Bekijk originele versie : Saarland verbiedt hoofddoek voor leraressen
onderduiker
23-06-2004, 17:58
23-06-2004
Saarland is sinds woensdag de derde Duitse deelstaat waar leraressen op openbare scholen geen hoofddoek mogen dragen. Het parlement in de deelstaat stemde woensdag unaniem in met het verbod. De hoofddoek is volgens de politici een religieus en politiek symbool. Christelijke en joodse symbolen blijven wel toegestaan op openbare scholen. Baden-Württemberg en Nedersaksen voerden een dergelijk verbod al eerder in.
Christelijke en joodse symbolen blijven wel toegestaan op openbare scholen
dit is echt :rolleyes: :eek:
onderduiker
24-06-2004, 10:53
Islamitische trucker ontslagen om weigering bier te vervoeren 24-06-2004
In de Verenigde Staten heeft een islamitische vrachtwagenchauffeur zijn voormalige werkgever aangeklaagd voor religieuze discriminatie omdat hij werd ontslagen nadat hij had geweigerd bier te vervoeren.
Ibrahim Barzinji werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Hij werd gevraagd om op de terugweg een lading Budweiser-bier op te pikken. Barzinji besloot dat dit tegen zijn geloof was en weigerde de opdracht. Een van zijn bazen stelde hem toen voor de keuze: het bier vervoeren of ontslagen worden. Barzinji vroeg daarop om een andere lading te mogen vervoeren. Die kreeg hij maar daarna werd hij toch ontslagen.
Allebei kan gewoon niet.. :jammer:
Origineel gepost door onderduiker
volgens mij beperkt zich een christelijk symbool meestal tot een kettinkje met kruisje; óók door niet-gelovigen vaak gedragen puur als decoratief symbooltje trouwens
hebben moslims ook niet een of ander item wat ze aan een ketting hangen? 'k durf te wedden dat daar nooit problemen over gemaakt zullen worden, anders dan met een zeer kenmerkende klederdracht
ook wij moeten niet denken ergens aangenomen te worden als we ons niet conform bepaalde kledingstijl kleden; een gothic, punker o.i.d. kan net zo goed als een moslim voor zijn lifestyle willen uitkomen, maar zal ook afgewezen worden in bepaalde functies als ie zich daar niet volgens de daar geldende kledingeisen wil kleden en dat vind ik een goede zaak
Dit riekt naar structurele Moslim-haat en treiterij
Barzinji besloot dat dit tegen zijn geloof was en weigerde de opdracht.
Staat er in de koran: 'gij zult geen bier vervoeren' ? :D
Overdrijven is ook een vak; als je zulke dingen gaat tolereren gaat 't van kwaad tot erger en zullen er steeds meer dingen komen waar men zich aan gaat onttrekken omwille van geloofsovertuigingen.
onderduiker
24-06-2004, 11:07
De hoofddoek wordt onterecht als een symbool beschouwd. Terwijl het gewoon een religieus gebod is. Net zoals het vasten, het bidden, de bedevaart, de zakaat enz enz... Natuurlijk komt de kennis neming en begrip van wie God is in zijn eenheid voor alles, maar dat is een andere onderwerp.
like i said :) het is geen tijd voor discusseren maar voor acties :)
Origineel gepost door Hamza21
Iemand haalt hier het kettinkje aan. Maar hoe zit het dan met het keppetje??? Is net zo duidelijk als de hoofddoek. De hoofddoek wordt door mensen die weinig weten van de Islam maar even gereduceerd van een religieuze uiting tot een "politiek symbool". Dat noem ik Islamofobie. Ja ach, als zelfs het parlement (=VOLKSvertegenwoordiging) selectief gaat verbieden kunnen de moslims straks beter serieus aan emigratie gaan denken.
en hoe zit het met de duitse moslims ? en moslims die daar zijn geboren ? moeten die ook weg ?
Dus als er een probleem is ga je weg ?
sidiahmed
24-06-2004, 15:06
23-06-2004
Saarland is sinds woensdag de derde Duitse deelstaat waar leraressen op openbare scholen geen hoofddoek mogen dragen. Het parlement in de deelstaat stemde woensdag unaniem in met het verbod. De hoofddoek is volgens de politici een religieus en politiek symbool. Christelijke en joodse symbolen blijven wel toegestaan op openbare scholen. Baden-Württemberg en Nedersaksen voerden een dergelijk verbod al eerder in.
dit is echt :rolleyes: :eek:
als er met twee maten en gewichten wordt gewogen zou ik de duitse moslims adviseren om naar de europese rechtshof te stappen. vrijheid van godsdienst staat in de europese charter en duitsland heeft ook getekend :).
Origineel gepost door Hamza21
Iemand haalt hier het kettinkje aan. Maar hoe zit het dan met het keppetje??? Is net zo duidelijk als de hoofddoek. De hoofddoek wordt door mensen die weinig weten van de Islam maar even gereduceerd van een religieuze uiting tot een "politiek symbool". Dat noem ik Islamofobie. Ja ach, als zelfs het parlement (=VOLKSvertegenwoordiging) selectief gaat verbieden kunnen de moslims straks beter serieus aan emigratie gaan denken.
Dat is juist NIET de oplossing. We moeten hier blijven, en laten zien dat we niet bang voor ze zijn.
Origineel gepost door Kwizatz
Tja en als je naar de moslimlanden kijkt dan is het toch duidelijk dat de politiek geheel los staat van de islam? Laat me niet lachen; een hoofddoek is zowel een religieus als een politiek symbool. Waarom? Omdat er geen verschil tussen zit! Kijk maar naar wat moslims willen; de hele wereld moet moslim zijn en moeten gehoorzamen aan de islamitische wetten. Hoe kan je die twee loskoppelen dan? En het enige land waar dit gebeurt (Turkije) kent ook een verbod op de hoofddoek in openbare functies en op scholen.
Indonesië en maleisië is dat ook het geval hoor.
Origineel gepost door Kwizatz
Zelf zou ik nog een stapje verder gaan en het moslims in z'n geheel niet toe te staan om les te geven op scholen! En waarom? Ik zie moslims namelijk niet de verdraagzaamheid uitdragen naar anders denkenden; zie je een moslim al voor de klas vertellen dat we evenveel waard zijn als een homo?
Daar heb je wel een punt inderdaad...
fikriaatje
25-06-2004, 03:31
daar heb je zeker een punt in
luis_in_de_pels
25-06-2004, 08:25
Origineel gepost door Heiba
Dit riekt naar structurele Moslim-haat en treiterij
Bullshit, het feit dat de man geen bier wil vervoeren vind ik ronduit belachelijk. Hij woont niet in een molsim land en mag zich wel een beetje aanpassen aan de mores van het land waar hij woont.
Hij mag geen bier vervoeren?
Maar mag hij dan eigenlijk wel wonen in een land waar bier gebrouwen, verhandeld en gedronken wordt?
Hij hoeft het alleen te transporteren, toch niet op te drinken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.