Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kredietcrisis?

Pagina's : [1] 2

Dee_Dee
19-01-2010, 12:50

Wie kan me even helpen mensen. Ik ben bezig met een verslag voor school. En ik moet het over kredietcrisis hebben. Wie kan me er wat over vertellen! Ik kom niet vooruit:$ Ik moet bijvoorbeeld weten wat de gevolgen ervan zijn in nederland etc etc. Dus kan iemand me aub helpennnn?? Groetjes, me.

_soraya__
19-01-2010, 13:03
misschien een interesant weetje. De islamitische banken houden zich staande, omdat zij niet meedoen aan hypotheek. Verder geef ik je als tip, om naar de geschiedenis te kijken van VS. Daar vind je ook een heleboel over economische crisis, misschien dat je het dan beter begrijpt... Het is volgens mij net voordat roosevelt(weet niet hoe je het schrijft) president werd. Het kwam door het bezuinigen waarom er crisis ontstond.

_soraya__
19-01-2010, 13:05
je hebt het over de kredietcrisis, ik dacht over de economische crisis. MAar ook voor de kredietcrisis, geef ik je als advies om naar de geschiedenis van de vs te kijken. Je kan dan ongeveer weten wat de gevolgen zijn.

connect
19-01-2010, 13:06
Wie kan me even helpen mensen. Ik ben bezig met een verslag voor school. En ik moet het over kredietcrisis hebben. Wie kan me er wat over vertellen! Ik kom niet vooruit:$ Ik moet bijvoorbeeld weten wat de gevolgen ervan zijn in nederland etc etc. Dus kan iemand me aub helpennnn?? Groetjes, me. een en al crisis hier...de juiste plek om het te vragen :rolleyes:

_soraya__
19-01-2010, 13:10

misschien heb je hier wat aan http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie het geeft ongeveer een beeld van de gevolgen

Dee_Dee
19-01-2010, 14:25
misschien heb je hier wat aan http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie het geeft ongeveer een beeld van de gevolgen Hallo meid, Heel erg bedankt. Ik dacht er ook al aan om het over de Islamitische banken te hebben. Erg bedankt voor de informatie. Ik heb er veel aan. Groetjes:kus:

_soraya__
19-01-2010, 19:07
Hallo meid, Heel erg bedankt. Ik dacht er ook al aan om het over de Islamitische banken te hebben. Erg bedankt voor de informatie. Ik heb er veel aan. Groetjes:kus: Graag gedaan, het was een kleine moeite :) Laat ons weten wat de beoordeling is Als je wilt :D

mozlan
19-01-2010, 20:16
Wie kan me even helpen mensen. Ik ben bezig met een verslag voor school. En ik moet het over kredietcrisis hebben. Wie kan me er wat over vertellen! Ik kom niet vooruit:$ Ik moet bijvoorbeeld weten wat de gevolgen ervan zijn in nederland etc etc. Dus kan iemand me aub helpennnn?? Groetjes, me. De kredietcrisis is ontstaan doordat bepaalde banken te hoge rente in rekening brachten bij hypotheekeigenaren, waardoor zij niet meer in staat waren om aan hun hypotheekplicht te voldoen. Aanvankelijk hadden de banken die hypotheken als een soort van een pakket doorverkocht op de beursen voor nog hogere rentes, en onder hen waren ook banken die deze hypotheekpaketten hadden gekocht. Toen dus bleek dat vele huiseigenaren niet meer konden betalen, begonnen de pakketten hun waarde te verliezen, want er stond geen betaling meer tegenover. Gevolg: gebakkenlucht, waardeloze paketten, banken die hun geld daarin hebben geinvesteerd (die zij voor een hogere rente terug zouden krijgen) moesten hun verwachtte winst afschrijven. Het vermogen van de banken was ineens niks meer dan gebakken cijfers in de boeken. Gevolg: banken vielen een voor een om, omdat er geen geld meer was. Daarnaast leenden banken onderling ook krediet, maar het vertrouwen was ineens weg omdat men van elkaar niet wist of zij ook alleen gebakken lucht in huis hadden. Gevolgen voor nederland: nederlandse banken en bedrijven kochten ook van die hypotheekpaketten op de beurs, dus al hun investeringen waren waren ineens waardeloos, dus ook zij zagen hun vermogen in lucht opgaan. Probleem bij de banken = probleem bij iedereen. Voorbeelden Woningmarkt Woningcorporaties hebben tot eind 2007 top gedraaid, de woningmarkt was erg in beweging dus de corporaties zagen dat er veel winst te behalen was uit de woningmarkt. Banken waren eenmaal gul in het verstrekken van hypotheken, dus iedereen kon een huis kopen. De woningcorporaties gingen leningen aan om de bouwprojecten te financieren, en bouwbedrijven kregen gigantische opdrachten om die projecten te realiseren. Toen de projecten eenmaal af waren, en de woningen opgeleverd werden begon de crisis. Banken vielen een voor een om, hypotheken waren ineens niet meer makkelijk te krijgen en de woningmark begon langzaam in elkaar te storten. Woningen werden niet meer gekocht (nergens een hypotheek te krijgen) en woningeigenaren konden hun woningen om dezelfde reden ook niet meer kwijt. Probleem bij de woningcorporaties was ineens gigantisch, al die miljoenen die zij hebben geleend voor de projecten, hoe moeten zij dat terug betalen? De koopwoningen zijn er, maar niemand kon ze kopen, dus was er ook geen geld om de schuld af te lossen of de bouwbedrijven te betalen. Automarkt Nieuwe auto's worden bijna altijd met een lening gekocht. Banken waren immers gul, dus iedereen kon een lening aangaan en zijn autotje kopen. Het geluk van de autofabrikanten kon maar niet op gaan, dus zij gingen als een gek auto's produceren. Grondstoffen werden gefinancieerd met grote leningen, want auto moest eerst gemaakt worden, daarna verkocht en pas dan konden ze beschikken over een eigenvermogen, dus lenen was de enige optie. kredietcrisis kwam, en niemand kon meer een lening sluiten bij de bank. Autodealers, autofabrikanten en leasebedrijven stonden ineens met de handen in het haar. Niemand die een auto kwam kopen, en zo werden zij slachtoffer van de kredietcrisis. De maatschappij Mensen werden massaal ontslagen, gevolg: koopkracht nam drastisch af, men werd terughoudend in zijn aankopen, en zo werd het een domino van problemen. Waar begon het? Hypotheken met een belachelijke renteverhogen na een termijn van 5 jaar.

Dee_Dee
20-01-2010, 15:46
De kredietcrisis is ontstaan doordat bepaalde banken te hoge rente in rekening brachten bij hypotheekeigenaren, waardoor zij niet meer in staat waren om aan hun hypotheekplicht te voldoen. Aanvankelijk hadden de banken die hypotheken als een soort van een pakket doorverkocht op de beursen voor nog hogere rentes, en onder hen waren ook banken die deze hypotheekpaketten hadden gekocht. Toen dus bleek dat vele huiseigenaren niet meer konden betalen, begonnen de pakketten hun waarde te verliezen, want er stond geen betaling meer tegenover. Gevolg: gebakkenlucht, waardeloze paketten, banken die hun geld daarin hebben geinvesteerd (die zij voor een hogere rente terug zouden krijgen) moesten hun verwachtte winst afschrijven. Het vermogen van de banken was ineens niks meer dan gebakken cijfers in de boeken. Gevolg: banken vielen een voor een om, omdat er geen geld meer was. Daarnaast leenden banken onderling ook krediet, maar het vertrouwen was ineens weg omdat men van elkaar niet wist of zij ook alleen gebakken lucht in huis hadden. Gevolgen voor nederland: nederlandse banken en bedrijven kochten ook van die hypotheekpaketten op de beurs, dus al hun investeringen waren waren ineens waardeloos, dus ook zij zagen hun vermogen in lucht opgaan. Probleem bij de banken = probleem bij iedereen. Voorbeelden Woningmarkt Woningcorporaties hebben tot eind 2007 top gedraaid, de woningmarkt was erg in beweging dus de corporaties zagen dat er veel winst te behalen was uit de woningmarkt. Banken waren eenmaal gul in het verstrekken van hypotheken, dus iedereen kon een huis kopen. De woningcorporaties gingen leningen aan om de bouwprojecten te financieren, en bouwbedrijven kregen gigantische opdrachten om die projecten te realiseren. Toen de projecten eenmaal af waren, en de woningen opgeleverd werden begon de crisis. Banken vielen een voor een om, hypotheken waren ineens niet meer makkelijk te krijgen en de woningmark begon langzaam in elkaar te storten. Woningen werden niet meer gekocht (nergens een hypotheek te krijgen) en woningeigenaren konden hun woningen om dezelfde reden ook niet meer kwijt. Probleem bij de woningcorporaties was ineens gigantisch, al die miljoenen die zij hebben geleend voor de projecten, hoe moeten zij dat terug betalen? De koopwoningen zijn er, maar niemand kon ze kopen, dus was er ook geen geld om de schuld af te lossen of de bouwbedrijven te betalen. Automarkt Nieuwe auto's worden bijna altijd met een lening gekocht. Banken waren immers gul, dus iedereen kon een lening aangaan en zijn autotje kopen. Het geluk van de autofabrikanten kon maar niet op gaan, dus zij gingen als een gek auto's produceren. Grondstoffen werden gefinancieerd met grote leningen, want auto moest eerst gemaakt worden, daarna verkocht en pas dan konden ze beschikken over een eigenvermogen, dus lenen was de enige optie. kredietcrisis kwam, en niemand kon meer een lening sluiten bij de bank. Autodealers, autofabrikanten en leasebedrijven stonden ineens met de handen in het haar. Niemand die een auto kwam kopen, en zo werden zij slachtoffer van de kredietcrisis. De maatschappij Mensen werden massaal ontslagen, gevolg: koopkracht nam drastisch af, men werd terughoudend in zijn aankopen, en zo werd het een domino van problemen. Waar begon het? Hypotheken met een belachelijke renteverhogen na een termijn van 5 jaar. Heyy erg bedankt zeg! :kus: :wow: Helemaal top gewoon. Ik wist echt niet hoe ik moest beginnen.. Maar het is me gelukt (A)

Dee_Dee
20-01-2010, 15:48
Graag gedaan, het was een kleine moeite :) Laat ons weten wat de beoordeling is Als je wilt :D Hey soraya__ Ik heb hem af hiihi. En mijn docente vond dat het er goed uitzag. Dus nu even afwachten op de beoordeling! :banana:

_soraya__
20-01-2010, 19:39
Hey soraya__ Ik heb hem af hiihi. En mijn docente vond dat het er goed uitzag. Dus nu even afwachten op de beoordeling! :banana: Zo snel :goedzo: Ben heel erg benieuwd naar jouw beoordeling.. spannend:banana:

mozlan
20-01-2010, 20:05
Hey soraya__ Ik heb hem af hiihi. En mijn docente vond dat het er goed uitzag. Dus nu even afwachten op de beoordeling! :banana: ik ben ook heel erg benieuwd. He maar ik hoop wel dat je het naar je eigen woorden hebt gelegd en niet knippen en plakken :D Sommige elementen moet je kunnen verdedigen, zoals waar je specifieke informatie vandaan hebt gehaald. Het staat niet elke dag in de krant.

Dee_Dee
20-01-2010, 20:36
Heey mozlan.. Nee ik heb geen knippen plakken gedaan. Hahah, want dat zou ze metteen door hebben. Het is een pittige docente. En ik moet natuurlijk weten waar ik het over heb gehad he. Want ik heb hier ook een presentatie over:D. Shokrannn.

mozlan
20-01-2010, 21:16
Heey mozlan.. Nee ik heb geen knippen plakken gedaan. Hahah, want dat zou ze metteen door hebben. Het is een pittige docente. En ik moet natuurlijk weten waar ik het over heb gehad he. Want ik heb hier ook een presentatie over:D. Shokrannn. mooi zo, dan ben ik gerust. Mocht je vragen daarover hebben, stel ze gerust :)

Dee_Dee
21-01-2010, 12:13

mooi zo, dan ben ik gerust. Mocht je vragen daarover hebben, stel ze gerust :) Dank u zeer broer.:p

Pagina's : [1] 2