Bekijk originele versie : Aangehouden!!!
In de avond van donderdag 28 november is Dyab aangehouden! Hij is in de buurt van zijn woonst ( Deurne) klemgereden en ter plaatse gearresteerd! Het Parket haaft een arrestatiebevel gekregen van de procureur van Antwerpen!
Op welke grond hij juist is aangehouden wil het parket niet prijsgeven ! Wat we wel weten is dat het parket een onderzoek heeft gestart naar de buitenlandse geldstromen die de organisatie AEL ontvangt!! Een onderzoek naar de gelden die deze organisatie financiert!
ACHMED AZUZZ heeft de marokkaanse gemeenschap opgeroepen om niet massaal op straat te komen en zeker niet in te gaan op de provocaties die de massaal aanwezige polite uitlokt!.
En nu is het aan de overheid om op te ruien? De overheid is nu wat meer brandstof op het vuur te gooien... Wat een vergelijking Israel en belgie... je moet wel oppassen met wat je zegt, je creert zelf een beeld dat de rellen opgestart door AEL... AEL is 1 van de actoren, mischien is je de kleine detail van een moord je ontgaan...
MrEsco
Morgaine
29-11-2002, 17:01
http://www.arabeuropean.org/News/News0003.html
Hier stellen ze zelf op hun site de Liga gelijk met Al Rabita.
Morgaine
Morgaine
29-11-2002, 17:03
België kijkt argwanend toe. In een venijnig portret beschuldigde de Vlaamse krant De Morgen hem van banden met omstreden groeperingen. De club van Jahjah 'schaart zich onder de vleugels van het grote Al Rabita', dat sinds 11 september op internationale zwarte lijsten staat. Zo zou hij de Syrische sjeik Ayachi Bassam kennen. Deze zegende het huwelijk in van een Tunesiër, die later de leider van de Noordelijke Alliantie in Afghanistan, Massoud, ombracht .
De zelfmoordenaar studeerde tegelijkertijd met Jahjah in Louvain-la-Neuve. Voorts was de Libanese Belg bezig met de oprichting van een groep moslimscouts, waarbij de suggestie wordt gewekt dat die een paramilitaire opleiding in de Ardennen te wachten staat.
Jahjah reageerde furieus. 'Dit is een schoolvoorbeeld van een opgezette moddercampagne.' Met Al Rabita International zijn geen banden, behalve dat beide organisaties het Arabische woord voor 'liga' gebruiken. De scouts krijgen gewoon steun van de Vlaamse gemeenschap. Sjeik Bassam heeft hij nooit ontmoet. De Tunesiër kende hij niet. 'Twintigduizend studenten studeerden in Louvain-la-Neuve. Of is voor De Morgen de UCL te vergelijken met een kleine vliegschool in Miami?'
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1036391089596.html
Hier begrijp ik dan weer uit dat Rabita het Arabische woord voor liga zou zijn.
Morgaine
Morgaine
29-11-2002, 17:10
http://www.flwi.rug.ac.be/cie/CIE/alrabita.htm
Hier noemen ze zichzelf het bestuur van Al Rabita. Mij lijkt het op z'n minst gezegd onverstandig om dan niet de volledige naam te gebruiken wanneer men weet dat Al Rabita een organisatie is die in de Verenigde Staten op de zwarte lijst staat en men zich van deze organisatie wil distanciëren.
Morgaine
Fatomaat
29-11-2002, 17:29
Origineel gepost door Morgaine
http://www.arabeuropean.org/News/News0003.html
Hier stellen ze zelf op hun site de Liga gelijk met Al Rabita.
Morgaine
Er wordt hier vanalles beweerd de ene beschuldiging na de ander. Ga naar de website van AEL en haal daar maar alles uit wat je wilt weten. En natuurlijk als iets illegaals gedaan wordt dat natuurlijk niet vermeld maar ik weet zeker dat al die sceptici met alle middelen ervoor zorgen dat dat boven water komt, maar dan moeten ze ook met bewijzen komen ipv beweringen, want die komen mij de strot uit zo langzamerhand.
Fatomaat
29-11-2002, 17:31
België kijkt argwanend toe. In een venijnig portret beschuldigde de Vlaamse krant De Morgen hem van banden met omstreden groeperingen. De club van Jahjah 'schaart zich onder de vleugels van het grote Al Rabita', dat sinds 11 september op internationale zwarte lijsten staat. Zo zou hij de Syrische sjeik Ayachi Bassam kennen. Deze zegende het huwelijk in van een Tunesiër, die later de leider van de Noordelijke Alliantie in Afghanistan, Massoud, ombracht .
De zelfmoordenaar studeerde tegelijkertijd met Jahjah in Louvain-la-Neuve. Voorts was de Libanese Belg bezig met de oprichting van een groep moslimscouts, waarbij de suggestie wordt gewekt dat die een paramilitaire opleiding in de Ardennen te wachten staat.
Jahjah reageerde furieus. 'Dit is een schoolvoorbeeld van een opgezette moddercampagne.' Met Al Rabita International zijn geen banden, behalve dat beide organisaties het Arabische woord voor 'liga' gebruiken. De scouts krijgen gewoon steun van de Vlaamse gemeenschap. Sjeik Bassam heeft hij nooit ontmoet. De Tunesiër kende hij niet. 'Twintigduizend studenten studeerden in Louvain-la-Neuve. Of is voor De Morgen de UCL te vergelijken met een kleine vliegschool in Miami?'
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1036391089596.html
Hier begrijp ik dan weer uit dat Rabita het Arabische woord voor liga zou zijn.
Morgaine
Oke sorry je hebt het ook gezien.:goedzo:
Morgaine
29-11-2002, 17:34
Origineel gepost door Fatomaat
Er wordt hier vanalles beweerd de ene beschuldiging na de ander. Ga naar de website van AEL en haal daar maar alles uit wat je wilt weten. En natuurlijk als iets illegaals gedaan wordt dat natuurlijk niet vermeld maar ik weet zeker dat al die sceptici met alle middelen ervoor zorgen dat dat boven water komt, maar dan moeten ze ook met bewijzen komen ipv beweringen, want die komen mij de strot uit zo langzamerhand.
Ik beschuldig helemaal niemand. Ik ging in op de vraag of de AEL een voortzetting zou zijn van Al Rabita. Op hun eigen website staat "... de Arabisch Europese Liga - Al Rabita - ... "
Ik heb ook informatie gevonden waarin de heer Jahjah zegt dat slechts het Arabische woord voor Liga (Rabita) gemeenschappelijk is.
Ik zeg enkel dat ze dan beter de volledige naam kunnen gebruiken om misverstanden te voorkomen.
Morgaine
Morgaine
29-11-2002, 17:35
Oke sorry je hebt het ook gezien.:goedzo:
Ik ga nooit af op één bron.
Morgaine
Fatomaat
29-11-2002, 17:49
Ik beschuldig helemaal niemand. Ik ging in op de vraag of de AEL een voortzetting zou zijn van Al Rabita. Op hun eigen website staat "... de Arabisch Europese Liga - Al Rabita - ... "
Ik heb ook informatie gevonden waarin de heer Jahjah zegt dat slechts het Arabische woord voor Liga (Rabita) gemeenschappelijk is.
Ik zeg enkel dat ze dan beter de volledige naam kunnen gebruiken om misverstanden te voorkomen.
Morgaine
Sorry Morgaine hier ben ik het niet met je eens. Waarom zouden er in de eerste plaats misverstanden zijn? Niet bij de leden van de AEL die weten waar zij voor staan. Moeten zij zich zorgen maken om diegene die sceptisch zijn? Diegene moeten dat dan maar uitzoeken door vragen te stellen of op onderzoek uit gaan.
Wanneer ik ga solliciteren naar een baan bij de politie bijvoorbeeld hoef ik toch ook niet aan te komen zetten met een bord voor mijn kop met: ik ben Marokkaan maar heb geen strafblad.
Maar goed ieder zijn eigen idee
Salam
Fatomaat
29-11-2002, 17:54
Ik ga nooit af op één bron.
Morgaine
Oke dan, ik heb een aantal berichten van je gelezen en denk wel dat je zo in elkaar zit. Ook al ben ik het niet altijd met je eens je bekijkt het in iedergeval objectief, en dat kan ik wel waarderen.
Groetjes fatima
Zelfkritiek
29-11-2002, 17:56
Wat is het eigenlijke doel van de AEL??
Fatomaat
29-11-2002, 18:05
Origineel gepost door Zelfkritiek
Wat is het eigenlijke doel van de AEL??
Het opkomen voor eigen culturele en sociale rechten.
Wil je meer weten bekijk dan www.arabeuropean.org
Zelfkritiek
29-11-2002, 18:18
Het opkomen voor eigen culturele en sociale rechten.
Wil je meer weten bekijk dan www.arabeuropean.org
Ja... Leuk en aardig... Maar wat is het onderliggende doel van de AEL?
Fatomaat
29-11-2002, 18:38
Origineel gepost door Zelfkritiek
Ja... Leuk en aardig... Maar wat is het onderliggende doel van de AEL?
Gratis vliegbrevetten leveren :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.