Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tijd voor een internetpaspoort

nathalie2
23-06-2004, 14:15

Al een tijdje kijk ik rond op dit forum. Mij valt op dat er veel op haat gebaseerde reacties worden gepost die niets te maken hebben met de discussie maar met belediging. Sommige haat reacties zijn zelfs strafbaar. Ik lees reacties van mensen die meisjes continu aanspreken met "Uwe kuttekop", het hebben over "tussen de varkens lopen" als het over nederlanders gaat en reacties die regelrecht aanzetten tot haat. Voor een voorbeeld zie: http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=303755 Ook worden er onderwerpen gestart als "Wat doen nederlanders hier op dit forum" of polls waarin keuzemogelijkheden worden gegeven als "Nederlanders: ik moet ze niet". Het gevolg is dat serieuze reacties ondergesneeuwd raken door reacties die niets met de originele reacties. Het ergste is dat het de relatie tussen nederlanders en marokkaanse nederlanders niet ten goede komt. Tevens verhindert het gescheld dat we van elkaar kunnen leren. Ik ben daarom voor een internetpaspoort wat gekoppeld is aan een echt identiteitsbewijs. Hiermee kunnen we personen die haat verkondigen waarschuwen,voor kortere of langere tijd uitsluiten, vervolgen, of koppelen aan een mentor die hen fatsoensnormen bijbrengt. Wat vinden jullie hiervan?

a3ir
23-06-2004, 14:17
Origineel gepost door nathalie2 Al een tijdje kijk ik rond op dit forum. Mij valt op dat er veel op haat gebaseerde reacties worden gepost die niets te maken hebben met de discussie maar met belediging. Sommige haat reacties zijn zelfs strafbaar. Ik lees reacties van mensen die meisjes continu aanspreken met "Uwe kuttekop", het hebben over "tussen de varkens lopen" als het over nederlanders gaat en reacties die regelrecht aanzetten tot haat. Voor een voorbeeld zie: http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=303755 Ook worden er onderwerpen gestart als "Wat doen nederlanders hier op dit forum" of polls waarin keuzemogelijkheden worden gegeven als "Nederlanders: ik moet ze niet". Het gevolg is dat serieuze reacties ondergesneeuwd raken door reacties die niets met de originele reacties. Het ergste is dat het de relatie tussen nederlanders en marokkaanse nederlanders niet ten goede komt. Tevens verhindert het gescheld dat we van elkaar kunnen leren. Ik ben daarom voor een internetpaspoort wat gekoppeld is aan een echt identiteitsbewijs. Hiermee kunnen we personen die haat verkondigen waarschuwen,voor kortere of langere tijd uitsluiten, vervolgen, of koppelen aan een mentor die hen fatsoensnormen bijbrengt. Wat vinden jullie hiervan? als ze dat doen zal meer dan de helft van marokko.nl leden af haken ;)

dArc
23-06-2004, 14:28
Het geven van persoonsgegevens op internet, zeker op een plaats waar tussen de gezaghebbenden dubieuze figuren zitten als moderator Barca, lijkt mij absoluut geen optie.

sidiahmed
23-06-2004, 14:58
Origineel gepost door nathalie2 Al een tijdje kijk ik rond op dit forum. Mij valt op dat er veel op haat gebaseerde reacties worden gepost die niets te maken hebben met de discussie maar met belediging. Sommige haat reacties zijn zelfs strafbaar. Ik lees reacties van mensen die meisjes continu aanspreken met "Uwe kuttekop", het hebben over "tussen de varkens lopen" als het over nederlanders gaat en reacties die regelrecht aanzetten tot haat. Voor een voorbeeld zie: http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=303755 Ook worden er onderwerpen gestart als "Wat doen nederlanders hier op dit forum" of polls waarin keuzemogelijkheden worden gegeven als "Nederlanders: ik moet ze niet". Het gevolg is dat serieuze reacties ondergesneeuwd raken door reacties die niets met de originele reacties. Het ergste is dat het de relatie tussen nederlanders en marokkaanse nederlanders niet ten goede komt. Tevens verhindert het gescheld dat we van elkaar kunnen leren. Ik ben daarom voor een internetpaspoort wat gekoppeld is aan een echt identiteitsbewijs. Hiermee kunnen we personen die haat verkondigen waarschuwen,voor kortere of langere tijd uitsluiten, vervolgen, of koppelen aan een mentor die hen fatsoensnormen bijbrengt. Wat vinden jullie hiervan? jou betoog begon goed tot je afkwam met je voorbeelden die jou subjectiviteit lieten doorschemeren. je vergat de reacties van onder andere van othello, darc, poitiers , ononone enz. te quoten. wil je de moralridder(es) spelen begin eerst bijzelf. vraag je dan eerst af ben ik nu objectief of subjectief bezig? uit welk referentiekader bekijk ik de zaak? op deze manier ga je veel beter de reacties van mensen begrijpen en kunnen onderscheiden wat gemeend is en wat niet.

nathalie2
23-06-2004, 14:59

Origineel gepost door a3ir als ze dat doen zal meer dan de helft van marokko.nl leden af haken ;) Waarschijnlijk zullen de personen die nu berichten vol haat en domme reacties posten afhaken. Dat zou positief zijn. Hun plaats zal snel worden opgevuld door mensen die hier nu niet posten omdat ze weten dat dat toch alleen maar leidt tot off-topic en haatzaaiende reacties.

nathalie2
23-06-2004, 15:02
Origineel gepost door sidiahmed jou betoog begon goed tot je afkwam met je voorbeelden die jou subjectiviteit lieten doorschemeren. je vergat de reacties van onder andere van othello, darc, poitiers , ononone enz. te quoten. wil je de moralridder(es) spelen begin eerst bijzelf. vraag je dan eerst af ben ik nu objectief of subjectief bezig? uit welk referentiekader bekijk ik de zaak? op deze manier ga je veel beter de reacties van mensen begrijpen en kunnen onderscheiden wat gemeend is en wat niet. Ik begeef mij pas sinds kort op dit forum. Reacties van othello, darc, poitiers , ononone en meer van dat soort figuren vallen er uiteraard ook onder en zijn net zo erg maar ik ben ze nog niet tegengekomen in de discussies waar ik in geparticipeerd heb. Ik probeer niet de morraalridderes uit te hangen maar maak me zorgen over reacties op dit forum. Groetjes, Nathalie

dArc
23-06-2004, 15:12
Origineel gepost door nathalie2 Ik begeef mij pas sinds kort op dit forum. Reacties van othello, darc, poitiers , ononone en meer van dat soort figuren vallen er uiteraard ook onder en zijn net zo erg maar ik ben ze nog niet tegengekomen in de discussies waar ik in geparticipeerd heb. Oh ja? :confused: Een wat kritische kijk op dingen hebben en dit ten bate van de discussie een beetje provocerend brengen, is toch nog heel wat anders dan wat ik sommigen hier zie doen met een plaat die blijft hangen vol doodsverwensingen aan alles en iedereen die volgens de islam haram is. Maar natuurlijk, uit naam van Allah mag dat allemaal, want Allah weet het beter. :rolleyes:

sidiahmed
23-06-2004, 15:18
Origineel gepost door dArc Oh ja? :confused: Een wat kritische kijk op dingen hebben en dit ten bate van de discussie een beetje provocerend brengen, is toch nog heel wat anders dan wat ik sommigen hier zie doen met een plaat die blijft hangen vol doodsverwensingen aan alles en iedereen die volgens de islam haram is. Maar natuurlijk, uit naam van Allah mag dat allemaal, want Allah weet het beter. :rolleyes: wat jij provocereend noemt is voor de ander een belediging. meer heb ik niet tegen jou te zeggen ik negeer mensen zoals jij die in alles een verband zien naar de islam toe.

CitriC
23-06-2004, 15:18
Dat is nou het mooie van dit forum, je hoeft je niet schamen om je mening en je kunt doen en laten wat je wilt. Ik zeg hier dingen die ik normaal op straat nooit zou doen. Het forum is een soort uitlaat klep voor frustraties voor sommige mensen, liever hier dan op straat toch? Trouwens, wie niet tegen wat verbaal geweld kan zou zich helemaal niet op internet moeten begeven.

nathalie2
23-06-2004, 15:24
Origineel gepost door CitriC Dat is nou het mooie van dit forum, je hoeft je niet schamen om je mening en je kunt doen en laten wat je wilt. Ik zeg hier dingen die ik normaal op straat nooit zou doen. Het forum is een soort uitlaat klep voor frustraties voor sommige mensen, liever hier dan op straat toch? Trouwens, wie niet tegen wat verbaal geweld kan zou zich helemaal niet op internet moeten begeven. Vreemde kijk op de wereld is dit. Keur je racisme via dit forum goed dan? Of godsdienstbelediging? Wat volgt? Belediging, racisme is net zo erg op een forum als i.r.l. hoor.

CitriC
23-06-2004, 15:30
Origineel gepost door nathalie2 Vreemde kijk op de wereld is dit. Keur je racisme via dit forum goed dan? Of godsdienstbelediging? Wat volgt? Belediging, racisme is net zo erg op een forum als i.r.l. hoor. ik keur het niet goed.. maar je kunt er niets aan doen zo werkt internet nou eenmaal. Zodra je om gegevens gaat vragen kun je alle forums net zo goed sluiten. Wordt er wel een ernstige overtreding gemaakt die zeer strafbaar is dan zijn gegevens nog altijd optevragen..

dArc
23-06-2004, 15:34
Origineel gepost door nathalie2 Vreemde kijk op de wereld is dit. Keur je racisme via dit forum goed dan? Of godsdienstbelediging? Wat volgt? Belediging, racisme is net zo erg op een forum als i.r.l. hoor. Als je elke post die door een forumlid als belediging kan worden opgevat van dit forum zou wissen, dan denk ik dat er nog niet één procent overblijft. Degenen die meestal 't hardst janken dat iemand ze beledigt zijn meestal zelf 't scheutigst met hun nog vele malen groffere doodswensen. Beetje kunnen relativeren en niet te lange tenen hebben dus en af en toe eens de hand in eigen boezem steken.

Palestine
23-06-2004, 17:33
De enige die een internetpaspoort moeten krijgen, zijn mensen als TOTHELOO en zijn vrienden, die constant zionistische leugens en anti-islam uitspraken doen op forums als morokko.nl.