Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gasten die je na een paar keer zien met je willen trouwen??

sweetness1984
23-06-2004, 09:41

Hoe dannn??? Ik snap dat gewoon niet......je spreekt een paar keer met diegene af.....kletst aan de tel... en dan willen ze trouwen????? ja ik weet dat relaties haram is en dat dit wel de beste weg is..... Maar ik kan dat niet.... dat komt puur omdat ik niet weet met wie ik dan te maken heb... en diegene voor geen meter vertrouw ik ben heel erg bang de verkeerde te trouwen....dames hoe denken jullie hierover? zouden jullie het gewoon doen??? Of opsouteeeeee met die handel ik kies voor het 2e.

rifia_girl_maro
23-06-2004, 09:46
vertrouw op allah dan komt alles inscha allah goed ma3asalaam

Queen_Latifah
23-06-2004, 10:03
Origineel gepost door sweetness1984 Hoe dannn??? Ik snap dat gewoon niet......je spreekt een paar keer met diegene af.....kletst aan de tel... en dan willen ze trouwen????? ja ik weet dat relaties haram is en dat dit wel de beste weg is..... Maar ik kan dat niet.... dat komt puur omdat ik niet weet met wie ik dan te maken heb... en diegene voor geen meter vertrouw ik ben heel erg bang de verkeerde te trouwen....dames hoe denken jullie hierover? zouden jullie het gewoon doen??? Of opsouteeeeee met die handel ik kies voor het 2e. :hihi: hoelange tijd wil je hem dan eerst leren kennen?

Sjemmelia
23-06-2004, 10:37
Origineel gepost door sweetness1984 Hoe dannn??? Ik snap dat gewoon niet......je spreekt een paar keer met diegene af.....kletst aan de tel... en dan willen ze trouwen????? ja ik weet dat relaties haram is en dat dit wel de beste weg is..... Maar ik kan dat niet.... dat komt puur omdat ik niet weet met wie ik dan te maken heb... en diegene voor geen meter vertrouw ik ben heel erg bang de verkeerde te trouwen....dames hoe denken jullie hierover? zouden jullie het gewoon doen??? Of opsouteeeeee met die handel ik kies voor het 2e. Dat je iemand meerdere malen hebt gesproken wil nog niet zeggen dat je 'm echt kent. En dat je iemand kent, wil nog geen garantie geven dat het huwelijk zal slagen. Iemand leer je pas echt kennen als je onder 1 dak woont en door de jaren heen vanalles met elkaar meemaakt en die momenten zullen heel anders zijn dan wanneer je in een verliefdheidsperiode zit. Mijn mening is dus dat ik mijn intuïtie en geloof vertrouw en daarop afga oe mei koen rir gair inchallah.

mister_ano
23-06-2004, 10:55

MashAllah voor de bovenstaande reacties, zo is het inderdaad. A salaam aleikoum, Zo denk ik er ook over, ik zie een relatie niet als een middel om iemand door en door te kennen en de praktijk wijst dat uit. Elke moeder en persoon met enige levenservaring zal het zeggen: dat je pas iemand kent als je onder 1 dak(lees getrouwd) bent. Als wij Diegene Die ons het leven had geschonken meer in ons leven leven zouden toelaten, dan zou alles een stuk makkelijker gaan ook trouwen, inshAllah. Allah swt geeft en neemt. Een relatie in het huwelijk werkt zowiezo nadeliger, (het feit alleen al dat het haram is) Ten eerste heb je een(ideaal) beeld van je vriend/in , aan de hand van dat beeld heb je verwachtingen de kans dat jij de toekomst overschat is hoog. Overschattingen kunnen zeker leiden naar teleurstellingen. Ten tweede is het moeilijk om nuchter na te denken als je wazig ziet door zo een roze wolkje om je heen. Het droombeeld hoeft zeker niet gelijk te zijn aan het beeld wat de realiteit brengt. Maar bovenal moeten we niet kijken naar wat de gevolgen zijn van het wel of niet nemen van een relatie. En of het treffen van een zonde meer voordelen zou hebben dan nadelen. Nee, het gaat om Diegene Die je ongehoorzaam bent...Allah swt. a salaam aleikoum

dArc
23-06-2004, 10:57
Hoe dannn??? Ik snap dat gewoon niet......je spreekt een paar keer met diegene af.....kletst aan de tel... en dan willen ze trouwen????? ja ik weet dat relaties haram is en dat dit wel de beste weg is..... Maar ik kan dat niet.... dat komt puur omdat ik niet weet met wie ik dan te maken heb... en diegene voor geen meter vertrouw ik ben heel erg bang de verkeerde te trouwen....dames hoe denken jullie hierover? zouden jullie het gewoon doen??? Of opsouteeeeee met die handel ik kies voor het 2e. Tja, ik kan dit gedrag niet echt vreemd vinden. In plaats van dat iemand je wil leren kennen alvorens de relatie te bezegelen met een huwelijk, moet er maar zo snel mogelijk getrouwd worden om er vrij op los te mogen n.euken zonder dat er straffen van Allah op volgen. Je krijgt zo dus relaties gebaseerd op de verkeerde redenen; namelijk lust ipv liefde als uitgangspunt. Want iemand die je nog maar net kent houdt echt nog niet van je.

Souraida
23-06-2004, 11:07
Het is inderdaad haram om een relatie aan te gaan voor het huwelijk en natuurlijk weten we het niet beter dan onze schepper Allah s.w.t. Maar het is gewoon eng om met iemand te trouwen die je niet kent. Ik weet dat je een persoon ook niet echt kent al ga je drie a vijf jaar met hem. Je kent een persoon pas als je onder 1 dak met hem woont. Ik was verloofd met iemand voor ik mijn man leerde kennen en die kende ik niet, maar ik weet nog dat ik rilde als ik alleen de gedacht liet gaan door mijn hoofd dat ik met hem ooit het bed moet delen en hoopte dat de tijd langzamer zou gaan want wilde niet met hem naar bed. Verloving verbrak en ik leerde mijn man kennen waar ik een jaar mee ging. We waren gek op elkaar en konden niet wachten tot we eindelijk met elkaar konden gaan wonen. Elhamdoelilah ben nu al een jaar getrouwd en hartstikke gelukkig.

izathas
23-06-2004, 12:09
Origineel gepost door sweetness1984 Hoe dannn??? Ik snap dat gewoon niet......je spreekt een paar keer met diegene af.....kletst aan de tel... en dan willen ze trouwen????? ja ik weet dat relaties haram is en dat dit wel de beste weg is..... Maar ik kan dat niet.... dat komt puur omdat ik niet weet met wie ik dan te maken heb... en diegene voor geen meter vertrouw ik ben heel erg bang de verkeerde te trouwen....heren hoe denken jullie hierover? zouden jullie het gewoon doen??? Of opsouteeeeee met die handel ik kies voor het 2e.

izathas
23-06-2004, 12:13
[QUOTE]Origineel gepost door dArc Tja, ik kan dit gedrag goed vinden. In plaats van dat iemand je wil leren kennen alvorens de relatie te bezegelen met een huwelijk, moet er maar zo snel mogelijk getrouwd worden om er vrij op los te mogen n.euken . Je krijgt zo dus relaties gebaseerd op gezonde manieren ; namelijk lust ipv liefde als uitgangspunt. Want iemand die je nog maar net kent houdt echt nog wel van je. [/QUOT

hajarchatlady
23-06-2004, 12:25
Origineel gepost door Queen_Latifah :hihi: hoelange tijd wil je hem dan eerst leren kennen? maakt niet uit hoe lang toch? als die gene maar wat voor je voelt en je echt 100% zeker van bent dat hij jou kiest om met jou zijn leven te leiden...!!

mister_ano
23-06-2004, 12:43
Origineel gepost door dArc Tja, ik kan dit gedrag niet echt vreemd vinden. In plaats van dat iemand je wil leren kennen alvorens de relatie te bezegelen met een huwelijk, moet er maar zo snel mogelijk getrouwd worden om er vrij op los te mogen n.euken zonder dat er straffen van Allah op volgen. Je krijgt zo dus relaties gebaseerd op de verkeerde redenen; namelijk lust ipv liefde als uitgangspunt. Want iemand die je nog maar net kent houdt echt nog niet van je. Er zijn verschillende islamitische manieren hoe je elkaar kan leren kennen. Ik zelf geloof niet in relaties voor het huwelijk. Dat biedt geen zekerheid. En er is zeker wel sprake van liefde. Anders zou het huwlijk ook niet plaats kunnen vinden. En lusten?? iedereen heeft die....daarom is aids oh zo populair tegenwoordig en alle geslachtsziektes..ongewenst zwanger en noem maar op. De hele maatschappij draait om lusten. Zet de tv aan en je ziet genoeg. Moslims zitten op dezelfde lijn en streven naar het zelfde. De islam is een manier van leven, twee moslims die getrouwd zijn en de regels in acht nemen, daar zal het wel goed mee komen, en de liefde tussen man en vrouw zal steeds groter worden. Iedereen doet waar hij zin in heeft op deze aardbol, ieder kiest zijn eigen pad.

Najib26
23-06-2004, 12:45
Origineel gepost door sweetness1984 Hoe dannn??? Ik snap dat gewoon niet......je spreekt een paar keer met diegene af.....kletst aan de tel... en dan willen ze trouwen????? ja ik weet dat relaties haram is en dat dit wel de beste weg is..... Maar ik kan dat niet.... dat komt puur omdat ik niet weet met wie ik dan te maken heb... en diegene voor geen meter vertrouw ik ben heel erg bang de verkeerde te trouwen....dames hoe denken jullie hierover? zouden jullie het gewoon doen??? Of opsouteeeeee met die handel ik kies voor het 2e. Als die persoon vervolgens een haramrelatie met je wil, dan weet je in ieder geval dat het de verkeerde persoon is, aangezien hij Allah niet vreest. En verder: je moet veel dingen vragen, salaat istighaar doen en op Allah vertrouwen. En dan zal Allah je huwelijk wel zegenen. Sommigen hebben twee jaar een haramrelatie en trouwen daarna. Als die man een slecht persoon is, dan merk je dat echt niet in die haramrelatie. Vriendjes en vriendinnetjes doen heel aardig tegen elkaar aangezien ze elkaar maar een uurtje gemiddeld per dag zien. Je weet pas echt de ware aard van iemand als je 24 uur per dag elkaar op de huid zit en je met minder leuke situaties te maken krijgt. En vaak worden Marokkaanse vrouwen na een jaar relatie gedumpt, dus dan komt het niet eens tot een huwelijk. Ik schrijf een vrouw die een haramrelatie met mij wil meteen af.

sweetness1984
23-06-2004, 21:15
thnx folks.....