Bekijk originele versie : waarschuwingshesje verplicht in spanje
Pech in Italië of Spanje?
Neem waarschuwingshesje mee!
21-06-2004
In italie moeten bestuurders en andere inzittenden die met pech langs de weg staan een waarschuwingshesje dragen. Dat geldt ook voor buitenlandse toeristen! Op het negeren van de regel staat een boete van 34 euro. In SPANJE geldt dezelfde verplichting vanaf 23 juli.
voor meer inf. kun je ook terecht op www.anwb.nl
Jah..hoorde het vandaag bij de ANWB winkel
Netalsof mensen die dingen gaan dragen :hihi:
nou ik denk ALS DE BESTUURDER HET ZOU MOETEN DRAGEN OKE,MAAR ALLE INZITTENDEN?NOU JE ZAL MAAR 8 KINDEREN HEBBEN.........DAT IS EEN HELE KOFFER VOL VAN DIE HESJES
moslima_zaio
24-06-2004, 14:14
ik koop liever zo een hesje voor 40 euro, dan dat ik een boete riskeer van 300 euro.......
Wat voor risico neem je nou, door zo een hesje te kopen. Het is juist goed voor je eigen veiligheid, want snachts kan het zeer gevaarlijk langs te weg zijn, en zo een hesje kom goed van pas. :)
moslima_zaio
24-06-2004, 14:14
ik koop liever zo een hesje voor 40 euro, dan dat ik een boete riskeer van 300 euro.......
Wat voor risico neem je nou, door zo een hesje te kopen. Het is juist goed voor je eigen veiligheid, want snachts kan het zeer gevaarlijk langs te weg zijn, en zo een hesje kom goed van pas. :)
arabchrstn
24-06-2004, 17:58
Reflecterende vestjes niet verplicht voor toeristen
Uitgegeven: 24 juni 2004 17:04
AMSTERDAM - Nederlandse toeristen die naar Spanje gaan, hoeven toch geen reflecterende vestjes te kopen. De Spaanse overheid zou boetes uitdelen wanneer automobilisten bij pech geen vestje aantrokken. De Europese Commissie heeft echter bepaald dat Spanje niet bevoegd is zo'n regel eenzijdig aan burgers uit andere EU-lidstaten op te leggen. De regel geldt dus alleen voor Spanjaarden.
De afgelopen maanden bleken Nederlandse verkooppunten van de reflecterende vestjes te worden bestormd door toekomstige toeristen, toen in de pers werd geschreven over de Spaanse maatregel. Volgens medewerker Nico Wegter bij de Europese Commissie hebben die mensen er uit oogpunt van veiligheid goed aan gedaan zo'n hesje te kopen, maar het was hen nooit verplicht.
De melding in de pers, dat ook de Europese Unie zich beraadde over het invoeren van de verplichte hesjes in de hele Unie, is door de Nederlandse afdeling van de Europese Commissie niet bevestigd.
Goeie verkoopstunt!!!
ja ik hoorde het ook gisteren op de radio dat het dus niet verplicht is voor toeristen in spanje,maar ik heb het toch maar aangeschaft het is voor je eigen veiligheid
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.