, schatkist af en toe leegplunderen, mensen afpersen, etc. Het geld in Marokko groeit niet aan een boom en dat weten jullie allemaal.

DonAgewan
25-06-2004, 11:43
Origineel gepost door Palestine Als die WANNABE playboy figuur (M6) afgezet of omgebracht wordt dan pas zullen insha allah de mensenrechten verbeteren. Zo lang hij en zijn corrupte vrienden aan de macht zijn, zullen de rechten van Marokkaanse gevangenen geschonden worden. Die zogenaamde Wannabe playboy figuur moet aanblijven want als hij aftreed hebben we daar binnen no time een burgeroorlog. Het is beter als hij stuurt richting een democratie ook al gaat het traag dan dat we een nieuwe dictator krijgen die een burgeroorlog ontketent. Wat zou er nou beter gaan als hij zou aftreden? En denk je nou echt dat je de mensen achter de schermen weg krijgt in 1 keer? Zo ja dan mag je me vertellen hoe!

Palestine
25-06-2004, 13:22
Alleen Allah (swt) weet of er een burgeroorlog ontstaat of niet. Maar de tijd van het regeren met een ijzeren vuist is voorbij en het verbaast mij van sommige die pleiten voor een dictatuur. Ik ben wel van mening dat het democratische proces vanuit het Marokkaanse volk moet komen en niet opgelegd moet worden door Washington of London, want we hebben gezien wat ze Irak hebben gebracht.

hafiberber
25-06-2004, 14:13
ik wil liever binnen een marokkaans koninkrijk leven want als de koning word afgezet wil ik nooit in een republic du maroc leven maar dan liever in mijn eigen republic du rif met eigen cultuur dan liever onder president uit sahara of souss. of 1 koning of ieder zn eigen republiekje.

AlHoceima_Leila
25-06-2004, 14:53
Martelen gaat te ver er zitten ook onschuldige daar

Pagina's : [1] 2