Bekijk originele versie : Lees Dit Aub.,serieuze Probleem!!!
elhabiba
28-11-2002, 19:32
salaamoe alaikoem,
beste broeders en zusters,
Een goede vriendin van mij is twee jaar geleden verloofd met een marokaanse jongen uit maroc.Ze heeft er zelf mee toegestemt.En nu twee jaar later dus blijkt dat hij toch niet de ware is.
ZE heeft zoveel problemen moeten doorstaan in twee jaar tijd,door hem,om hem,met haar famillie,ze heeft ook nog een famillie lid verloren...elmoehiem veeel problemen.
En de hele tijd heeft hij haar niet bijgetsaan,het enige waar hij aan dacht was papieren.
Nu wil ze er dus mee kappen,maar hij wil niet.
ooo voor de duidelijk heid,ze is al half getrouwd,de huwelijkscontract heeft ze namelijk al ondertekend,alleen in maroc dan.Dus officieel zijn ze al getrouwd,alleen de bruiloft onbrak nog.
En nu is de probleem zo,dat hij niet wil scheiden.
Hij eist 5000 euro van haar, en anders zal hij niet scheiden.
Nu zijn ze een rechtzaak begonnen.En dat kan jaren duren voordat ze eindelijk is gescheiden.
En hjet is ook zo dat ze de komende zomer niet naar maroc kan gaan,omdat ze anders wordt aangehouden daar .
En nu is haar vraag...Wat moet ze doen???Ze is namelijk als de dood dat ze verliefd wordt op iemand anders,en dan staat hij in de weg....want ze is officieel nog getrouwd.
En niet te vergeten dat ze niet naar maroc kan gaan,en het zo verpest voor haar andere famillie leden,want ze kan namelijk niet alleen in nl blijven....
Weet er iemand misschien een oplossing,een raad of wat dan ook,want ik zie dat mn vriendin hopeloos is geworden,ze klampt zich nog vast aan de feit dat ze moslima is...."la yaknatoe mien rahmatie lah illa el kafiroen"(alleen de ongelovige hebben geen hoop meer in allah)
Ik hoop hier veel reacties op te krijgen...wnat het is een echte seriueze probleem....
wa shoekran
liefs elhabiba :zwaai:
OOOOOOOOOOh elhabiba dit is echt erg. Ik zal gewoon verder met m;n levn gaan. En effe dan maar pech dat je marokko niet in mag. OOk hoop ik dat je vriendin de zaak gaat winnen. Misschien vindt ze wel iemand die niet volgens de marokaanse wet hoeft te trouwen. Maar alleen volgens de Nederlandse. Je weet maar nooit.
En nog veel succes er mee
elhabiba
28-11-2002, 20:12
Origineel gepost door Nesma
OOOOOOOOOOh elhabiba dit is echt erg. Ik zal gewoon verder met m;n levn gaan. En effe dan maar pech dat je marokko niet in mag. OOk hoop ik dat je vriendin de zaak gaat winnen. Misschien vindt ze wel iemand die niet volgens de marokaanse wet hoeft te trouwen. Maar alleen volgens de Nederlandse. Je weet maar nooit.
En nog veel succes er mee
als moslim zijnde ben je al voor de islamitische wet getrouwd en dat geldt dus voor zowel in marokko als in nederland....Dus dat is al uitgesloten
OOOOOOOOh wist ik niet. Maar moet zij nou die 5000 gulden/euro betalen
Hm.. mogen alleen de mannen beslissen om te scheiden? Dat is in marokko zo toch? Niet in nederland of wel??
elhabiba
29-11-2002, 12:03
Origineel gepost door Rosanna
Hm.. mogen alleen de mannen beslissen om te scheiden? Dat is in marokko zo toch? Niet in nederland of wel??
ja in marokko helaas wel,in nederland niet.....Maar jammer genoeg is mn vriendin alleen in marokko voor de wet getrouwd en niet te vergeten voor de islam natuurlijk....
Dus hij heeft alles in zn handen,en daarom eist hij dan ok 5000 euro!!!
wat een vuile illiegaal is dat zeg!!!!!!!!! laten we met zijn allen met wahed knuppel ernaar toe gaan en hem ff laten dat hij niet met je vriendin moet gaan messen want dan krijgt hij heel yasmina op zijn dak!
maar ff seri. ze hoeft het tog niet voor haar familie te verpesten. ik neem aan dat ze nog jong is omdat ze niet alleen hier mag blijven???
anders gaat ze bij familieleden voor de zomervakantie of hele goeie buren ????? dat kan tog wel of niet??
ewa meid alleen allah weet wat er gaat gebeuren en ik hoop dat ze van deze kwal wordt verlost voordat het te laat is.
zeg dat de allah moet bedanken dat ze niet al je weet ............ is anders zou het nog moeilijker voor haar zijn. insha allah worden haar gebeden verhoord en zal haar wens uitkomen. en jij moet haar gewoon als een goeie vriendin steunen want die heeft ze misschien nu heel erg hard nodig?
ma3aselema, hansie
elhabiba
29-11-2002, 12:12
Origineel gepost door hansie
wat een vuile illiegaal is dat zeg!!!!!!!!! laten we met zijn allen met wahed knuppel ernaar toe gaan en hem ff laten dat hij niet met je vriendin moet gaan messen want dan krijgt hij heel yasmina op zijn dak!
maar ff seri. ze hoeft het tog niet voor haar familie te verpesten. ik neem aan dat ze nog jong is omdat ze niet alleen hier mag blijven???
anders gaat ze bij familieleden voor de zomervakantie of hele goeie buren ????? dat kan tog wel of niet??
ewa meid alleen allah weet wat er gaat gebeuren en ik hoop dat ze van deze kwal wordt verlost voordat het te laat is.
zeg dat de allah moet bedanken dat ze niet al je weet ............ is anders zou het nog moeilijker voor haar zijn. insha allah worden haar gebeden verhoord en zal haar wens uitkomen. en jij moet haar gewoon als een goeie vriendin steunen want die heeft ze misschien nu heel erg hard nodig?
ma3aselema, hansie
Ewa jah,je weet dat alle mocros in de zomer naar marokko gaan...aanvallllllluuuuh...zo gaat het dan :D :D Dus denk ik nie dat ze ergens zou kunnen blijven....
En ze is inderdaad superblij dat ze nog nix met hem had gedaan en zo...Elhamdoelilah......
Mocro4eva
29-11-2002, 12:18
Tja wat kan ik zeggen, helaas bestaan er zulke trieste mensen, die zulke domme acties in hun hoofd halen, lelijk gewoon.
Ik denk dat een rechtszaak zowel hier als in Marokko jaren kan gaan duren, tenzij ze sterke connecties heeft in Marokko. Dit is niet normaal meer. Ik heb de meest bizarre verhalen gehoord. Trouwen is nu een spelletje geworden waar veel geld mee verdiend wordt, maar goed. De enige oplossing die ik nu zie is dat ze met hem moet gaan onderhandelen. Laat haar familie met hem en/of zijn familie praten. Als er echt geen uitweg is moet ze hem maar geld geven. Hij kan zo nog een keer trouwen, geen wet die hem tegen zal houden, maar zij kan nu geen kant op.
Allah ykoun fi 3oenha, wa sabarha. Probeer je vriendin te troosten en inshallah zal dit probleem snel opgelost worden.
Woow dat is echt K*t voor je vriendin ik zou niet weten wat een oplossing zou zijn maar ik wens haar in ieder geval veel succes en moge ze inschallah het geluk in haar leven vinden...
sihemB :D
Loubnameknesia
29-11-2002, 13:59
Origineel gepost door elhabiba
salaamoe alaikoem,
beste broeders en zusters,
Een goede vriendin van mij is twee jaar geleden verloofd met een marokaanse jongen uit maroc.Ze heeft er zelf mee toegestemt.En nu twee jaar later dus blijkt dat hij toch niet de ware is.
ZE heeft zoveel problemen moeten doorstaan in twee jaar tijd,door hem,om hem,met haar famillie,ze heeft ook nog een famillie lid verloren...elmoehiem veeel problemen.
En de hele tijd heeft hij haar niet bijgetsaan,het enige waar hij aan dacht was papieren.
Nu wil ze er dus mee kappen,maar hij wil niet.
ooo voor de duidelijk heid,ze is al half getrouwd,de huwelijkscontract heeft ze namelijk al ondertekend,alleen in maroc dan.Dus officieel zijn ze al getrouwd,alleen de bruiloft onbrak nog.
En nu is de probleem zo,dat hij niet wil scheiden.
Hij eist 5000 euro van haar, en anders zal hij niet scheiden.
Nu zijn ze een rechtzaak begonnen.En dat kan jaren duren voordat ze eindelijk is gescheiden.
En hjet is ook zo dat ze de komende zomer niet naar maroc kan gaan,omdat ze anders wordt aangehouden daar .
En nu is haar vraag...Wat moet ze doen???Ze is namelijk als de dood dat ze verliefd wordt op iemand anders,en dan staat hij in de weg....want ze is officieel nog getrouwd.
En niet te vergeten dat ze niet naar maroc kan gaan,en het zo verpest voor haar andere famillie leden,want ze kan namelijk niet alleen in nl blijven....
Weet er iemand misschien een oplossing,een raad of wat dan ook,want ik zie dat mn vriendin hopeloos is geworden,ze klampt zich nog vast aan de feit dat ze moslima is...."la yaknatoe mien rahmatie lah illa el kafiroen"(alleen de ongelovige hebben geen hoop meer in allah)
Ik hoop hier veel reacties op te krijgen...wnat het is een echte seriueze probleem....
wa shoekran
Hoi,elhabiba
Zeg tegen je vriendin dat ze een goede advocaat nodig heeft. Ze moet aan kunnen tonen dat ze een huis heeft voordat hij naar nederland kwam en die moet vervolgens op haar naam staan. Ook heeft hij nog steeds niet al zijn papieren,toch. Nou hij moet volgens mijn nog steeds een stempel hebben en dat kan alleen als zij mee gaat. Ze moet hem ook uitschrijven uit haar huis. En wat betreft maroc. ze kan toestemming geven aan iemand die haar zaak in maroc gaat verdedigen. Dit alles gaat heel veel geld kosten maar het is de moeite waard. Ze kan ook naar de vreemdelingen politie gaan en haar verhaal uitleggen en daarbij vragen dat ze zijn vergunning intrekken. Uiteraard vraagt nederland bewijs en als ze die heeft + getuigen dan komt alles goed inchallah. Heel veel succes,Loubna
Loubnameknesia
29-11-2002, 14:10
Origineel gepost door zoenja
en als ze nou gewoon die 5000 euro betaald, dan wil hij toch wel scheiden?
he meid, wens je vriendin veel sterkte
:zwaai: :zwaai:
Nee als ze hem die geld geeft dan gaat hij nog niet van haar scheiden want zo blijft hij meer vragen, snap je.Ze moet hem negeren en slim spelen...
yassine23
29-11-2002, 14:10
ik denk dat ik je vriendin ooit over deze onderwerp heb gemaild....
beslama....
tatouzient
29-11-2002, 15:37
Origineel gepost door Rosanna
ten eerste kan zowel de man als vrouw de scheiding aanvragen... degene die de scheiding aanvraagt zal gewoon de algemene kosten moeten betalen...
ivm die 5000 € die zij aan hem moet betalen, waarvoor moet zij dit geven?
ten derde, waarom mag ze maroc ni in?? wa is da nu voor gezever?? :confused:
luister goed, ze kan de scheiding aanvragen, als ze de scheiding gaat aanvragen zal ze dde gehele kosten op haar rekening moeten nemen, en dan spreken we over een paar miljoenen (marokkaans geld hé) maar wa is nu geld in vergelijking met haar geluk? als ze bijvoorbeeld het geld ni heeft, ewa vraag desnoods een lening aan... er zijn genoeg dingens die ze kan doen, maar ze moet er gewoon een wil voor hebben...
kwens haar veel sterkte toe, het is en blijft een moeilijke kwestie...
bisous xxx
elhabiba
29-11-2002, 21:14
Origineel gepost door Loubnameknesia
Hoi,elhabiba
Zeg tegen je vriendin dat ze een goede advocaat nodig heeft. Ze moet aan kunnen tonen dat ze een huis heeft voordat hij naar nederland kwam en die moet vervolgens op haar naam staan. Ook heeft hij nog steeds niet al zijn papieren,toch. Nou hij moet volgens mijn nog steeds een stempel hebben en dat kan alleen als zij mee gaat. Ze moet hem ook uitschrijven uit haar huis. En wat betreft maroc. ze kan toestemming geven aan iemand die haar zaak in maroc gaat verdedigen. Dit alles gaat heel veel geld kosten maar het is de moeite waard. Ze kan ook naar de vreemdelingen politie gaan en haar verhaal uitleggen en daarbij vragen dat ze zijn vergunning intrekken. Uiteraard vraagt nederland bewijs en als ze die heeft + getuigen dan komt alles goed inchallah. Heel veel succes,Loubna
volgens mij heb ik niet echt duidelijk gemaakt dat hij nog in marokko is...anders was het makkelijk geweest.....
Dus alles wat je hebt gezegd komt niet van toepassing....Alleen dat iemand haar zaak kan verdedigen in marokko.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.