Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Politie pakt bende pinpasfraudeurs op

misz_bella
22-06-2004, 11:25

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft met de aanhouding van twintig Roemenen een bende pinpasfraudeurs opgerold. De politie houdt de groep in de leeftijd van 21 tot 38 jaar verantwoordelijk voor het manipuleren van tientallen pinautomaten, waarmee voor honderdduizenden euro's fraude is gepleegd. De bende was in heel het land actief. Op tweede paasdag betrapte de politie vier mannen op heterdaad bij het plaatsen van een 'voorzetmond' en camera op een pinautomaat aan de Van Baerlestraat in de hoofdstad. Er werd een onderzoek ingesteld en tijdens het speurwerk kwam een organisatie in beeld die zich op grote schaal bezighield met het bewerken van pinautomaten. De fraudeurs plaatsen een voorzetstuk op de pasmond van een geldautomaat. Daarmee kunnen zij de magneetstrip kopiƫren van iedere bankpas die pinners in de geldautomaat stoppen. De camera maakt opnamen van de ingetoetste pincode. De fraudeur brengt de gekopieerde digitale informatie van de magneetstrip aan op een blanco pas. Samen met de pincode, kan er overal geld worden opgenomen. Dit werd meestal in het buitenland gedaan. Het onderzoek naar de bende liep over een periode van acht weken. De recherche werkte samen met Interpay, het bedrijf dat electronische betalingen regelt, en verschillende creditcardmaatschappijen.

AlHoceima_Leila
22-06-2004, 13:23
Als je het doet moet je het goed doen en dus later niet opgepakt worden :D

misz_bella
22-06-2004, 13:27
Origineel gepost door AlHoceima_Leila Als je het doet moet je het goed doen en dus later niet opgepakt worden :D ja precies, als je het toch doet doe het dan goed, moeten ze nu het geld terug gaan betalen???

AlHoceima_Leila
22-06-2004, 13:28
Ik denk t wel maar ja die hebben het wrs al opgemaakt dus zal het een lange straf worden :hihi:

misz_bella
22-06-2004, 13:28

Origineel gepost door AlHoceima_Leila Ik denk t wel maar ja die hebben het wrs al opgemaakt dus zal het een lange straf worden :hihi: ja volgens mij ook, en ja dat wordt zeker een lange straf :hihi:

AlHoceima_Leila
22-06-2004, 13:31
Lekker hadden ze maar slimmer moeten zijn

misz_bella
22-06-2004, 13:32
Origineel gepost door AlHoceima_Leila Lekker hadden ze maar slimmer moeten zijn :hihi:

Moe
22-06-2004, 13:36
Origineel gepost door AlHoceima_Leila Ik denk t wel maar ja die hebben het wrs al opgemaakt dus zal het een lange straf worden :hihi: Kzou het zelf ook opmaken hoor :o

AlHoceima_Leila
22-06-2004, 13:38
Origineel gepost door Moe Kzou het zelf ook opmaken hoor :o ja dan kan je later opgepakt worden en een lange straf gaan uitzitten :D

Moe
22-06-2004, 13:40
Origineel gepost door AlHoceima_Leila ja dan kan je later opgepakt worden en een lange straf gaan uitzitten :D Neeeeeee, dan hoeft et al niet meer :verdriet:

AlHoceima_Leila
22-06-2004, 13:41
Oke dan Bter zo :goedzo: